Toon posts:

Internet sharing op een LAN met Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je internet kan delen weet ik.
Hoe je een LAN met domein opzet weet ik ook.

Maar ik zit met volgend probleem:

Alle gebruikers op het LAN zitten op een domein en kunnen langs een proxy server via een gezamelijk lijn internetten. Dit is een vrij trage lijn en snelheid ligt rond de 8 kB/s.

Nu is er ook een adsl verbinding die voorbehouden is voor een aantal gebruikers (ICT staff & Company Board). Deze mensen (en ik ook dus) beschikken over een tweede netwerkkaart waarlangs ze over ADSL kunnen verbinding maken.

Nu is mijn vraag : Bestaat er nu een systeem waarmee ik als ADSL gebruiker een soort proxy zou draaien waarlangs ik de ADSL share voor een aantal regular gebruikers terwijl ze slechts 1 netwerkkaart hebben en met de DHCP server blijven communiceren ? (Neen leek mij een logisch antwoord, maar veel mensen weten altijd meer dan één).

Alvast bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh .. imho gewoon een proxy op jouw pc instaleren en klaar

je stelt de interbrowser in op de jouw proxy ... de rest van een client pc merkt er helemaal geen biet van
Url's die ingevuld worden in de browser worden dan ook door jouw proxy resolvel moet goed gaan.

ik weet aleen niet of jij nog "trucken" uithaalt om te connecten

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 06-09-2003 19:07 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zelf die ADSL binnen langs een ADSL router waar ik zelf een fixed IP heb waarmee die router mij herkent.

Heb je tips welke proxy ik best zou kunnen gebruiken ?

Ik gebruik meestal op kleine netwerkjes Wingate maar die gooit heel je IP settings om.
Server iets in de aard van 192.168.0.1 en de clients 192.168.0.X , is er een leuker alternatief dat voor mijn test geschikt zou zijn ?

Oh ja, het gaat om Windows 2000 Professional PC's

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 19:22 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik neem aan dat je default gateway dan de adsl router is .

vroegah .. gebruikte ik proxy plus . http://www.proxyplus.net/
t/m 3 users gratis en beviel best

winroute vind ik ook wel fijn
kun je veel meer mee regelen.. kost wel meer .....

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 06-09-2003 19:52 ]

Iperf