Toon posts:

Windows opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me kan windows niet meer opstarten! (win 98)
Waneer de computer aan zet krijg je dat kadertje met je cdrom drive enzo aangegeven, en daarna blijft hij staan!!! Hij heeft al geprobeerd met de cdrom en opstartdiskette op te starten maar het lukt allemaal niet! Hij blijft maar hangen!

Iemand 'n idee?

Verwijderd

Harde schijf maybe brak. Probeer anders us een clean install, als het in iedergeval lukt om in dos mode te komen.

Verwijderd

Staat er ook nog tekst bij de melding?

Je bent niet echt duidelijk...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
Met F8 opstarten en dan stap voor stap kiezen
Zo kun je precies zien waar hij vast loopt.
Voer vervolgens weer stap voor stap uit en kies de stap waar hij de vorige X vast liep over

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen 1 foutmelding en hij doet de het begin normaal, maar daarna blijft hij gewoon "haken"!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 18:50:
Een vriend van me kan windows niet meer opstarten! (win 98)
Waneer de computer aan zet krijg je dat kadertje met je cdrom drive enzo aangegeven, en daarna blijft hij staan!!!
Iemand 'n idee?
Ja.
Je BIOS (dat is dat kadertje) moet je HDD nog kunnen zien.
Dit is dus geen windows probleem maar een hardware probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Probeer scanreg/restore

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

moet je wel uberhaupt nog iets met windows kunnen doen lijkt me. (safemode/cmdprompt)
Wellicht als de topicstarter iets beter z'n best doet om te achterhalen op welk punt die PC blijft hangen tijdens booten, dan kunnen we wat gerichter mogelijkheden aangeven.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 06-09-2003 19:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft imho niks met Windows Operated Systems te maken. Ik raad je aan je hardware te testen om je probleem te achterhalen.

Zo kun je op www.memtest86.com een tooltje downloaden om je geheugen te testen.
Op de site van de farbrikant van je harddisk staat meestal een tooltje om je harddisk te testen.

Kortom, probeer eerst te achterhalen waar precies je probleem ligt (probeer anders je PC op te starten zonder bv. netwerkkaart, geluidskaart of modem). Start daarna een nieuw topic in de juiste forum. I.i.g. niet in WOS, want daar ligt het probleem niet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.