[WinXP] Start niet meer op na install nieuw moederbord*

Pagina: 1
Acties:

• mpekonst
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 20:42
Gisteren wou ik dus een nieuw koelblok op mijn celeron 900mhz plaatsen
ik schroevedraaier erbij en een tang ( klote klemmen op die blokken )
schiet ik uit en ram met mijn schroevedraaier 3 thermistors van mijn intel d815eea2 moederbord af |:( |:( |:( |:(
ik op de pricewatch gekeken en zag daar nog een asus cuv4x-ea moederbord te koop voor 45 euri -> ik gekocht en alles ingebouwd gaat hij opstarten en dan kan ik kiezen van welke schijf ik wil starten

kies ik C: die eerst dus ook c was met win XP erop
krijg ik het keuzescherm of ik normaal wil opstarten of in veilige modus
ik normaal , > zwart scherm met cursor en verder .....................niets
:?

ik heb dus 5 harde schijven en een dvd en een cd writer

c: 20,1 gig ibm 5400 rpm
d: a-open dvd
e: hp cd writer
f: 30 gig maxtor 7200 rpm
g: 60 gig wd 7200 rpm
h: 6 gig seagate

heb een promise ide controller
en een club 3d mx440 8x agp

voorheen werkte alles prima zo maar nu ni meer :'(

heb mijn geheugen al in alle bankjes geprobeerd
alle overtollige hardware er af
andere videokaart
pci kaarten delen geen irq en/of dma
heb speed al op 600mhz in bios gezet maar maakt allemaal niets uit
toen heb ik mijn 6 gig seagate als master aan de secundairy ide gehangen en toen koos ik in het menu van welke schijf ik wil startten deze schijf waar win 98se opstaat en die start gewoon op
moet ik nu gaan denken dat mijn c: schijf brak is ? hij komt gewoon door de post
heen en hij maakt geen rare geluiden ?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40
Je gaat van een Intel chipset naar een VIA chipset, windows loopt daardoor vast. Windows opnieuw installeren lost je probleem op.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

als het een ander moederbord is dan degene die je al had, zou ik eerst maar eens een clean install van xp doen, want nu ziet ie gewoon teveel verschillen en werkt ie niet

probeer dat dus maar eerst

edit:

te laat

[ Voor 7% gewijzigd door DoingK op 06-09-2003 18:44 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:16

DarkSide

theres no place like ::1

Als je van MB veranderd is het vaak handig om windows opnieuw te installeren.
Verder kan je eerst kijken wat hij in veilige modus doet.
En zoveel mogelijk Hardware uit je pc te halen.
Alleen het broodnodige er in laten, en dan kijken wat hij doet. En ook in veilige modus.
Anders ff een ghost maken van je huidige config.
En een reinstall doen van XP op je C drive.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mpekonst
dus mocht ik een mobo met een intel chipset vinden dan werkt het wel gewoon weer ?
staat nl zoveel belangrijks op mijn schijven en heb daar een backup van die 3 mnd oud is
dan ben ik dus heel erg veel kwijt met opnieuw installeren.
en als ik aan hetzelfde moederbord kan komen dan zijn mijn problemen dus weer opgelost ?

• mpekonst
veilige modus doet hij dus ook niets kom niet verder dan een zwart beeld met een knipperende cursor

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Moet je wel exact hetzelfde board hebben... Hardware wijzigingen kan windows niet goed tegen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

mpekonst schreef op 06 September 2003 @ 18:48:
dus mocht ik een mobo met een intel chipset vinden dan werkt het wel gewoon weer ?
staat nl zoveel belangrijks op mijn schijven en heb daar een backup van die 3 mnd oud is
dan ben ik dus heel erg veel kwijt met opnieuw installeren.
en als ik aan hetzelfde moederbord kan komen dan zijn mijn problemen dus weer opgelost ?
Je kunt ook opnieuw installeren zonder al je data kwijt te zijn natuurlijk......

Of even je drives ompluggen en Win installeren op een schijf waar geen belangrijke data op stond.....

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom zo moeilijk doen door weer een nieuw mobo te kopen :? gewoon die schijf met belangrijke data ff in een andere pc hangen (met een OS dat ntfs leest, er van uitgaande dat het ntfs is) en data overpompen... toch?

Verwijderd

Een WinXP installatie werkt nooit op een ander type moederbord; dat is een beveiliging.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:01:
Een WinXP installatie werkt nooit op een ander type moederbord; dat is een beveiliging.
helemaal nooit? ik ben een keer van een k7v naar een a7n8x dlx gegaan, xp liep gewoon lekker door :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:01:
Oh? Ben net laatst van een pentium 3 naar een amd XP systeem gegaan (ander mobo en CPU). Geen enkel probleem hoor.

• mpekonst
ik zal het dan nog maar eens installeren en dan maar alles gaan uitzoeken maar nu weet ik iig wat de oorzaak is bedankt -> anders wordt het allemaal zo frustrerend

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Misschien dat een repair werkt?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
repair zou ik echt niet aanraden. vorige week nog gezien bij een vriend van me. Geinstalleerde programma's gaan echt heel raar doen etc..

• mpekonst
ik heb geen install cd van xp zat op mijn systeem bijgeleverd dus die optie van opnieuw installeren valt bij mij af -> de i386 directory staat bij mij op d: maar verder heb ik niets

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Starten van d:\i386 setup.exe (of was het winnt.exe) Kan je weer opnieuw installeren of repareren...

Verwijderd

Rendier2710 schreef op 06 September 2003 @ 19:04:
[...]

Oh? Ben net laatst van een pentium 3 naar een amd XP systeem gegaan (ander mobo en CPU). Geen enkel probleem hoor.
Als je van IO-controller veranderd hoort XP Pro het niet meer te doen..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast. Volgende keer graag een duidelijke omschrijving van het probleem a;s topictitel en daarnaast ook het betreffende OS vermelden. Voor meer info:
Windows Operated Systems - Policy

Dat Windows niet meer opnieuw opstart heeft inderdaad te maken met het feit dat er verkeerde drivers voor je moederbord worden geladen. Zoals hierboven al eens vermeld, probeer eens de re[air optie van XP. Als dat niet lukt kun je er voor kiezen je data te backuppen middels een andere PC (daar je HD in hangen, take ownership) en XP opnieuw te installeren (dit laatste raad ik je sowieso aan, voorkom je veel ellende meer)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mpekonst
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:24:
[...]

Als je van IO-controller veranderd hoort XP Pro het niet meer te doen..
maar waarom kan ik dan wel windows 98 se opstarten ? deze komt uit een p2 300mhz maar heb mijn hd eruit gehaald toen ik hem verkocht

Verwijderd

mpekonst schreef op 06 September 2003 @ 19:33:
[...]

maar waarom kan ik dan wel windows 98 se opstarten ? deze komt uit een p2 300mhz maar heb mijn hd eruit gehaald toen ik hem verkocht
Windows 98SE is een ander OS..niet te vergelijken

• mpekonst
ik heb net een advertentie bij tweakers geplaatst ben dus nu op zoek naar een intel d815eea2 mobo kan ik alles houden zoals het was maar dan wel met een nieuwe koeler :)
Pagina: 1