Toon posts:

Coolermaster HAC 81 XDREAM zoemt :S

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mense,

Ik heb al een tijdje een hac81 van coolermaster en die zoemt vreselijk :'( . Als je hem namelijk op full spin zet (12volt) dan zoemt hij als een gek! Als ik hem helemaal op 7 volt draai dan hoor ik die zoem nog steeds en komt vervelend boven het geluid van alles uit :( .

Op 7 volt draait de bladblazer 26dB maar ik vind dit erg hard, nu vroeg ik me af of alle koelers zo irritant zoemen of licht loeien. Ik heb namelijk iemand in me msn en die zegt dat hij alleen maar lucht hoor verplaatsen en niet de fan zelf...

Ik heb een beetje rond zitten zoeken op de search en kwam op dit topic: Stille/mooie fan voor op heatsink van coolermaster X-Dream , er word ook gezegt dat deze koeler vreselijk soemt, en daardoor durf ik niet meer een fan te kopen die hoger is dan 26 dB wegens mijn slechte ervaringen...

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een standaart losse fan voor op mijn oude heatsink, of een nieuwe fan met sink van bijvoorbeeld zalman...

Heeft iemand een suggestie voor een amd 2600+ want ik weet echt niet meer welke koeling ik moet nemen, strax zoemt hij weer en dat zou ik niet prettig vinden :(

ik zou het liefst een 20dB koeling hebben... maarja ik weet niet welke (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 18:40 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Is verstanding eerst ff rond te kijken zijn genoeg topics hierover. Wat is je budget? En dit lijkt me wel een verstandige keuze voor je http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=105

Verwijderd

Topicstarter
budget speelt geen rol, ik wil gewoon kunnen gamen zonder dat de rpm veranderen en de herrie toeneemt :(

pc komt namelijk op me kamer en dit is echt geen normaal geluid :'(

ik maak trouwens een lijstje en daar staat in:

- Spire SPA04B4 WhisperRock IV
- Zalman CNPS6000-AlCu
- Arctic Copper silent TC

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 18:57 ]

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 18:37:

ik zou het liefst een 20dB koeling hebben... maarja ik weet niet welke (8>
De Thermaltake Silent Boost for XP zal ik dan nemen.

Deze is erg stil ;) en te koop bij Sallandautomatisering.nl voor 33 eurotjes :9 .

Specs

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik heb toevallig ook precies dezelfde cooler (HAC v81) in mijn kast zitten en ik ben er zeer tevreden. Geen gezoem of wat dan ook, alleen een beetje luchtverplaatsing (Stofzuigergeluidje). Als je em voluit zet zal hij natuurlijk wel wat geluid gaan maken, maar wat wil je als 4800 rpm draait. Ik denk niet dat andere coolers veel minder geluid zullen gaan maken op 4800 rpm.

Aye aye captain

Verwijderd

Topicstarter
Weng schreef op 06 september 2003 @ 20:58:
Ik heb toevallig ook precies dezelfde cooler (HAC v81) in mijn kast zitten en ik ben er zeer tevreden. Geen gezoem of wat dan ook, alleen een beetje luchtverplaatsing (Stofzuigergeluidje). Als je em voluit zet zal hij natuurlijk wel wat geluid gaan maken, maar wat wil je als 4800 rpm draait. Ik denk niet dat andere coolers veel minder geluid zullen gaan maken op 4800 rpm.
ik vind 7 volt al verschrikkelijk :( , ik zoek trouwens een koeling met ongeveer 29 airflow, ik zat zelf te denken aan een arctic copper silent pro 2, deze is 20 db en heeft 29 airflow :9~

is dit een verstandige keus?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus...je zoekt een stille koeler die goed werkt!

Zalman...... 7000 serie koelt goed en is stil.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sample daarvan gehoord, dat was een nachtmerrie,

ik heb interesse in
Thermaltake Silent Boost for XP en de Arctic Copper silent 2, wat is het grote verschil tussen deze 2? naar mijn idee bijna niks, alleen in prijs :) ik hoop niet in herrie ;) anders koop ik strax weer de verkeerde |:( 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 23:38 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

[rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]

Daar hadden we dus nou net zo'n topic voor :P. Verder zou ik gewoon reviews doorkijken. Volgens een ervaring in dat topic maakt de x-dream 25 tot 46 dBA. En 46dBA is geen peanuts :P. Kijk dan naar de b.v. de Whisperrock IV : 21 dBA.

Begint er al een lampje te branden dan? ;)

Even zelf wat rondzoeken, reviews bekijken en de oh-zo vele ervaringen die er al rondzwerven bekijken dus :). Alle koelers horen overigens in DOC, het heet niet voor niets Die-Hard Overclocking & Cooling :). Hier in PMG kan je terecht voor cpu's, mobo's en geheugen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.