Toon posts:

simpel kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar jaar bezoek ik tweakers.net en vanaf medio februari 2003 maar een account gemaakt. In die periode heb ik niet meer dan een 15 keer gereageerd danwel een topic geopend. Voor zover de geschiedenis. Op veel clients maak ik tweakers.net de startpagina omdat er buiten het forum meer te beleven is!! en voor mijn clienten vind ik het een bron van informatie!! Dus een compliment is hier op zijn plaats.

Zelf gebruik ik de forums louter en alleen uit interesse en soms pik ik een leuk mod of tweak ed. uit de forums. Toch ben ik enigsinds teleurgesteld over hetgeen er op de forums gebeurd en scheering en inslag is Vooral de reacties van gebruik search, google en howto en het gebrul het is geen helpdesk' Veel mods steken daar veel tijd in en schromen niet om je prive te mailen (of moet ik dit zien als een waarschuwing?) Antwoorden op niveau blijven echter uit. Ik kan niet ontkennen dat mijn vragen simpel van aard zijn maar wellicht heeft dit te maken hoe ik tegen tweakers.net aan kijk.

Zo ben ik een aantal weken geleden begonnen met het testen van diverse linux distro's en uiteindelijk op debian uigekomen. Daar heb ik een paar topics voor geopend en zeer simpel van aard. Niet meer dan een paar vragen. Na de uitrol van een lamp install volgde Samba die ik wil inrichten als PDC in een LDAP omgeving. Aan de hand van dit gegeven heb ik een vraag gesteld waar ik ook zo mijn ongenoegen weergaf over de manier waarop linux de howto's maakt en ik op TWEAKERS.NET door de BULK en (veelal onzinnige info en out of topic) moet worstelen!

Het op slot gooien en een private mail of ik niet al te veel aan the raffelen was. Dit laatse is mij behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten en de manier waarop is ....

Ik vind het niet erg om aangesproken te worden maar ik verwacht buiten het aanspreken more info to... Afzeiken en bijdehand zijn is gemakkelijk en als tweakers.net (ja nu klein geschreven) de potentie bezit om een forum op niveau te zijn, dan moet het meer brengen dan alleen flames en verwijzingen en de rulez of het net.

Bij het laatste heb ik zo mijn twijfels. Deze jongen is begonnen op een 64 en via fido net de eerste die clipper via de seriele poort met de buitenwereld kon laten lullen. Zo ook heb ik nog veel muis gestuurde menu in assembleertal (uitvinder van de muis; Douglas C. Engelbart) de wereld laten zien. Alle boeken gelezen van Peter Norton en nog zitten peeken en poken binnen basic. Zo kan ik wel doorgaan maar dan lijkt het op imponeren. Alleen als je ouder wordt en al meer dan twintig jaar in deze wereld mee loopt dan wil je ook wel eens dat ........

De clou is (en laat ik het maar even netjes zeggen) dat de eerste de beste (uit de tijd dat hij nog vloeibaar was en ik actief compufreak) over afraffelen begint. Wellicht bespeur ik gebek aan kennis of inzich en is het aanvallen van iemand de beste verdedeging. Het ging mij louter en allen om een simpele startvraag. Iedereen die in een auto stapt weet toch direct hoe je zo iets aan of uit moet zetten of tenminste over de basic commans kan beschikken. Linux is daar niet altijd inzichtelijk in. Van mijn kant was er een stuk ongeduld op het moment van....

Na mijn kritiek wil ik ook wat bijdragen zonder dat linux fanaten direct ..... Naast windows (dit os heeft echt alles op zijn kop gezet) is de tijd rijp om linux binnen het bedrijfsleven te integreren. Wat mijn inziens ontbreek is een lijn. Teveel stromingen en ik denk dat iedere distro zonder zijn indentiteit te verliezen moet afstemmen op en standaard. Zonder din of iso .enz. zou de wereld er anders uit zien.

Ronduit ergelijk is dat sommige een status afmeten aan linux distro's. Redhat, Mandrake for the noobs, Suse al iet beters, Slack en Debian only for members.
Helaas is dit ook de trend die ik op NOS zie. Geen domme vragen maar nivo. Gelukkig weet ik veel door te vragen of te lezen maar klaarblijkelijk zijn er mensen die pretenderen operators te zijn niet verder komen dan het op slot gooien van topics of flames uitdelen. DOE EENS AARDIG EN ALS IK ALLE SIMPELE VRAGEN LEES IS HET DAN IS GEEN TIJD VOOR?

Natuurlijk kan je als laatse middel (louter en alleen omdat het je niet aanstaat) een ban doen. Maakt mij niet zoveel uit. De oplossingen komen toch niet van tweakers.net.

Ach we willen allemaal kijkcijfers en als we ze hebben dan.....

vr, gr.

HuBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Debian Samba deamon
Debian Samba deamon start/stop
Ik neem aan dat het je hier over te doen is?

Het ligt zo: op GoT mag je vragen stellen, geen probleem. Maar om de bezoekers te houden moet je zorgen dat het forum qua inhoud niet in herhaling valt. Als je de hele tijd vragen voorbij ziet komen die tot in den treure zijn behandeld dan gaat de lol er af voor vaste bezoeker en zal het niveau dalen. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat je niet hoeft te reageren wanneer je een topic onder het niveau vindt. Er zijn zat users die het leuk vinden om dergelijke users op weg te helpen en er wel energie in te steken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
HuBit, je eerste punt is een vaker gemaakt punt maar niet iets waar je hier gehoor mee gaat vinden. Als je wil dat mensen je (gratis) helpen moet je niet al te veel voorwaarden gaan stellen. Dit is geen klant-is-koning situatie. De voorwaarden zijn duidelijk; lees de FAQs - hier en in NOS. Dan had je bijvoorbeeld ook geweten dat die begroetingen onder je post niet de bedoeling zijn. Als je op zo'n manier laat blijken dat je niet leest wat er al geschreven is, waarom zouden we dan nog posten? Lees je dat dan wel?

Wat het tweede betreft, google eens naar Linux Standards Base. Dat is inmiddels hard op weg om een officiele ISO standaard te worden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De clou is (en laat ik het maar even netjes zeggen) dat de eerste de beste (uit de tijd dat hij nog vloeibaar was en ik actief compufreak) over afraffelen begint.
Ik denk dat je je hier overheen moet zetten en niet aan moet ergeren. Het mooie van dit forum is juist dat je beoordeeld wordt op basis van je kennis en positieve deelname op GoT, niet op basis van je leeftijd. Op die manier kan een jongen van 14 mij met m'n 25 op de vingers tikken. Dat is juist positief in mijn ogen.

Daarbij komt nog dat de moderator niets kan weten van jouw leeftijd als je deze niet invult in je profiel. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hubit,

goed, je vraagt om reacties op niveau, ik zal proberen je "van dienst" te zijn. Allereerst laat ik al je inhoudelijk Linux-gedoe achterwege. Niet omdat ik het niet interessant vind, maar omdat het (A) al bekend is en (B) LA niet bedoeld is voor inhoudelijke discussie. Als Linux-ontwikkelaar kan ik je hier duizend-en-een-nacht over bij-lullen, maar dat doe ik maar niet - ik heb beter dingen te doen; ik ontwikkel liever. :). Als je dit interessant vindt, dan raad ik je aan de Gnome (of KDE, alhoewel Gnome wat vooruitstrevender is en meer bedrijfssupport heeft van Novell, Sun, HP, RedHat e.d.) en/of Linux-kernel mailinglists te volgen.

Blijft over dat jij vindt dat mensen in NOS teveel afblaffen en te weinig inhoudelijk inbrengen. Je geeft een Samba draadje als voorbeeld en begint ook nog over LAMP. Ook geef je aan Debian te gebruiken en al verscheidene Linux distributies geprobeerd te hebben. En je geeft aan dat je snapt simpele vragen te stellen.

Ik vraag me af waarom jij niet in ziet dat er iets niet klopt daarboven. Stel nou dat er in NOS een aantal experts rondwandelen en dat die het antwoord op moeilijke vragen weten, en stel nou dat die mensen allerlij makkelijke vragen gaan beantwoorden. Wat zou er dan gebeuren met hun eigenlijke werk (waarschijnlijk Linux devven, i18n'en werk, desnoods testen)? Inderdaad, daar komen ze niet aan toe! En daarom slaan ze die topics over! Of had je soms verwacht dat dat allemaal automatisch ging? :).

Ik sluit me verder bij Wilke aan, die jouw draadje afsloot: ga eens een goed Linux boek pakken en ga die eens doorbladeren. Linux is niet hetzelfde als Windows, en zal dat ook nooit worden. Met jouw (veronderstelde) kennis kan Linux-leren niet moeilijk zijn, maar je zal het toch echt zelf moeten doen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik ben het ook niet met alles eens hier, maar die sluitmessage is helemaal oke, en vriendelijk ook, en wat doe jij, jij copy/paste het weer en opent nog 1, ja dan vraag je er een beetje om.

En Beelzebubu mijn Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/verchad/respekt.gif voor jou als Linux-ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel alleen te zeggen dat het een beetje vriendelijker kan. Met de reactie van Wilke heb ik geen moeite. Boeken koop ik niet zoveel meer nu er op het net genoeg info is.
Ik heb geen copy paste gebruikt maar lullig genoeg is het twee keer op het forum terecht gekomen. Daar mag je me ook op aanspreken.
Wil je een vraag niet beantwoorden dan ga je er toch gewoon aan voorbij.

Inmiddels draait de samba pdc als een trein en het simpele antwoord over start/stop is een bijdrage geweest. Het configuren van samba is via de site van samba zelf gebeurd, dus lezen en uitzoeken doe ik echt wel.

Ook deze jongen zit er weleens flink naast en ik zal niet meer stout zijn. O-)

in ieder geval bedankt voor de reactie.

vr. gr.

HuBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Het is eigenlijk vrij simpel: tweakers.net is voor de wat "lastigere/gevorderde" vragen en problemen, aangzien tweakers vroeger al veel simpele vragen heeft opgelost, en de antwoorden daarop via de search van het forum (of anders via Google) te vinden zijn. Voor de meer basis-vragen is wel een uitstekend alternatief: beginnersweb.nl . Kijk door die naam nou niet gelijk negatief naar zo'n forum, ook dáár zit kennis om problemen op te lossen, en je kunt daar veel behulpzamere reacties vinden als je een simpel probleem hebt.

Bij tweakers hoef je niet aan te komen met een vraag die je met wat eigen zoekwerk ook had kunnen oplossen (onderschat de kracht van de zoekfunctie van dit forum, en de kracht van Google niet!). Wil je iets meer begeleid worden bij het oplossen van een probleem, dan is een site als beginnersweb een uitstekende oplossing, omdat ze daar minder gauw een enorme zelfstandigheid vereisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:43:
ik bedoel alleen te zeggen dat het een beetje vriendelijker kan.
True.
Wil je een vraag niet beantwoorden dan ga je er toch gewoon aan voorbij.
Mjah, daar hebben ze hier een beetje moeite mee. ;). Als je dat lang genoeg volhoudt, dan verzandt het forum in onbeantwoordde basis-vragen die niemand wil oplossen, met als gevolg dat iedereen vervolgens denkt dat dit forum bedoeld is voor simpele vragen en dat niemand in staat is die op te lossen.

Da's niet echt het imago wat je wilt hebben als forum, gok ik. :o. Vandaar dus de wat strengere policy, met name in de fora waar (nog?) "echt" een hoog niveau wordt nagestreefd (bv. P&W, NOS, PNS). :Y).
Ook deze jongen zit er weleens flink naast en ik zal niet meer stout zijn. O-)
d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik uh, wil me even ermee bemoeien;
ik heb niet zoveel meer te zeiken alleen valt me op dat bijvoorbeeld Webdesign & Graphics heel erg is veranderd.

Klik hier eens voor de grap:
Webdesign & Graphics
Klik nu hier eens: Software Algemeen

Wat valt op? Juist, weinig topics in W&G. De reden is prima te illustreren aan de hand van een voorbeeld. Ik postte hier onlangs dit: Hoe zie ik hoeveel bandbreedte nodig is voor 1 pagina
Een simpele vraag, die gesloten werd! Weliswaar had ik antwoord op mijn vraag, maar hij werd gesloten "omdat er geen discussie uit voort kan komen". Ik hoef geen discussie, alleen een antwoord. Zijn slotjes niet voor trashtopics, illegale zut en overduidelijke RTFM vragen?

W&G, en in mindere mate andere subfora, bestaan uit een vaste clique mensen. En ze gaan er nog prat op ook. "Wij zijn /13." Soms word je ("je" in abstracto) er met simpele ON-topic vragen min of meer weggehoond. Ik ben voor behoud van het niveau, en van de mensen met niveau, maar het lijkt zo erg "wij regulars" tegen "jullie samenraapsel van newbies met te simpele vragen".

Ik heb antwoord op mijn vraag die ik aldaar stelde, en ik kom al een tijdje op GoT en zie de dingen zoals ze zijn. Ik klaag niet, zie de noodzaak van bijna alle beleidsregels, pas me aan, en ben er tevreden mee. Wel kan ik me goed voorstellen dat nieuwe(re) mensen zich eraan ergeren.

GoT is ondertussen namelijk niet meer transparant. Het is geen forum meer, maar een communitymedium, ofzo. Er zijn talloze fora op internet en ook al ben je nog zo'n doorgewinterde forumposter, hier is het gewoon anders. En de crew krijgt steeds weer het gezeik. De moraal van dit verhaal is dan ook, stel regels op, maar schiet er niet mee door :)

P.S. iets om over na te denken; hoeveel van deze "jullie zijn raar" topics hebben we nou al gehad in LA?

P.P.S. We hebben al een tijdje geen "ik hou het voor gezien, ik ga weg" of "so long everybody, zak maar in de stront met je GoT" topics meer gehad :+ Da's dan weer goed nieuws! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Captain Pervert op 09-09-2003 03:05 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik denk dat iedereen er op zijn tijd wel eens de balen van heeft.
Dat hoeft niet alleen hier te zijn maar ook op je werk, in je relatie of anders.
Vaak is de reden bij jezelf te zoeken.
Je voelt je niet gewaardeerd, krijgt niet de aandacht die je wilt of, en ik denk in jouw geval, geen snel een duidelijk antwoord op een vraag die waarschijnlijk met een beetje onderzoek goed zelf te beantwoorden viel.
Dat is niet leuk, maar je zei het zelf al “Van mijn kant was er een stuk ongeduld op het moment van....” en daar wordt je dus op aangesproken.

Nu je dit dus weet doe er je voordeel mee en je zult zien, het valt reuze mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:43:
ik bedoel alleen te zeggen dat het een beetje vriendelijker kan.
Dat zou kunnen, maar ik weet niet hoe het voor een MOD is wanneer hij voor zijn gevoel voor de 10de keer een soortgelijk topic moet sluiten in zijn subforum? Maar je hebt wel gelijk dat het voor een beginnende forumbezoeker soms wat negatief kan overkomen als er zo gereageerd wordt, het is nog altijd de toon die de muziek maakt.

Wellicht kan ervoor worden gepleit om in het sluitingstopic ook de reden van sluiting op te geven alsmede een suggestie hoe de topicstarter zijn vraag/probleem wel kan oplossen. Ook kan er door nieuwe forumbezoekers iets regelmatiger de FAQ van de diverse subfora worden doorgelezen. Als je de stickies nu al een tijdje bovenaan ziet staan, kunnen ze voor je gevoel bij het meubulair gaan horen, maar dat betekend niet dat ze niet meer gelezen dienen te worden. Het is namelijk wel zo dat terugkerende vragen (met de daarbij behorende antwoorden) op worden genomen in deze stickies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 18:15:
Daar heb ik een paar topics voor geopend en zeer simpel van aard. [..] Aan de hand van dit gegeven heb ik een vraag gesteld waar ik ook zo mijn ongenoegen weergaf over de manier waarop linux de howto's maakt en ik op TWEAKERS.NET door de BULK en (veelal onzinnige info en out of topic) moet worstelen!
In NOS heb je een paar - simpele - topics geopend waar wij inderdaad wat minder blij van werden. Eerst die vragen over samba. Zoals in mijn sluitmessage van je eerste topic daarover aangegeven, staat wat je vraagt letterlijk in de Samba HOWTO, welke met google eenvoudig te vinden is (beide aangegeven in de sluitmessage). Dergelijke topics zijn dus niet de bedoeling, het is net zoiets als vragen van "Waar vind ik in Windows het Configuratiescherm" ofzo. Zo'n topic gaat dan ook op slot. Als je dan hetzelfde topic meteen weer opent, wordt dat inderdaad niet zo gewaardeerd.

Verder had je 2 dagen eerder al dit zeer summiere topic geopend: chipsets videokaaren , wat in ieder geval niets met NOS te maken heeft. Misschien zou het in het speciaal voor hieraan gerelateerde onderwerpen ingerichte forum "Videoplanken en beeldkanonnen" beter staan? Maar dan nog: google....

Deze 3 dingen samen zorgden er voor dat je een mailtje kreeg waar - volgens mij gewoon vriendelijk - in stond dat dit toch niet helemaal de bedoeling was zo, en of je daar in de toekomst een beetje op wilt letten. Dat is dus ook geen "waarschuwing" in die zin (dan staat dat wel in zo'n mail hoor!)

Als je dat liever hebt zouden we ook wel meteen kunnen bannen zonder ooit te laten weten dat iemand iets "verkeerd" doet, maar dat lijkt me een stuk minder sympathiek, toch? 8)7
De clou is (en laat ik het maar even netjes zeggen) dat de eerste de beste (uit de tijd dat hij nog vloeibaar was en ik actief compufreak) over afraffelen begint.
Je weet niet eens hoe oud wij zijn. Toch plaats je denigrerende opmerkingen gebaseerd op de veronderstelde leeftijd van een paar mensen (die je niet eens weet). Dat is nou wat we een 'flame' noemen.

Het verschil is, dat je vroeger die dingen uit een boek las (Norton e.d. - en ja, ik ben ook nog een van die mensen die in x86 assembler heeft geprogd, in Turbo Pascal zelf pull-down menu's heeft geimplementeerd, etc.), en er zelf flink mee aan het knutselen was. Er was gewoon geen ander makkelijk medium om aan info te komen (voor een tiener dan). Tegenwoordig komt men er even niet uit en gooit men de vraag maar meteen op een forum. Dat is nou net niet de bedoeling, als je het zelf uitzoekt leer je tenminste echt hoe het werkt. Bovendien: als we die basisdingen gaan voorkauwen leert men nooit zelf zoeken (afgezien van dat het voor ons al snel erg vervelend wordt). Ook daarom proberen we een beetje niveau er in te houden. Juist als je zelf al een paar jaar ouder bent dan wij (blijkbaar :P ) en vroeger zelf ook op die manier dingen onderzocht hebt zou je dat wel moeten begrijpen...

Kortom, GoT is niet het medium om 'even de makkelijke vraagjes' te stellen als je er zelf 10 minuten niet uitkomt. Als je met een probleem zit, verwachten we ook dat je hebt gezocht en geprobeerd, en dit blijkt bijvoorbeeld ook doordat je een vraag in het goede subforum zet.

Pff..lang verhaal, hopelijk verduidelijkt het iets.

Nog een toevoeging: over dat 'distro gezeur', dat komt niet vaak voor in NOS toch (behalve bij uitzondering als grap misschien, gewoon om wat mensen te stangen }) )? Wijs eens 10 posts aan waarin zoiets gebeurt? En dan nog..laat die paar pubers die daar hun ego blijkbaar graag aan ophangen toch. Je bent ouder, dus wijs genoeg om die onzin te kunnen negeren. Right? :P

Om je nog een beetje te vermaken tussen al dit gezeik: JWZ, een van de old-school Netscape developers, is het wat dit betreft helemaal met je eens. Lees het stukje onderaan bij "Have you considered changing distributions?" maar eens (ook de rest van het artikel is overigens een vrij meesterlijke flame :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 09-09-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

De reden dat ze hier zo op niveau hameren is natuurlijk niet ineens bedacht om daardoor stoerder te zijn als een ander forum (1337-er :P), maar is er door noodzaak ingeslopen. GoT is een forum waar behoorlijk geavanceerde onderwerpen aangesneden kunnen worden, met een goede kans dat deze opgelost worden. Op het moment dat je eenvoudige vragen ook net zoveel kans geeft, zullen er snel meer van deze topics geopend worden, omdat uiteindelijk iedereen dat wel makkelijk vind. Ook zul je een nieuw publiek krijgen dat voor die vragen hier komt. Omdat er eigenlijk meer makkelijke vragen dan moeilijke vragen zijn zullen de moeilijke een beetje ondergesneeuwd worden, en zijn de zgn experts hier meer bezig met de makkelijke vragen beantwoorden. Daardoor houden ze uiteindelijk geen tijd meer over om zich te verdiepen in een complexe vraag, en zul je met je complexe vraag verdrinken temidden van de makkelijke vragen.

Terwijl wanneer je alles even goed uitzoekt kun je de meeste makkelijke vragen wel vinden, en dan is het jammer dat de kennis van de kenners hieraan besteed wordt. Alleen door de makkelijke vragen te weren hou je ruimte voor de geavanceerdere onderwerpen. En ja, je zou graag een keer voor dat ene vraagje wat je echt niet kan vinden op dat moment een uitzondering maken, maar op zo'n groot forum moeten je regels vrij strikt zijn, anders werken ze niet :)

Ow, en je verhaal over je mogelijke senioriteit vind ik niet zo interessant eigenlijk, sorry. Dat is een nogal offtopic stukje eigenlijk.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 09 September 2003 @ 09:50:
[...]

In NOS heb je een paar - simpele - topics geopend waar wij inderdaad wat minder blij van werden. Eerst die vragen over samba enz.
Tja daar heb ik al het e.e.a. in dit topic over gezegd. Maar je mag er nog wel even op terugkomen.
Deze 3 dingen samen zorgden er voor dat je een mailtje kreeg waar - volgens mij gewoon vriendelijk - in stond dat dit toch niet helemaal de bedoeling was zo
Van wie heb ik die mail gehad? Is dit een very small forum?
Als je dat liever hebt zouden we ook wel meteen kunnen bannen zonder ooit te laten weten dat iemand iets "verkeerd" doet, maar dat lijkt me een stuk minder sympathiek, toch?
Dan er er heel wat te bannen op dit forum.
Zoek maar eens op; kan niet joinen met win xp op m'n server (pdc) met win 2000 wel. Of ik kan helemaal niet joinen! Dan zie je ook direct het niveau. Zo ook de vele oplossingen van de kenners. Meters source en tig smb config files. Mooie oplossingen. Daar ben je wel even zoet mee en ieder heeft zo zijn eigen concept om het aan de praat te krijgen.Het heeft iets weg van schieten met een kanon op een muis. Gezien het aantal reply's die er op zijn is dit kennelijk wel een goede vraag.
Wat ik zie is vreslijk moeilijk doen terwijl het op de samba site is te lezen.
Wat ik ook mis is het advies om de source in het begin zo simper mogelijk te houden en later te stroomlijnen. Zo ook het simpel advies dat win2000 net even iets anders omgaat met aanmelden dan xp en als je even een beveilingsoptie uit zet (welk geen schade kan aanrichten) je direct weer verder kan met hetgeen je wil bereiken.
Nee van klooien in het register tot weet ik veel en zo zijn we wel erg lang bezig met lezen en zoeken. Ik heb een van een groot wijsgeer gelezen dat eenvoud het weten is.

Kennelijk is het zo dat simpel niet kan (mag) maar er wel een massa aan niet terzake doende reply's door de beugel kunnen.
Je weet niet eens hoe oud wij zijn. Toch plaats je denigrerende opmerkingen gebaseerd op de veronderstelde leeftijd van een paar mensen (die je niet eens weet). Dat is nou wat we een 'flame' noemen
Ik schatte het zo in en gezien je reactie zit ik er niet ver naast. Jij bent niet de enige die hier de tikjes uit mag delen. :Y)
Kortom, GoT is niet het medium om 'even de makkelijke vraagjes' te stellen als je er zelf 10 minuten niet uitkomt. Als je met een probleem zit, verwachten we ook dat je hebt gezocht en geprobeerd
Ach ik zoek me helen leven al maar soms vraag ik even de weg, terwijl het stratenboek binnen handbereik is. De reacties verschillen weleens. :?

vr. gr.

HuBit

• DarkX

DarkX

Ik?

Een analogie. Leuk :) Ga ik even op in als je het niet erg vind :)

Nu moet je je voorstellen dat je een informatiekantoor hebt, die mensen door complexe routes door een gebergte heenleid. Maar mensen denken steeds "goh, een informatiekantoor, die weten vast de weg, laat ik ff vragen waar de supermarkt ligt". En in het begin ontvang je die mensen gewoon heel vriendelijk, verteld ze waar de supermarkt ligt, tekent zelfs even een plattegrondje, zegt ze vriendelijk goeiedag, en je gaat verder met de routes aan een klimmer uitleggen. Je vriendelijke service spreekt zich echter rond.

Na een tijdje staat er echter een rij van mensen die willen weten waar de supermarkt en de kantine ligt en weet ik wat. Je hangt een bordje op met wat belangrijke bezienswaardigheden in de regio en hoe je ze kan vinden, en geeft tevens wat titels van goede plattegronden, met het verzoek om niet meer met dergelijke vragen te komen, en alleen nog te komen met vragen over de complexe bergroutes. Maar mensen lopen het bordje straalvoorbij, en er staan inmiddels zoveel mensen met dergelijke vragen die ze simpelweg zelf kunnen opzoeken, dat de klimmers elkaar gepikeerd aankijken en dusdanig verdrukt worden dat ze niet of nauwelijks meer aan de beurt komen, omdat mensen steeds voordringen met snelle vraagjes. Je verwijst steeds naar het infobordje en de plattegronden, maar het mag niet baten. Je stelt iemand aan om de klimmers wat ruimte te geven en andere de deur te wijzen, en ineens krijg je gezeik dat je klantonvriendelijk bent. Maar moet je die eenvoudige vragen dan echt blijven toestaan ten kosten van de complexere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkX schreef op 11 September 2003 @ 22:53:
moet je die eenvoudige vragen dan echt blijven toestaan ten kosten van de complexere vragen?
Welke complexere vragen bedoel je. Ik zie voornamelijk vragen die complex gemaakt worden door de antwoorden. Zo ook is zulks het geval met mijn reacties.

Als je niet meer de vriendelijkheid kan opbrengen of het geduld(en daar ging het toch om) dan moet je kappen met het de wegwijzen! Een laatste tip van mijn kant tot besluit. Ga je eens afvragen waarom de plattegrond of de borden niet werken. Om je toch niet teveel te laten zoeken een hint. Als je die vragen nu eens niet beantwoord en je richt op wat jij noemt de in de verdrukking geraakte betere klimmers. Laat het noob,newbie, helpdeskvragende sukkeltjes toch links liggen. Vecht en stop al je energie in de verdrukte en niet meer aan bod komende computergoeroes. Alleen dan zie ik nog redding voor hen die snakken naar meer niveau.

vr.gr,

HuBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:18:
Van wie heb ik die mail gehad? Is dit een very small forum?
Alle (relevante) communicatie tussen een moderator en een gebruiker wordt in zgn. notes bijgehouden - aangezien er meer dan 1 mod is op dit forum en het niet handig is om langs elkaar heen te werken. Informatie delen is een van de basics van teamwork ;)
Dan er er heel wat te bannen op dit forum.
[....]
Mooie oplossingen. Daar ben je wel even zoet mee en ieder heeft zo zijn eigen concept om het aan de praat te krijgen.
Ik ben niet bekend met jouw specifieke vragen (doe weinig met Unix en naast Knoppix niets met Linux), maar inderdaad: dat je even zoet bent is de bedoeling op GoT. Eerst zelf proberen (en dit duidelijk maken), dan vragen. Als het zo blijkt te zijn dat het heel eenvoudig is op te zoeken maar jij toevallig de zoekrichting niet wist en je een paar tips hebt om verder te gaan zoeken na een slotje ben je toch nog steeds geholpen?
Ik schatte het zo in en gezien je reactie zit ik er niet ver naast. Jij bent niet de enige die hier de tikjes uit mag delen. :Y)
Ten eerste is zo'n mailtje geen "tik uitdelen" maar even vriendelijk vertellen wat de bedoeling is op GoT. En ten tweede blijk je dus inderdaad te denken dat leeftijd iets uitmaakt in deze wereld :?
Zeker in de automatisering is de gemiddelde 30, 40 of 50 jarige veel minder ver dan een gemiddelde 12 jarige, dus wat dat betreft zou het juist andersom moeten zijn. (Inderdaad, zeer generaliserend en totale onzin, maar dat is het ook als iemand minachtend doet over een te lage leeftijd ;) )
Daar komt bij dat liegen in je profiel heel makkelijk is en als je - zoals jij - je leeftijd helemaal niet invult in je profiel je het puur aan het gedrag en de manier van posten op het forum kan zien hoe iemand is. Leeftijd zegt helemaal niets en zo er over praten getuigt nu niet bepaald van volwassenheid, moet ik zeggen ;)
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 01:13:
Ik zie voornamelijk vragen die complex gemaakt worden door de antwoorden. Zo ook is zulks het geval met mijn reacties.
En dat maakt het juist goed om een duidelijke, overzichtelijke topicstart te maken waarbij je precies aangeeft wat is gedaan en wat niet werkt. Dan zullen de niet-nuttige reacties uitblijven.
Als ik zo kijk naar je topicstarts zou dat wel meevallen in jouw geval maar ik zou graag in SA zien dat de gemiddelde lengte van een topicstart zou verdubbelen, mijn gemiddeld slotje is langer dan de topicstart maar alles (relevants) dat je aangeeft in je topicstart zal niet worden voorgesteld.
Als je niet meer de vriendelijkheid kan opbrengen of het geduld(en daar ging het toch om) dan moet je kappen met het de wegwijzen!
[...]
Vecht en stop al je energie in de verdrukte en niet meer aan bod komende computergoeroes. Alleen dan zie ik nog redding voor hen die snakken naar meer niveau.
Precies, daar sla je de spijker op z'n kop: als er te vaak geduld nodig is, blijven de meeste mensen met kennis van zaken weg. En daar heeft niemand wat aan, zeker niet omdat wij juist ook een discussie forum willen voor de meer gevorderde gebruiker en niet enkel een helpdesk willen zijn.

Maar als men eerst 20 topics moet doorlezen om 1 of 2 te vinden die echt de moeite waard zijn, zal de lol van het ueberhaupt een topic te bekijken snel wegvallen. Net zoals in die analogie (iets dat nooit goed werkt trouwens) sta je ook hier in de rij met de leuke / interessante vragen of discussies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt steeds meer op een slapstick. Ik probeer het nog 1 keer duidelijk te maken maar mijn twijfel of dit gaat lukken is groot.

Aan mijn opmerkingen over het zgn hoge niveau en waaruit dit blijkt gaat men totaal voorbij. De toch enigsinds cynisch bedoelde opmerking over de zgn betere klimmers en gevorderde computeraars gaat de neus voorbij. Bij mij komt dit over als zelfingenomen en wellicht denken een paar elitaire personen dat zij een hoog niveau bezitten danwel na streven. Van mijn kant geen tips meer (sorry).

Ik kan het lachen nauwelijks onderdrukken als ik zie hoeveel bulk er op staat en hoe hier (mijn uitgangspunt!!!!!!!!!!!) op is gereageerd. Maar na een aantal reply's valt het muntje nog steeds niet.

Wie zijn dan die zgn hoog niveau vragen stellers?. Waar zijn dan die hoog niveau oplossingen? Het meest trieste aan de gang van zaken is de reactie die ik kreeg op mijn dombo vragen. Maar wellicht heb ik NOS zo ingeschat en zocht ik voor de meer ingewikkelde kwesties elders.

Helaas moet ik nu stoppen met deze discussie omdat het teveel tijd gaat kosten en Linux kost al zoveel tijd. Ik ben iemand die de dingen afmaakt maar de twijfel over linux neemt per dag toe. Als ik zie dat een simpel modem om even een test configuratie -los van het netwerk- weer alllerlei aanpassingen vragen in een tal van files. Tja het spijt me maar met het zoeken op NOS kwam er niet zoveel naar voren om het modem aan de praat te krijgen. Te simpel voor dit forum denk ik dan maar.

Mijn laatste stap is de web, file, ftp, mail pdc geheel ldab te laten draaien. Geloof me ik heb op dit forum er bar weinig over kunnen vinden. Wellich ook te simpel.

vr. gr.

H. Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Er wordt niet perse verwacht dat je een hoog niveau hebt, er word verwacht dat je moeite hebt gedaan voor je een topic opent. En in NOS is dat wat sterker, aangezien praktisch iedereen het daar zichzelf heeft geleerd door manpages, tutorials en helpfiles te lezen en zelf te experimenteren (zie ook de policy/faq van NOS). Aangezien er een hoog niveau van moeite en input van de user in NOS word verwacht, moet je misschien eens met andere problemen terugkomen, NOS is een van de 'hoogstdrempeligste' (;)) fora imo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 17:06:
Het lijkt steeds meer op een slapstick. Ik probeer het nog 1 keer duidelijk te maken maar mijn twijfel of dit gaat lukken is groot.

Aan mijn opmerkingen over het zgn hoge niveau en waaruit dit blijkt gaat men totaal voorbij. De toch enigsinds cynisch bedoelde opmerking over de zgn betere klimmers en gevorderde computeraars gaat de neus voorbij. Bij mij komt dit over als zelfingenomen en wellicht denken een paar elitaire personen dat zij een hoog niveau bezitten danwel na streven. Van mijn kant geen tips meer (sorry).
Sorry, ik heb serieus gepoog een reactie op je te schrijven, maar of het aan mijn gebrek aan intelligentie of aan jou schrijfstijl ligt weet ik niet, maar het is mij gewoon niet duidelijk waar je nu heen wilt. Je stelde vragen waar je zelf het antwoord op wist, en dat was niet de bedoeling. Je vraagt je af of eenvoudige vragen wel of niet kunnen. Zover volg ik je. Wat is nu eigenlijk je probleem? Je vind de andere vragen net zo simpel als die van jou?
Ik kan het lachen nauwelijks onderdrukken als ik zie hoeveel bulk er op staat en hoe hier (mijn uitgangspunt!!!!!!!!!!!) op is gereageerd. Maar na een aantal reply's valt het muntje nog steeds niet.

Wie zijn dan die zgn hoog niveau vragen stellers?. Waar zijn dan die hoog niveau oplossingen? Het meest trieste aan de gang van zaken is de reactie die ik kreeg op mijn dombo vragen. Maar wellicht heb ik NOS zo ingeschat en zocht ik voor de meer ingewikkelde kwesties elders.
Niveau vragen stellers is een groot woord, maar het verschil tussen een vraag die je zelf na wat zoeken kunt beantwoorden en een probleem wat niet direct in een handleiding of op google of in 10 andere got topics te vinden is is toch niet zo moeilijk :? Of ben je nogsteeds boos op de reactie die je kreeg en ben je verder helemaal niet bezig met een algemene discussie wat je wel aangeeft te voeren?

Ik kan je in NOS persoonlijk geen voorbeelden geven, het is niet mijn 'stek' zegmaar. Maar in W&G is er bijv een duidelijk verschil tussen "Hoe vergroot ik een plaatje in photoshop??" of "Hoe krijg ik realistische vervorming door opspattend water in een foto. Google heeft geen handige tutorial opgeleverd, heeft een van jullie een idee?" of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hubit, met hoog niveau wordt een bepaald niveau verwacht. GoT pretendeerd eigenlijk helemaal geen hoog niveau als zodanig.
Alle vragen zijn welkom, al zal je bij een simpeler aandoende vraag een hele goede topicstart nodig hebben om geen slotje te krijgen. We verwachten hier een bepaalde zelfredzaamheid. Standaardvragen die dmv zoeken kunnen worden opgelost zijn in principe niet welkom, tenzij.....

Er is dus een minimum niveau, een niveau waar we op zitten en een niveau dat we willen bereiken (of iig een aantal usewrs in bepaalde subfora). Je cynisme is wmb totaal misplaatst, als het hier zo'n bende is qua niveau en jij daar zoveel van weet waarom blijkt dat dan niet? Ik vind je namelijk op geen enkele manier niveau uitstralen... je hebt alleen maar kritiek... eerst op het feit dat de makkelijke vragen zomaar gesloten worden en later op dat er hier geen niveau zou zijn...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 17:06:
Aangezien niemand je volgt kan het liggen aan alle bezoekers die jou niet snappen c.q. begrijpen, of aan jouw schrijfstijl. :)

Zet jouw punt daarom eens neer in maximaal 2 zinnen, voor de verduidelijking van de mensen die het niet snappen. :) Met een klein verzoek om in deze verduidelijking geen denigrerende opmerkingen over noob, newbie's te maken, en leeftijd buiten beschouwing te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 12-09-2003 17:34 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een imo goed voorbeeld van een NOS topic (lees wel veel nos, niet zo'n actieve poster, iemand als Beelzebubu of Bart Coppens/Gelmir zal je een beter voorbeeld kunnen geven): [rml][ Exim+Mailman] Exim werkt, Mailman niet[/rml]

Niet zo mooi: gentoo genkernel compile probleem en kan amsn 0.82 niet meer installeren

hee, stelletje napraters boven me :+

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 12-09-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Bij deze het vriendelijke, edoch dringende verzoek aan HuBit om zijn gedrag aan te passen, c.q. in te binden en zich normaal te gedragen.
Zo ga je absoluut niet met mensen om, en ik vraag me dan ook sterk af wat je hier nou eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn laatste stap is de web, file, ftp, mail pdc geheel ldab te laten draaien. Geloof me ik heb op dit forum er bar weinig over kunnen vinden. Wellich ook te simpel
En wat houdt jou tegen om hier verandering in te brengen? ;)

Maar wat Kaj. op een diplomatieke manier probeert duidelijk te maken is dat je moet kappen met het interessant te lopen doen, user en crew af te kraken en uit de hoogte te doen. Lopen zeiken op anderen om je eigen tekortkomingen te verbloemen heb ik een pest hekel aan....

En ja... oei oei oei, dat uit een mond van een crewlid, schande. Take it, het is mijn gedachten en dit keer gooi ik zoiets op het forum.....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Helaas moet ik nu stoppen met deze discussie omdat het teveel tijd gaat kosten en Linux kost al zoveel tijd. Ik ben iemand die de dingen afmaakt maar de twijfel over linux neemt per dag toe.
Je doet het over komen alsof je ook niet van plan bent deze discussie af te maken. Ookal irriteer ik me een beetje aan de sfeer in dit topic (en dat doe jij waarschijnlijk ook) lijkt het me vooral voor jezelf praktisch als je jouw inzicht in de situatie deelt en aan ons probeert over te brengen.
Tja het spijt me maar met het zoeken op NOS kwam er niet zoveel naar voren om het modem aan de praat te krijgen. Te simpel voor dit forum denk ik dan maar.
Ja. de vraag Hoe krijg ik mijn modem aan de praat? is beneden het gewenste niveau van GoT.

Je kunt hem gelukkig heel snel omtoveren in een vraag die wij wel (dol)graag zien door er iets dergelijks van te maken:

Ik bezit een modem van die&die fabrikant, lspci geeft deze technische gegevens als output. Op pagina zus-en-zo heb ik gelezen dat ik module dit&dat in de kernel moet compilen, wat gelukt is blijkens output blabla. Echter bij het aanroepen van commando foo krijg ik de foutmelding x Zoeken daarop met google levert alleen resultaten m.b.t. isdn-kaarten wat niet voor mij relevant lijkt te zijn. Hoe zorg ik nu dat ik wel kan inbellen met foo?

(sorry voor de wat wazige voorbeeld post, maar het geeft een indruk).

Waarschijnlijk ben jij perfect in staat die vraag te stellen, maar als je dat niet doet is het voor ons niet leuk om te lezen en/of mogelijk om daadwerkelijk behulpzaam te zijn.

Voor heel veel mensen is nu ook onduidelijk wat je echt met dit topic wilt. Is je klacht het niveau van GoT, de regels die we stellen, de behandeling door moderators of iets anders?

Verder lijkt het me dat je opmerkingen over leeftijd nu verder zoveel mogelijk moet vermijden om verdere irritaties daarover te vermijden.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyberSnooP schreef op 13 September 2003 @ 17:28:
[...]
Je doet het over komen alsof je ook niet van plan bent deze discussie af te maken. Ookal irriteer ik me een beetje aan de sfeer in dit topic (en dat doe jij waarschijnlijk ook) lijkt het me vooral voor jezelf praktisch als je jouw inzicht in de situatie deelt en aan ons probeert over te brengen.
Klopt, reeds in mijn reply van 6 dezer geef ik aan wat ik in alle eenvoud wilde zeggen. In de genoemde reply is te lezen dat ik er ook wel eens naast zit etc. Echter een zevental personen reageren alsnog en menen te benadrukken wbt het niveau, de spelregels, gedragcode's etc. Uiteindelijk reageer ik op 11 en laat ik me verleiden tot verdere uitspraken. Eerlijk gezegd is er bij mij dan ook irritatie, omdat ik toch duidelijk heb gemaakt dat ik erook weleens naast zit. Met als gevolg een anologie. Ook hier weer het niveau als boventoon en dat het simpele vragen stellen toch wel erg irritant op den duur is en dat de meer ervaren computer gebruiker niet meer aan bod komt. Van mijn kant een flauwe en cynische reaktie. Je zult begrijpen dat de sneeuwbal rolt en inmiddels ergeren vooral de crew leden zich aan mijn manier van doen en schieten bepaalde opmerkingen, uitlatingen in het verkeerde keelgat.

Op zich heb ik daar geen enkele moeite mee en de officiele waarschuwing via email en het openbare verzoek mijn gedrag aan te passen neem ik serieus. Immers niet ik maar de crew bepaalt de spelregels, net zo als iedere club de normen en waarden uitdraagt en kennelijk ging ik te ver. Wel blijf ik met het gevoel zitten (ondanks de vermeende verkeerde uitlatingen)dat de crew wel mag brullen dat het geen helpdesk is en in mijn ogen meer denigrerende opmerkingen.(waarom wel de inspanning van een reply met dergelijke inhoud in geen standaard mail naar iemand die het op dat moment (volgens de door de crew opgestelde normen)bij het verkeerde eind...) Dit kost toch minder energie en het openbaar op dergelijke wijze een user aanspreken??? Ik geef toe (het hele topic nog eens gelezen te hebben) dat ik soms te abstract en niet altijd correct ben geweest. (dus over het leeftijd verschil me zo uit te laten nogmaals mijn excuses) Echter mijn standpunt dat je als -openbaar forum- niet zomaar als admin of mod in het openbaar kan brullen dat een user..... blijf ik. Als ik de laatste reply van XtreeD lees vraag ik me af of dit wel kan? Of is een dergelijk flame only for crew-members?

Met je opmerking dat ik mijn vragen beter had moeten stellen deel ik je mening maar dat had ik dacht ik al duidelijk gemaakt.

Om aan je vraag te beantwoorden wat ik nu echt wil met dit topic.
Gewoon of het wat vriendelijker kan en niet alleen brullen het is een helpdesk maar eens na te denken over een andere manier van van doen om je doelstelling te bereiken. Je leest deze kreet immers 1000 en 1 keer en bij mij viel dit verkeerd. Vwb. de regels, ach die zijn er zoveel en in de meestal vallen mensen daar op terug als ze op ander wijze de normen en waarde niet halen. Zo ook worden de regels vaak van boven naar beneden opgelegd en gelden de regels niet voor hen de ze verzinnen. (read only) Over de moderators of crew leden wil ik kort zijn. Kritiek op de moderators zie ik niet zitten en ik voel me niet echt vrij om daar nog wat over te zeggen. Geheel tegen mijn natuur in maar ik zit hier met een ip-share en wil niet mijn huisgenoten duperen met het feit dat ze niet elke site kunnen bezoeken naar eigen keus.

Dus mocht deze reply weer tot de nodige onvrede leiden of ik onbedoeld weer op te tenen hebben getrapt, dan verzoek ik om op name te bannen en beloof ik nu vooruit en zonder pardon -nimmer nog een post te plaatsen op GOT, danwel de admins van GOT te vrijwaren om mijn account te deleten zonder enig beroep te doen op bemiddeling of klacht.)

Ps. XceeD ik zie jouw reply als even uit je dak gaan en neem je dit niet als persoon kwalijk. Tenslotte heeft iedereen zijn tekortkomingen.

met vriendelijke groet,

HuBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik geen moeite met je post, maar je stelt het allemaal wel extreem langdradig. Je vindt de regels overdreven ofzo, in je enorme lappen tekst vergaat je punt een beetje. Vind je dat we niet mogen vragen een topictart uitgebreider te maken en aan te geven wat je al gedaan hebt? Reageren we te bot? Ik volg je nou niet echt heel erg, omdat je je punt echt in een tekst verhult waar je een boek mee kan vullen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 14 September 2003 @ 17:17:
Ik geen moeite met je post, maar je stelt het allemaal wel extreem langdradig. Je vindt de regels overdreven ofzo, in je enorme lappen tekst vergaat je punt een beetje. Vind je dat we niet mogen vragen een topictart uitgebreider te maken en aan te geven wat je al gedaan hebt? Reageren we te bot? Ik volg je nou niet echt heel erg, omdat je je punt echt in een tekst verhult waar je een boek mee kan vullen
Als je mijn reply van 6 september leest dan ben ik kort en duidelijk. Op het laatste verzoek van CyberSnooP probeer ik zorgvuldig in te gaan en uitleg te geven en in eerste instantie is de reply daar ook voor bedoelt. Op een open forum lezen andere dat ook en natuurlijk neem ik van jou als MOD je reactie serieus. Je mag het langdradig vinden. Je knipt uit mijn lange tekst dat ik de regels overdreven vind. Dat is subjectief gelezen en ik schrijf nergens dat ik regels overdreven vind, slechts dat ze soms gebruikt worden naar eigen inzicht. Goed of niet goed.
Dat je uit mijn lappen tekst niet datgeen op kunt maken betreur ik en wellicht vergaat het een beetje. Ik stop verdere uitleg omdat ik dan weer in lappen tekst verv....
Ik vind zeker dat je de topic starter mag vragen uitgebreider te zijn.
Ja soms is de reactie bot en bij deze vind ik je deze reacite niet echt suptiel, al heb ik er geen moeite mee. Dit is al de zoveelste MOD die reageert en en niet ingaat op bv de reacties van ander MODS of crew members. Wellicht ben ik de enigen die onduidelijk is en lijkt het mij verstandig om verdere discussie te sluiten of onnodige misverstanden te voorkomen, met alle gevolgen (reeds eerder uit de doeken gedaan.) van dien.

Dus vat het niet op als je niet persoonlijkte woord willen staan maar ik heb geen zin om het met de zoveelste MOD of CREW MEMBER aan de stok te krijgen.

Omdat ik het toch niet duidelijk dan maken, vergeef me mijn tekort en het niet onder woorden kunnen brengen.

vr. gr,

HuBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

offtopic:
HuBit, ik wil je even op dit puntje uit de FAQ wijzen:

• Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Confusion op 14-09-2003 18:51 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Confusion schreef op 14 September 2003 @ 18:50:
offtopic:
HuBit, ik wil je even op dit puntje uit de FAQ wijzen:

• Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Zo, en voor de sier mijn even mijn conclusie:
HuBit voelt zich niet prettig bij reacties van mods en regels opgesteld door de crew. De reacties concentreren zich vooral op het foutieve gedrag, volgens diezelfde regels, van HuBit en dat stelt uiteindelijk niemand tevreden. Het geschilletje komt neer op een verschil in stijl, smaak en wensen. De oplossing lijkt te liggen in het staken van de discussie en te hopen dat HuBit probeert toch zoveel mogelijk te genieten van de GoT-dictatuur.

En dit kan zo ge-copy&paste worden in GoT Traffic #1 :+

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

CyberSnooP schreef op 14 September 2003 @ 19:29:
Zo, en voor de sier mijn even mijn conclusie:
HuBit voelt zich niet prettig bij reacties van mods en regels opgesteld door de crew. De reacties concentreren zich vooral op het foutieve gedrag, volgens diezelfde regels, van HuBit en dat stelt uiteindelijk niemand tevreden. Het geschilletje komt neer op een verschil in stijl, smaak en wensen. De oplossing lijkt te liggen in het staken van de discussie en te hopen dat HuBit probeert toch zoveel mogelijk te genieten van de GoT-dictatuur.

En dit kan zo ge-copy&paste worden in GoT Traffic #1 :+
Sorry dat ik hier op reageer maar:
a. Wie zegt dat jij conclusies kan trekken uit het geheel :?
b. Hubit zogenaamd verplicht zich te schikken in de regels van GOT terwijl deze ten aller tijde ten discussie kunnen worden gesteld in LA :?
c. WTF is "GoT Traffic #1" :? :+

Maar niet om jouw af te kraken, maar de TS bedoeld volgens mijn gewoon dat hij geen probleem heeft met een corrigerend mailtje of een Pushmessage, maar de manier van de sluitmessage. En persoonlijk vind ik dat in sommige gevallen hier best eens op gelet mag worden. Je hebt hier een forum met 80.000+ leden en er komen er dagelijks bij. Je kan gewoon weg niet verwachten dat iedereen alles heeft gelezen. Ook al zegt de Alg. Faq of Forum Faq dat wel. ;)

Kijk voor herhaalt foutief gedrag kan ik me indenken dat een bepaalde sluitmessage zeer bot kan zijn, maar soms heeft een sturende sluitmessage veel meer effect en waarde voor het forum. Mod moeten ten dienste staan van de gebruikers en als hij of zij dat niet meer kan opbrengen moeten ze gewoon stoppen, zo simpel is het nou eenmaal. :)

Zodra de crew zich gaat distangeren van de leden zal je onheroepelij problemen krijgen. Het is voor iedere mod voor zich of hij of zij zich nog betokken genoeg voled om een forum te modden. Zodra het antwoord hier JA op is zal men zicht dus ten diensten moeten stellen van de gebruikers. :)

Disclaimer:
Op geen manier wil dan ook enig crew lid aanwijzen! Alleen zie ik dat sommige sluitmessages zeer bot beginnen te worden en dat dit de sfeer niet ten goede komt. Let er op dat je niet van je succes je ondergang maakt ;) :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, even als samenvatting:
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 16:50:
Met je opmerking dat ik mijn vragen beter had moeten stellen deel ik je mening maar dat had ik dacht ik al duidelijk gemaakt.
+1.
Om aan je vraag te beantwoorden wat ik nu echt wil met dit topic.
Gewoon of het wat vriendelijker kan en niet alleen brullen
Good enough...
Ps. XceeD ik zie jouw reply als even uit je dak gaan en neem je dit niet als persoon kwalijk. Tenslotte heeft iedereen zijn tekortkomingen.
En dan vraag ik me toch weer af waarom je dit er achteraan plakt...

EOF? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Helaas moet ik nu stoppen met deze discussie omdat het teveel tijd gaat kosten en Linux kost al zoveel tijd. Ik ben iemand die de dingen afmaakt maar de twijfel over linux neemt per dag toe. Als ik zie dat een simpel modem om even een test configuratie -los van het netwerk- weer alllerlei aanpassingen vragen in een tal van files. Tja het spijt me maar met het zoeken op NOS kwam er niet zoveel naar voren om het modem aan de praat te krijgen. Te simpel voor dit forum denk ik dan maar.
Ah, kijk, en daar komt het al ;)
Snap je nu wat een mod elke dag denkt als hij/zij in "zijn" subforum kijkt? :)

Wat jij wilt, is heel simpel. Je wilt een relatief makkelijke vraag stellen omdat je er zelf niet uitkomt.
Je verwacht dan dat "de kenners" voor jou wel even een leuk antwoord ophoesten.

Dan doen we het nu op jouw manier, er wordt geen moderator bij gehaald en zulke topics blijven open. Wat zien we dan gebeuren?:

Topics met inhoud als "Hoe doe ik dat?"
Volgende topic, zelfde gebruiker: "Hoe moet ik zus en zo doen?"

Het internet is een grote bron van info, en die info staat er niet omdat de mensen het zo leuk vonden om op hun toetsenbord te rammen :+
Dus: GEBRUIK de info, en ga niet altijd naar de bekende weg vragen!

Je leert niets van voorgekouwde antoorden, je hebt eigen ervaring nodig! Iemand die o.a. alle boeken van P. Norton heeft gelezen, zou zelf al tot die ontdekking moeten zijn gekomen denk ik.

Verder kaartte je aan dat je hier al vaker bent geweest, maar alleen niet zo vaak post. Min vraag aan jou is dan hoe het komt, dat je zulke topics hebt geopend?
Er zijn immers duidelijke regels gesteld aan het forum, die je bijna niet over het hoofd kunt zien, maar klaarblijkelijk heb je ze niet gelezen!
Terwijl het zo weinig moeite is.

Houd in je achterhoofd (niet alleen jij, maar alle gebruikers) dat je hier op een forum bent, geen vraagbaak!
Google is een vraagbaak, je vult een vraag in en je kunt het antwoord vinden.
Omdat je op google niet kunt discussieren, en ervaringen kunt delen met andere mensen, zijn er fora, en Gathering of Tweakers is één van die vele fora.

Daarbij, niemand vindt het leuk om continu, dag in dag uit, dezelfde vragen te beantwoorden. Ah, daar heb je weer zo'n lamlul die de handleiding niet heeft gelezen.
Het is nog steeds allemaal vrijwilligerswerk, en Gathering of Tweakers is niet zo groot geworden door het "slechte beleid" en de "strenge regels".

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is! En verder nog veel plezier op GoT :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

ripexx schreef op 14 September 2003 @ 19:49:
Sorry dat ik hier op reageer maar:
.Je reactie voegt niet echt iets toe, behalve weer deze zinloze reactie van mij :)
a. Wie zegt dat jij conclusies kan trekken uit het geheel :?
Hoewel een typo staat er maarliefst twee maal: mijn. Dit is wat ik opmaak uit het verhaaltje en ik plaats die conclusie hier in de hoop een bevestiging en/of inhoudelijke kritiek erop te krijgen. Niemand zegt dat ik het mag doen, en ik wil ook geen seconde de waan ophouden alle wijsheid in pacht te hebben en hier de enige mogelijke conclusie neer te zetten. Ik had alleen gehoopt dat dat ingezien werd door de lezers en om ellelange (saaie) posts te vermijden vol met disclaimers enzo. Valse hoop, zo blijkt.
b. Hubit zogenaamd verplicht zich te schikken in de regels van GOT terwijl deze ten aller tijde ten discussie kunnen worden gesteld in LA :?
Zolang regels er staan gelden ze, zolang je gebruik wenst te maken van de diensten van GoT dien je je aan die regels te houden. Gelukkig is het niet zo streng als het klinkt, maar regels zijn er niet voor de fun.
c. WTF is "GoT Traffic #1" :? :+
Zelfspot m.b.t. mijn schrijfstijl, lees eens Kernel Traffic (of andere traffics).
Maar niet om jouw af te kraken, maar de TS bedoeld volgens mijn gewoon dat hij geen probleem heeft met een corrigerend mailtje of een Pushmessage, maar de manier van de sluitmessage......
Dat zeg ik en dat bedoel ik met stijl :)

Waarom dan toch deze zinloze reactie? Niet om jou (ripexx) af te zeiken, maar alleen omdat ik eigenlijk niet begrijp waar jouw reactie over gaat. Wat doe ik nou verkeerd door het plaatsen van een conclusie?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 14 September 2003 @ 20:06:
[...]

Daarbij, niemand vindt het leuk om continu, dag in dag uit, dezelfde vragen te beantwoorden. Ah, daar heb je weer zo'n lamlul die de handleiding niet heeft gelezen.
Het is nog steeds allemaal vrijwilligerswerk, en Gathering of Tweakers is niet zo groot geworden door het "slechte beleid" en de "strenge regels".

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is! En verder nog veel plezier op GoT :)
Kijk dat bedoel ik nu. Als we in termen van lamlul gaan spreken. (dus feitleijk zeg je dat iedereen die een wanvraag of iets dergelijks als topic opent, als lamlul wordt beoordeeld) Ook u behoort tot de CREW en mag wellicht dit soort termen gebruiken, of geeft in ieder geval weer wat ik dacht op te merken. (het onbreken van een stuk vriendelijkheid of nog het geduld op kunnen brengen).
Om mindere uitspraken krijg de user een waarschuwing en tot overmaat van ramp kom je voor de zoveelste keer met wat al tich keer in dit topic is geschreven. Er is al (te)veel over gezegd en ik ga nu afsluiten. Helaas heeft het niet gebracht wat je zou kunnen of mogen verwachten en blijft de zelfkritiek of het zich zelf ter discussie stellen van de crew achterwege. We komen niet verder dan herhalingen van de user op zijn fouten wijzen.

Het waarom ik XCeed nog even aanplakte was gewoon te laten zien dat we allemaal zo onze reacties kunnen hebben. Niet meer en niet minder. Alleen de 1 moet zich schijnbaar verantwoorden en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:39:
[...]

Kijk dat bedoel ik nu. Als we in termen van lamlul gaan spreken. (dus feitleijk zeg je dat iedereen die een wanvraag of iets dergelijks als topic opent, als lamlul wordt beoordeeld)
Zo worden de mensen die met topics komen die al 40.000 keer langs zijn gekomen inderdaad beoordeeld hier. Waarom dat zo is heeft dreeke volgens mij wel uitgelegd. Iedere keer weer datzelfde vraagje of weer iemand die geen $%#& heeft uitgevoerd en maar klakkeloos een topic heeft geopend wordt na een tijdje wel irritant.
Ook u behoort tot de CREW en mag wellicht dit soort termen gebruiken, of geeft in ieder geval weer wat ik dacht op te merken. (het onbreken van een stuk vriendelijkheid of nog het geduld op kunnen brengen).
Hij zegt hier wat hij denkt, ik heb nog nooit een mod in een sluitpost zien zeggen "Hé lamlul, klootzak, use die fucking search nou is joh", jij wel?
Om mindere uitspraken krijg de user een waarschuwing
Mods zelf kunnen ook niet alles zeggen hoor, alleen merk je het als user wat minder als zij iets fout doen :)
en tot overmaat van ramp kom je voor de zoveelste keer met wat al tich keer in dit topic is geschreven.
Waarom zou dat zijn? Volgens mij omdat het lijkt alsof na al die posts de werkelijke inhoud van die posts nog steeds niet is doorgedrongen bij jou, maar goed, dat zal ik wel fout zien dan ofzo.
Er is al (te)veel over gezegd en ik ga nu afsluiten.
Lijkt me een goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:39:
Kijk dat bedoel ik nu. Als we in termen van lamlul gaan spreken. (dus feitleijk zeg je dat iedereen die een wanvraag of iets dergelijks als topic opent, als lamlul wordt beoordeeld)
Inderdaad, iedereen die een dergelijk topic opent gedraagt zich als een lamlul. Als ik in een supermarkt bij de kassa voordring doe ik niet eens iets tegen de regels, maar reken maar dat ik dan een lamlul ben. Iedereen is soms weleens een lamlul. Het is geen permanente veroordeling.
(het onbreken van een stuk vriendelijkheid of nog het geduld op kunnen brengen).
Het blijkt dat veel lamlullen een ferme corrigerende opmerking nodig hebben om tot inzicht te komen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je wordt bij registratie geacht de voorschriften te lezen. Bovendien wordt er sowieso sociaal gedrag van je verwacht. Voldoe je daar niet aan, dan mag je blij zijn dat iemand de moeite neemt om het je vriendelijk uit te leggen. Het beleid zou ook kunnen zijn dat we iedere lamlul direct een tijdje kunnen bannen. Dan zouden ze misschien nog eens echt de voorschriften lezen als ze erop gewezen werden, nadenken over hoe ze zich behoren te gedragen en waarom en iets leren.
Helaas heeft het niet gebracht wat je zou kunnen of mogen verwachten
Het heeft niet gebracht wat jij verwachtte. Maar jouw verwachting is verkeerd. De moderatoren geven veruit de meeste keren beschaafd constructief commentaar en schrijven beschaafde sluitmessages. Jij verwacht perfectie en dat bestaat niet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57
Beste HuBit, waarom heeft dit forum zoveel bezoekers?

Moet toch wel iets goeds aan zijn, denk je niet.

Hou op met dat geneuzel en stel interessante vragen waar een moeilijkheidsfactor aan zit met een juiste omschrijving van het probleem en dan wordt het pas een uitdaging om deze te beantwoorden.

Kom uit die ivoren toren en draag je kennis over op mensen die het nog niet weten
maar wel proberen om het onder de knie te krijgen, daae is dit forum voor bedoeld en niet voor egocentrische hoogvliegers die het allemaal toch beter weten.

Beterschap.

Hier nog een linkje voor je.

Zie ik dat nu goed?

P.S. deze leek heeft een paar jaar geleden een winmodem in Linux aan de praat gekregen met info van zoekprogramma's, het kan dus wel zonder Got, maar hier is het leuker. ;)

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:38

ikkes

In diepe rouw

Wil me even hier bij aansluiten. Veel vragen kan ik niet beantworden. Want als ik ze lees staat het andwoordt meestal al vermeld. (werk overdag) Maar veel vragen hoef ik hier niet zelf te stellen. Kan de meeste antworden hier wel vinden. Oke this soms zoeken hoor. Heb op 1 vraag nog geen antwoordt gevonden. Daar ga ik van de week even goed mee aan de gang. Kan ik het niet vinden dan stel ik mijn vraag op dit forum. En mijn ervaring is dat ik ook als leek antwordt krijg. Zolang iedereen maar weet dat je er zelf mee bezig bent geweest.
Slotje? mail diegene. Heb ik ook ooit eens gehad. Maar voordat de mod hem weer kon openen was het probleem al opgelost In overleg dicht gebleven.
Ik wilde iets uit de faq copieren. Mod aangeschreven. Was dus geen punt. :) kreeg zelf extra informatie.
Bij deze nogmaals bedankt modjes.
Zolang je zelf moeite doet kan je de stomste vraag stellen en krijg je daar nog andwoord op ook.

[ Voor 2% gewijzigd door ikkes op 14-09-2003 23:38 . Reden: foutje ]

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Woudloper schreef op 09 september 2003 @ 09:16:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik weet niet hoe het voor een MOD is wanneer hij voor zijn gevoel voor de 10de keer een soortgelijk topic moet sluiten in zijn subforum? .
hmm hier wil ik graag even op reageren.. kijk ik zie het zo, je bent MOD of niet.. je gaat ergens voor of niet. ik vind niet dat je kunt zeggen. "dit hbe ik al 10x gezegt en bij de 11e x ben ik boos en geef ik een bot antwoord. Dan denk ik bij mezelf, dan moet je geen mod willen zijn, dan kun je die taak niet aan. Ik stuur een hele zwik mensen aan op mijn IT afdeling waaronder helpdesk die personen moeten ook ten allertijde vriendelijk blijven ookal hebben ze 10x uitgelegd hoe je een printer moet installeren of wat dan ook. tis niet alleen het product wat jullie geven maar ik denk dat de service (lees modderatie) net zo belangrijk is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

rammes :: heel goed begrijpelijk dat je dat zegt. Ik ben ook helemaal niet ervaren op dat gebied. Nu je het zo zegt, moet ik zeggen dat je helemaal gelijk heb, maar ik weet niet of de MODS ook zo'n visie meekrijgen zoals binnen jouw afdeling (helpdesk), het is namelijk zo dat GoT toch wel pretendeert geen helpdesk te zijn (hoewel we een mod met die naam hebben :P)

Als ik het zo bekijk, dan zijn mensen (bezoekers op GoT) toch de meer ervaren gebruikers en mag je ervan uitgaan dat ze toch wel het nodige zoekwerk (en onderzoekswerk) hebben verricht alvorens ze een vraag stellen. Wellicht is het een idee om op basis van hun (in hun profile op de frontpage aangegeven) vaardigheden/kwaliteiten te kwalificeren opdat je dan ook een juiste reactie kan plaatsen.

Zelf ben ik er wel voorstander van dat topics met veel terugkerende vragen mogen worden gesloten, maar dan vind ik dat een mod de vraagsteller wel in de goede richting moet wijzen, hierbij in acht nemend, dat het de toon is die de muziek maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste ellende met PC's is dat het een zeer specifiek product is met een stijle ontwikkelcurve. Dor de snelle ontwikkeling zijn er specialismen ontstaan: netwerk, server, client, software, hardware, operating systems etc. ..

Ondanks dat het vaak verpakt zit in een klein kastje is het vaak verschrikkelijk ingewikkeld aan de praat te krijgen en te houden. Waarbij opgemerkt moet worden dat er dagelijks 100-den gloednieuwe gebruikers bijkomen die zichzelf de trotse bezitter van zo'n 'kastje' mogen noemen.

Je kunt een vergelijking maken met autobezitters die zonder rijbewijs of instructie de weg op mogen. (ff wachten met reageren en doorlezen) De nieuwelingen lopen tegen vragen op waar de geoefende gebruiker zich aan ergert, omdat de laatste vind dat het common-sense is. Bijvoorbeeld rechts rijden op een tweebaans weg en stoppen voor een stoplicht. Maar het gaat verder, ook het verwisselen van een band of het vernieuwen van een distributieriem is voor een techneut een fluitje van een cent.

Op een forum krijg je gewoon alle pluimages door elkaar, sommigen met een reeds eigen gemaakt specialisme en anderen compleet fris en onbekend met alles. Alleen de complexheid van het kastje zorgt ervoor dat een specialist op netwerkgebied nog altijd de vraag kan stellen "hoe converteer ik een JPEG naar TIF?" of een Assemblerspecialist zich buigt over de vraag hoe hij de framerate weer laten geven in QIII.

Een duidelijke faq is lastig samen te stellen. Zoek maar eens naar de canon S70 digitale camera, dan mag je je door 30 pagina's heenworstelen om er achter te komen dat sommige series problemen geven en het verder een super apparaat is.

Wellicht is een "most-asked-questions-overzicht" per submenu een mogelijkheid om in te bouwen waarbij het aantal reacties doorslaggevend is. En kan de search-functie verder worden aangescherpt.
Verder is het verstandig imho om gesloten topics na enkele dagen uit de search-db te knikkeren. Sommige searches leveren 80 hits op met 65 gesloten topics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 16:04:
Verder is het verstandig imho om gesloten topics na enkele dagen uit de search-db te knikkeren. Sommige searches leveren 80 hits op met 65 gesloten topics....
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Veel antwoorden vind ik juist door de gesloten topics. Vaak geven de mods daar namelijk een antwoord of een aanzet tot een antwoord wat ik zoek.
Dus zijn ze gewoon nuttig voor de zoeker, ook geeft het aan dat er al veel info over te vinden is en je er niet zomaar een nieuw topic over moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je kan bij de search ook de status van topic (open, gesloten, sticky) kiezen, mocht je geen gesloten topics willen zien :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
GrootInquisiteur schreef op 16 September 2003 @ 16:08:
[...]

Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Veel antwoorden vind ik juist door de gesloten topics. Vaak geven de mods daar namelijk een antwoord of een aanzet tot een antwoord wat ik zoek.
Dus zijn ze gewoon nuttig voor de zoeker, ook geeft het aan dat er al veel info over te vinden is en je er niet zomaar een nieuw topic over moet openen.
Ja en als slotjes gebruikt zouden worden waarvoor ze bedoeld zijn (illegale meuk, RTFM etc) dan zou dat niet zo zijn.

Nu worden ook dingen op slot gegooid 'wanneer er geen discussie meer uit voort kan komen'. Sommige mensen willen gewoon een antwoord, geen discussie.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

HuBit dat is nou een perfecte message die je brengt. Als 'oudere jongere' beleef ik het hier ook zo. Maar hoeveel van ons zijn er nou? Als je zo wat verschillende topics doorprikt zie je dat hier vooral jongere jongeren komen. Ze hebben een eigen wijze van communiceren die anders is dan de onze. De crew van de site is een duidelijke reflectie van dat publiek. Helaas voor ons, want wij hebben het nakijken. Take it or leave it, if you can't beat them join them or don't get involved.

Verwijderd

Tja, we kunnen alle topics wel sluiten, want eigenlijks is iedere vraag wel te beandwoorden als je onderzoek doet, er zullen altijd wel wat overblijven die mischien niet te beandwoorden valt, maar dat is zo gering, dat het voor een forum niet meer intressant wordt.
Zal ik eens vertellen wat me gewoon opvalt, en ik zeg het ook maar gewoon, of het leuk is of niet.
Ik kijk vaak nog wel eens mee op de chat, dus de kanalen #netwerken #spielerij en die andere reutemeteut, en wat me daar erg tegen mijn borst stuit is dat als er weer een topic geopend is op GoT, dat ze daar bepalen of het wel gewenst is, de users dan, maar meestal lopen daar ook mods rond, en die laten zich dan jammer genoeg meeslepen.
Dan hebben ze van die opmerkingen als "he moet je deze idioot eens zien, link erbij simpel kan dat?, tja wat een basic vraagje, nou die kan wel en slotje gebruiken", dit was een voorbeeld, maar de zinsopbouw wordt wel gedaan in die strekking en dan zijn daar weer anderen die vinden dat ook, en dan hebben we daar ook nog de mods, en die kan/durft of wie zal het zeggen niet tegen de chattende users in te gaan, dus conclusie: slotje er maar op, want hij moet nog wel cool gevonden worden.
Wat voor de chattende user basic is, hoeft voor de vraagsteller niet zo basic te zijn, en dat hebben velen hier niet zo goed door, je moet dan wel een bepaalde kennis hebben voor deze forum, maar je kan niet verwachten dat iedereen dezelde kennis heeft.
ik zeg niet dat dit voor het hele forum telt, of voor alle mods maar wel in en voor een paar.
En daar krijg ik dan een beetje een ons kent ons gevoel bij, en het gebeurt vooral bij nieuwe mensen die een topic starten, tja die zijn een makkelijke doelgroep, want die kennen we toch niet.
En dit is echt geen onzin wat ik uitkraam hier, ga het maar eens een paar dagen volgen, dan ga je het zien.
Maar nogmaals, dit telt niet voor alle onderdelen, en ook niet voor alle users of mods.
Met deze uitspraken maak ik me mischien niet geliefd bij sommigen, maar het is wel de waarheid en what the hell, boeie toch.

O ja, als je niet meer van die mailtjes wil, je weet wel van die corrigerende mailtjes van mensen die nog maar net tot 2 kunnen tellen, en een bordje erbij hebben van, niet aankomen moet nog volgroeien, moet je gewoon blocken, dat doe ik ook.
Met andere woorden, ik accepteer maar van bepaalde mods mailtjes, tja dat zijn mijn regels hier thuis achter mijn eigen pc.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Loebas, in plaats van jouw verhaal kan je het ook omdraaien. Hoeveel topics worden er in de chatkanalen genoemd? Alle? nee lang niet.... zouden dat misschien gewoon slechte topics zijn? Dat IRC gewoon gebruikt wordt als een soort public TR.
En dan dat modjes cool gevonden willen worden en niet tegen de users in willen gaan..... Dat is gewoon op de man spelen en daarnaast nog eens totale onzin ook. Je verpest met dat soort opmerkingen wmb deze discussie gewoon.

Laat mij eens een topic zien met een goede topic start en een basicvraag die zonder antwoord op slot is gegaan. Want dat soort topics zie ik zelden becommentarieerd worden op IRC.... en als het zou gebeuren zijn er heus wel users/mods die zeggen dat het een simpele vraag is, maar dat de TS wel ok is en daarom open zou moeten blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-09-2003 08:23 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 08:15:
O ja, als je niet meer van die mailtjes wil, je weet wel van die corrigerende mailtjes van mensen die nog maar net tot 2 kunnen tellen, en een bordje erbij hebben van, niet aankomen moet nog volgroeien, moet je gewoon blocken, dat doe ik ook.
Met andere woorden, ik accepteer maar van bepaalde mods mailtjes, tja dat zijn mijn regels hier thuis achter mijn eigen pc.
Dat is dan wel jouw probleem, als jij geen correctie wil of wil horen waarom je iets fout doet, dan heb jij zelf een probleem en geldt het "ik heb nooit een waarschuwing gehad" niet.
Verder zijn mods hier volgens mij gemiddeld een jaar of 22, wel jong, maar geen pubers ofzo.

Dat gebeuren op IRC ervaar ik zelf helaas ook zo, dat mensen gaan zoeken om dingen te melden en eigenlijk alleen maar commentaar hebben zonder te willen gaan helpen. Dat merkte ik zelf met SeM ook een beetje, dat mensen gaan zoeken om dingen te melden (die helemaal zo erg niet zijn).
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 02:51:
HuBit dat is nou een perfecte message die je brengt. Als 'oudere jongere' beleef ik het hier ook zo. Maar hoeveel van ons zijn er nou? Als je zo wat verschillende topics doorprikt zie je dat hier vooral jongere jongeren komen. Ze hebben een eigen wijze van communiceren die anders is dan de onze. De crew van de site is een duidelijke reflectie van dat publiek. Helaas voor ons, want wij hebben het nakijken. Take it or leave it, if you can't beat them join them or don't get involved.
Jullie doen er wel heel erg dramatisch over moet ik zeggen. Toch mag je gewoon een topic openen over alles wat je wil volgens mij als het maar aan deze policy voldoet:
Een topic openen
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
In sommige fora is die policy aangevuld, zoals in AV waar je niet hoeft aan te komen met "welke speakers moet ik kopen" en "hoe maak ik een divx" enzo, omdat dat in de FAQ is afgeschermd :). Verder is het echt geen boemannengebeuren, als jij een vraag hebt en je hebt zelf je best gedaan om het op te lossen en je start een topic waarin je niet alleen maar effe je vraag neerplempt, maar ook even aangeeft wat je geprobeerd, gezocht en gevonden hebt, dan laat je zien dat je niet als eerste naar het forum grijpt (iets wat steeds meer en meer gebeurde). Als je geholpen wil worden, is het toch niet zo heel veel moeite om even wat aandacht aan je startpost te geven?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1