Toon posts:

Mijn PC reboot spontaan bij het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een virus kan het niet zijn vermits Norton Anti-virusscanner 2003 er geen kan vinden. Ik kan alles doen met mijn PC behalve gamen. Soms kan ik 1 minuut spelen, soms 5 minuten en soms reboot hij zodra het logo van de publisher van de game verschijnt op het scherm. In elk geval, gamen is uitgesloten of toch nooit langer dan circa 5 minuten.

Een 10-tal dagen geleden kon ik nog minder met mijn PC doen. Surfen ging toen ook maar voor beperkte duur alsook het bekijken van quicktime filmpjes. Die problemen zijn nu van de baan, maar gamen gaat dus nog altijd niet.

Ik heb windows XP en een fresh install (=format C) heeft het probleem ook niet verholpen. Is het probleem gereleateerd aan mijn Geforce 4 Ti 4600 van Leadtek? Ik denk dat omdat games toch de meest zware applications zijn en stevig gebruik maken van mijn grafische kaart. Maar hoe kan ik zoiets testen?

Of hebben jullie een andere theorie?

Alvast bedankt.

BM

Verwijderd

warmte?, van je cpu, brak geheugen etc etc kan zoveel zijn.

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb het ook welleens, kan de driver van je videokaart zijn, probeer eens andere drivers.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sa1

10 tal dagen geleden was de kamer temp hoger.. ivm warme weer

denk dat je cpu gewoon veelste warm wordt... zet er 10 fans extra in en 't werkt wel weer :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zet allereerst even de optie 'reboot bij vinden van fout' even uit:

Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Dan kun je zien waarom XP crasht en wat de oorzaak daar van is. Je krijgt dan namelijk een BSOD en daar staat veel info in. Zie ook:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Post anders de melding van die BSOD even hier :)

Test ook even je geheugen: www.memtest86.com

Het kan zijn dat je geheugen slecht wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 06-09-2003 17:57 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.