Toon posts:

Nvidia chipset......(?!)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

ik krijg medio december mijn peeceetje via pc-prive. Nu lees ik veel forums, en ik ben gaan twijfelen aan de Radeon.....Je leest veel shit over die krt, en het lijkt erop dat de "posters" van de topics alleen maar hun miskoop willen goedpraten. Het zijn iedere keer maar een handjevol mensen die posten..(en nog iedere keer dezelfde mensen ook...).
Nu ben ik serieus aan het denken aan een GeForce II...Maar welke?! Ik wil +- NLG 1000,= spenderen....
Mijn overige config is :
Duron 800
SBlaster platinum
Quantum FB Plus 20GB 7200rpm
128MB pc133 a-merk
LG Flattron plus
Abit KT7 (zónder Raid)

Plaeze help!!!!

Verwijderd

Qua performance maakt't niet zoveel uit. Asus V7700 dlx als je nog tv-in/out wil, voor de rest moet je't zelf weten. Kijk in pricewatch een beetje, je kan kiezen voor een 32mb of 64mb, kweenie hoe duur ze zijn. Tis maar net wat je wil eh..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waar lees jij dan al die shit over die kaart?

Je moet eens kijken in dit forum en gaan turfen hoeveel mensen er problemen hebben met hun geforce en hoeveel mensen er problemen hebben met de Radeon (en okay minder mensen hebben een radeon).
denk dat de verhouding toch aardig richting 1 op 25 gaat.

Het enige probleem met de Radeon welke steeds terug komt is met WebTV en video in of uit (heb geen vivo Radeon dus dat volg ik niet)

Verwijderd

Topicstarter
Juist in dit forum lees je een hoop poep...(over de Radeon dan...). Jijzelf incluis...Dit is geen aanval naar jou (HJS) ofzo, maar dan is dié driver weer beter, maar langzaam, dan is dié driver weer snel, maar grafisch minder...Tevens staat Ati nou niet echt bekend om zijn top-drivers, in tegenstelling tot Nvidia...Als ik NLG 1000 investeer in een kaart, wil ik ook wel waar voor mijn geld. Bij de introductie was die Radeon Top over die Nvidia's, maar een DRIVER heeft weer roet in het eten gegooid voor Ati...Ik bedoel maar...Hoe lang is de Radeon er inmiddels?! En hoe lang heeft Ati de tijd gehad een degelijke driver te brengen?!

Verwijderd

Ik heb beina de zelfde configuratie kt7 etc..

en ik heb een 7700 de luxe, en die kan ik van harte aanraden!

Je hebt hem in een 32 en een 64 MB versie, en ik raad je aan om de 32 MB versie te kopen want het verschil met de 64 MB is ALLEEEEEEEN de PRIJS !!!
Hij is namelijk niets sneller, plus dat je van het geld dat je overhoud beter meer intern geheugen kan kopen.

want daar kan je meer performance van verwachten dan de 32 MB extra op de kaart !!
:7

• hjs
  • Niet online

hjs

Tja officiele drivers laten lang op zich wachten, maar Nvidia maakt ook niet echt goede drivers, die 7 serie welke gelekt zijn schijnen brak te zijn en de 6 serie is pas sinds ze in de 6.3? zijn redelijk goed. Die 6 serie werd toen wel aangekondigd als lekker snel enzo en dat zijn ze ook, als ze werken, en dat was in het begin bij veel mensen niet het geval.

Maar beide kaarten zijn goed, de Geforce levert meer ruwe snelheid en de Radeon geeft gewoon een mooier beeld en is op de hoger resoluties in 32bits (bijna) net zo snel of soms zelfs sneller. Kiek eens bij Madonion in de Hall of Fame wat hoog staat met 32bit op een athlon :) en dat terwijl 3dmark 2000 toch meestal het beter doet met een Geforce.
http://www.madonion.com/hardware/halloffame/

Je moet trouwens die voodoo 5 niet vergeten met die nieuwe drivers zijn die ook flink sneller!

Oja, een kaart valt af: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14686

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt HJS!!!!! Nou weet ik het helemaal niet meer...Ik prefereer nl grafics boven speed....Ik hoop maar dat Ati binnen drie weken nog met nieuwe drivers komt, dan is volgens mij de keuze snel gemaakt...Maar nu wordt er gepost dat 32MB en 64MB niet ver van elkaar afliggen, behalve in prijs (bij Nvidia althans). Maar ik heb andere dingen gelezen over de Radeon...Mischien maakt het verschil wel het game-genre uit. Ik speel veel tactical-shooters (Rainbow Six etc), maar ook hou ik van FPS....

Damn man....If you don't have to pay for the goods, the choice to make wich goods is even harder!!!!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
P.s. de ati radeon zal met directx 8.0 pas echt tot zijn recht komen, want de meeste functies worden niet in directx7 ondersteunt.

• hjs
  • Niet online

hjs

32 of 64 mb maakt met spellen met S3TC niks uit (q3 enzo) maar met spellen zonder dus wel, zeker als het grote levels bevat (deusex enzo)

Graag gedaan, dat aan het twijfelen maken, dat betekend dat je goed nadenkt over wat je wil en niet stom en blind de meute volgt en zo maar een Geforce 2 koopt. Als je een GF2 koops heb je tenminste dat gedaan met goede argumenten en niet omdat het de bekenste naam is.

Veel succes en hou de Radeon Topic in de gaten (die overleefd nog wel drie weken vermoed ik >:) ) en anders het forum op Rage3d voor al het Radeon nieuws :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
probeer aan een ultra te komen. die ultra is echt een heel stuk sneller dan de gf2. ongeveer et verschil tussen tnt2 en tnt2 ultra in % als ik me niet teveel vergis :)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik zou de GeForce2 Pro kopen (Hercules 3D Prophet II Pro kost ong. duizend piek). Core kun je nog een beetje overclocken maar die heeft toch niet echt veel invloed op de snelheid (tenzij je in 1600*1200 16-bit kleur speelt). Hij is ook nog eens een heel stuk goedkoper dan een Ultra en de prestaties liggen ongeveer in het midden (tussen GTS en Ultra in). Verder is het gewoon een vet kaartje 8-).

Hou verder toch eens op met zeiken over dat Radeon topic, het goddammit één topic Afbeeldingslocatie: http://cgi.tripod.com/smilecwm/cgi-bin/s/net7/44grrr.gif !!! ...

PC Specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hmm volgens mij weet jij geen ruk van de feiten en blaat :o maar een beetje met de massa mee:
Je leest veel shit over die krt, en het lijkt erop dat de "posters" van de topics alleen maar hun miskoop willen goedpraten
ATI Radeon = miskoop :? . Niet wat de reviewers en gebruikers zelf ervan vinden ...
Juist in dit forum lees je een hoop poep...(over de Radeon dan...). Jijzelf incluis...Dit is geen aanval naar jou (HJS) ofzo, maar dan is dié driver weer beter, maar langzaam, dan is dié driver weer snel, maar grafisch minder
Zijn videokaarten nieuw voor je? Ik wil niet lullig doen maar deze duscussies worden gevoerd over alle drivers van verschillende fabrikanten voor verschillende producten (videokaarten in dit geval).
Bij de introductie was die Radeon Top over die Nvidia's, maar een DRIVER heeft weer roet in het eten gegooid voor Ati...Ik bedoel maar...Hoe lang is de Radeon er inmiddels?! En hoe lang heeft Ati de tijd gehad een degelijke driver te brengen?!
Oh, leg ff uit :? . Zover ik weet werden de initial Radeon drivers juist geprezen vanwege hun stabiliteit en compatibiliteit, die eerste GeForce Detonators waren een stuk brakker. Het zijn hooguit de snelle Detonator 3 drivers die roet in het eten hebben gegooid voor de Radeon ;) .
Ik hoop maar dat Ati binnen drie weken nog met nieuwe drivers komt, dan is volgens mij de keuze snel gemaakt...
You lost me here dude ...

Sorry het is niet persoonlijk maar je moet niet van die onzin uitkramen. Hjs is zo iemand die daar overheen leest ofzo of hij negeert het gewoon maar ik wil je ff wijzen op de ononderbouwde uitspraken die je hier doet. Verder ben ik geen Radeon promotor >:) (zie post hierboven) .. ik zou m'n Radeon zo ruilen voor een 64MB GTS Pro of Ultra :9~ .

Have a nice day :) .

PC Specs

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Uit een GF2 valt niet zoveel meer te persen na de Detonator 3 drivers, behalve aanpassing aan DX8. Van ATi kan je juist nog het een en ander verwachten, juist vanwege deze achterliggende driverontwikkeling. Wat in een andere discussie ook al naar voren kwam, Radeons en V5 komen veel minder als probleemkaarten naar voren. De V5 totaal niet, de Radeon in zeer kleine mate... Persoonlijk zou ik voor de Radeon gaan. Niet het beste, maar mijn gevoel neigt naar de technologisch interessantere Radeon. Bij 50+ FPS maakt die 5-15 fps verschil mij echt niets meer uit. Het verschil in beeldkwaliteit tussen mijn TNT2 en mijn G400 is dermate groot, dat ik bij dergelijke FPS cijfers andere zaken dan pure FPS de doorslag laat geven. De Radeon heeft (naar men zegt) een betere beeldkwaliteit dan de GF2, net zoals de V5. Ik zou me ook niet schamen voor het kopen van een V5. Veel gelul over deze kaart, maar hij is gewoon toch heel erg snel en loopt gewoon toppie zonder gezeik met drivers.

• hjs
  • Niet online

hjs

Hjs is zo iemand die daar overheen leest ofzo of hij negeert het gewoon
ik negeer zulke uitspraken, anders krijg je toch een welles nietus discussie en dat helpt geen meter (gezeik zat op GOT, bv met die gast van Hastec en hier was laatst ook nog zo'n zeikverhaal :( )

Ik ga trouwens wel in opdat poep geroep, want ik vraag me af waar ie dat gelezen heb, vertel wat over die Det3 dat die ook niet zo top waren in het begin en de gozer is waarschijnlijk gewoon een newbe op het gebied van videokaarten en weet niet dat iedere kaart gezeik heeft met drivers (de VooDoo 5 schijnt nog het minst gezeik te hebben, doet het overal mee zonder problemen) (8>

Overbodige reaktie eigenlijk dit ;)

Verwijderd

Topicstarter
BOMBER : HJS heeft me met zijn reply juist een duidelijker beeld gegeven over de Radeon. Met "poep" bedoel ik de tegenstrijdigheid in de replies. Het is geen aanval naar de Radeon..de initiële bedoeling van mijn post was dat ik volgens mij niet de enige ben die twijfelt over zo'n aankoop(Radeon vs GF). Ik heb al eerder gepost omdat ik veel problemen ondervond met een TNT2 Ultra (Viper), en ik wil dit in de toekomst voorkomen.
Ik heb jullie posts in de Radeon-Topic met veel plezier gelezen, maar als je alles nou eens op je gemak terugleest, zul je het met me eens zijn dat het niet bepaald propaganda is voor de Radeon.

Jur

Pms:het wordt de Radeon...(op hoop van zegen)

Verwijderd

Topicstarter
De Radeon is inmiddels al binnen...Ik moet inderdaad toegeven dat mijn twijfel onterecht was...Wat een TOPKAART!!!!!

Jur

• hjs
  • Niet online

hjs

Zal ik je mijn rekening nummer maar geven ;)

(verder commentaar verplaatsen we naar de Radeon Topic ;) )
Pagina: 1