Probleem met Philips CD650 (cd speler)

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 10:02

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik had sinds kort het idee om naast m'n computertje een (stand alone) cd speler neer te zetten. Nu is het geluk dat ik een Philips (cd650) heb staan, die ik hiervoor zou kunnen gebruiken.

Nu is het probleem dat hij kuren vertoont (waardoor ik dus al ben overgestapt op een nieuwe speler voor in m'n hifi set).

Hij begint steeds vaker gewoon te draaien (zelfs zonder dat er een cd in de lade zit) en houdt dan niet op. Volgens mij checkt hij niet eens of er een cd in zit.

Als ik er dan een cd in doe, draait ie die ook gewoon aan (overigens veel te hard voor normale playback, dus ik weet niet in hoeverre dit normaal is) en blijft hij die ook aandraaien ook als ik op 'play' druk. Dan hoor je de lens en geeft ie aan dat er geen cd in zit of dat hij 'm niet kan lezen (disc-error).

Het is een oud beestje, maar wel een kwalitatief goed oud beestje, dus wou ik 'm graag behouden voor het nageslacht... ;)

Zouden jullie weten wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn, aangezien hij af en toe wel naar behoren werkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

hallo, ik heb hem toevallig, ook. mijne heeft ook kuren, slaat af als hij lang aanstaat bijvoorbeeld.

Klankmatig kan hij echt niet tippen aan de nieuwere generatie hoewel het toen der tijd een goed ding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
FFF schreef op 06 September 2003 @ 18:37:
hallo, ik heb hem toevallig, ook. mijne heeft ook kuren, slaat af als hij lang aanstaat bijvoorbeeld.

Klankmatig kan hij echt niet tippen aan de nieuwere generatie hoewel het toen der tijd een goed ding was.
Ik heb het eens opgezocht en de verkoopprijs lag destijds (1986) rond de 1800 Duitse Marken.

Dat afslaan bij jou, is dat gewoon een fout in het afspeel mechanisme of lens oid., of als in hij krijgt op een gegeven moment geen stroom meer (display enz. ook uit)?

Zou het kunnen dat de lens smerig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik heb nu het (volledige) loopwerk losgehaald. Alle contactjes even met contactspray bespoten, maar bij het aanzetten blijft hij veel te hard draaien en hij checkt niet of er een cd in zit.

Nu neem ik dus aan dat mijn lens/ loopwerk kapot is.

Dit is misschien een raar idee, maar is het mogelijk om er een ander loopwerk in te zetten? Bijvoorbeeld een loopwerk van een discman oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Omdat je zegt "Hij begint steeds vaker gewoon te draaien (zelfs zonder dat er een cd in de lade zit) en houdt dan niet op. Volgens mij checkt hij niet eens of er een cd in zit"
lijkt het mij sterk dat het aan de laserunit ligt.
Omdat hij al wat ouder is zou ik de condensatoren eens checken in de voeding.
Een loopwerk uit een discman is natuurlijk van een ander formaat en ik denk zelf dat je dit loopwerk nog moeilijk zal vinden.
Waarschijnlijk een unit met zwenkarm.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 07-09-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:09

Eijkb

Zo.

Bij die oude philips cd spelers willen nog wel eens slecht massacontacten op de printplaat zitten. (deze kan je herkennen aan draadbruggen die aan de bovenkant over de printplaat lopen..... deze zitten ook aan de bovenkant vast gesoldeerd). Als je deze opnieuw vastsoldeerd (boven en onderkant) ben je bij die oude philipsen van veel problemen af.

.

Pagina: 1