Pioneer DV-454 regio veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb wel eens gelezen dat je via de afstandsbediening met een bepaalde knoppen combinatie de regio kan veranderen van deze dvd-speler..
Kheb nu namelijk een regio 1 dvd (Leon Uncut versie _/-\o_ ) en die werkt nu dus niet..
Regio vrij maken is dus niet de bedoeling (dat moet toch gehacked worden met een pda e.d. ?) dus ik neem aan dat m'n vraag legaal is :p

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 13:15
kan niet bij pioneers... moet je via een chip en firmware laten doen.

Succes

Verwijderd

menn0 schreef op 06 September 2003 @ 18:39:
kan niet bij pioneers... moet je via een chip en firmware laten doen.

Succes
Bezint eer ge blaat...

Pioneer spelers zijn weldegelijk goed regio vrij te maken.... Je hebt er een Palm of zo'n mooie vreselijk uitgebreide Universele afstandbediening bij nodig.

Via google kan je achter de info komen

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
yup met een palm en een pocketpc kan het :p, ik heb zo'n ding maar een rv32 dvdspeler van panasonic waarbij dit niet kan :(

• menn0
  • Laatst online: 06-08 13:15
bezint eer ge blaat, uhhh ik heb gelijk dus droom lekker verder !!!
arrogantie zeg...

• fv
  • Laatst online: 13:25

fv

-------------------> hiero

De Pioneer DVD-454 kan dus WEL regiovrij gemaakt worden dmv. PC-software (WInLirc) en een zelfbouw infrarood zendertje (goedkoop en simpel) via de RS232 poort. De programmering kan dus alleen via de infrarood poort van de DVD speler maar kan dus wel!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

menn0 schreef op 07 September 2003 @ 06:21:
bezint eer ge blaat, uhhh ik heb gelijk dus droom lekker verder !!!
arrogantie zeg...
Nou, ik zal je vertellen dat ik dagelijks Pioneer spelers regiovrij maak (350, 360, 2650, 454 enz...). Dit doe ik met een Universele AB van Pioneer zelf, maar het kan dus ook met een Palm.

Heeft btw niks met arrogante te maken, ik weet gewoon first hand (doe het dagelijks) dat het mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 12:26 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
fv schreef op 07 September 2003 @ 11:54:
De Pioneer DVD-454 kan dus WEL regiovrij gemaakt worden dmv. PC-software (WInLirc) en een zelfbouw infrarood zendertje (goedkoop en simpel) via de RS232 poort. De programmering kan dus alleen via de infrarood poort van de DVD speler maar kan dus wel!
yup had ik op vcdhelp gelezen,

topicstarter, je kunt het beste ff alle dvd-spelers van pioneer bij langs gaan op vcdhelp.com en dan kun je zien wat je moet doen.
je kunt het idd ook met de pc doen, via winlirc.
je kunt btw ook met een oude afstandbediening en een oude comstekker zelf een infrarood zendertje solderen, staat ook op vcdhelp.
anders kun je het met een laptop doen.

• RedruM
Ok bedankt voor de replies, ik ga ff wat onderzoek verrichten..
Waar woon je trouwens, HAL-9000 ? :)

Verwijderd

De laatste modellen zoals de 454,350, 360,464 en anderen kunnen idd eenvouding regiocode vrij gemaakt worden volgens bovenstaande methode.
Heb het zelf ook met een IR LED en PC gedaan, is met 10minuten gebeurd en werkt prima.
Kan alleen niet bevestigen dat het dan ook RCE proof is.

• RedruM
fv schreef op 07 September 2003 @ 11:54:
Ok ik betwijfel of ik zelf een infrarood zendertje kan maken :P
Maareh wat is de RS232 poort? Is dat de IR poort op de DVD speler zelf?
En kan ik gewoon een losse infrarood zender kopen en die op m'n pc aansluiten oid?

Verwijderd

Je weet wel dat ding waar jij je muis of joystick in plugt op je pc :P
Gewoon LED uit oude AB halen en een rs232 connector halen of misschien dat je die nog heb liggen.
Bouwen volgens instructies op vcdhelp, ik heb pootje 3 van connector gebruikt en een weerstand van ongeveer 800 Ohm.

• RedruM
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 13:30:
Je weet wel dat ding waar jij je muis of joystick in plugt op je pc :P
Gewoon LED uit oude AB halen en een rs232 connector halen of misschien dat je die nog heb liggen.
Bouwen volgens instructies op vcdhelp, ik heb pootje 3 van connector gebruikt en een weerstand van ongeveer 800 Ohm.
Heb even http://www.lirc.org/transmitters.html gelezen en het schema bekeken, maar ik snap er geen reet van.. totaal geen ervaring met dit soort dingen :|

Een IR led kan ik wel uit een oude AB slopen.. maar dan..
Moet ik gewoon zo'n serieele port connector van een kabel afknippen en dan alles aan elkaar solderen met een weerstand ertussen oid? Snap er weinig van..

[ Voor 55% gewijzigd door RedruM op 07-09-2003 13:51 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

RedruM schreef op 07 September 2003 @ 13:40:
[...]

Heb even http://www.lirc.org/transmitters.html gelezen en het schema bekeken, maar ik snap er geen reet van.. totaal geen ervaring met dit soort dingen :|
Als je bij me in de buurt zou wonen dan had ik het even voor je gedaan, je kunt ook naar een winkel gaan.
Vragen ze 25 euro ofzo voor, of je doet het op de andere manier die er staat beschreven.

Verwijderd

RedruM schreef op 07 september 2003 @ 13:16:
Ok bedankt voor de replies, ik ga ff wat onderzoek verrichten..
Waar woon je trouwens, HAL-9000 ? :)
Ik probeerde je te mailen, maar hij komt niet aan. Mail me op digitaldominion at hotmail punt com :)

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Vorige week een Pioneer DV360 gekocht bij Megapool.
Voor 10 euro heeft de verkoper hem regiovrij gemaakt.
Pagina: 1