4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
40 polig, ATA33?Microkid schreef op 06 September 2003 @ 17:13:
M'n mobo heeft nog gewoon PATA aan boord, die 40 polige stekkers. Nu moet ik waarschijnlijk binnenkort een IDE schijf vervangen, en ik dacht er aan om dan maar meteeen een SATA schijf te nemen.
Ik wil nu een converter die je op de connector op het mobo kan prikken waar dan SATA uitkomt. Zo kan ik meteen wat kabelzooi weghalenHelaas levert Google weinig informatie op, aangezien de meeste converter van SATA naar PATA gaan.
Zou zoiets werken?
[afbeelding]
Deze is bedoeld voor achterop de IDE schijf, om van SATA naar PATA te gaan. Maar ik zoek dus eigenlijk het omgekeerde: van PATA naar SATA. Of is zo'n converter ook andersom te gebruiken? Iemand ervaring?
ATA133 heeft ook slechts 40 aansluitingen. Kabel is wel 80 aderig.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Zo is het en niet anders. Wil je de voordelen van S-ATA dan moet je een S-ATA-kaartje kopen en niet gaan converteren.AgeOfPanic schreef op 06 September 2003 @ 17:17:
Is het dan niet handiger om een SATA PCI kaart te kopen, dan kun je meteen ook gebruik maken van de voordelen van SATA? Volgens mij zijn die kaarten ook niet zo duur.
Tja, op zich wel, maar dan kost het me weer een SATA kaartje, een extra PCI slot en extra interrupt. Met een convertertje heb je dat weer niet.Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 17:31:
[...]
Zo is het en niet anders. Wil je de voordelen van S-ATA dan moet je een S-ATA-kaartje kopen en niet gaan converteren.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
En dan wil jij dat sata weer terug converten naar IDE
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2003 18:42 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
maar het blijkt niet te werken
dus dat word een pci kaart aanschaffen als je het zou willen.
Kijk, da's nog eens serviceconnected schreef op 07 September 2003 @ 09:31:
nou ik heb heb het net maar ff geprobeert met mijn raptor op een normale poort
Dan komt er idd maar een kaartje in tzt.
Heb je het wel geprobeerd met een echte [SATA device -> PATA controller]-converter? Er zijn namelijk ook [PATA device -> SATA controller]-converters. Als jij de laatste hebt gebruikt werkt het natuurlijk niet. Die dingen kunnen maar 1 kant op.connected schreef op 07 September 2003 @ 09:31:
nou ik heb heb het net maar ff geprobeert met mijn raptor op een normale poort
Trouwens zie je op de website van Arco (waar TS het fotootje vandaan heeft) staan dat ze beide converters leveren. Oftewel: je kunt hun converters maar 1 kant op gebruiken.
Idd, dat bedoelde ik dus ook. Volgens mij zou deze wel moeten werken:Lekkere Kwal schreef op 07 September 2003 @ 12:20:
[...]
Heb je het wel geprobeerd met een echte [SATA device -> PATA controller]-converter? Er zijn namelijk ook [PATA device -> SATA controller]-converters. Als jij de laatste hebt gebruikt werkt het natuurlijk niet. Die dingen kunnen maar 1 kant op.
Trouwens zie je op de website van Arco (waar TS het fotootje vandaan heeft) staan dat ze beide converters leveren. Oftewel: je kunt hun converters maar 1 kant op gebruiken.
http://www.arcoide.com/pr...serial_ata_interface.html
Volgens de fabrikant kan je deze converter gewoon in je IDE controller prikken.
Maar ja, voor de prijs van dat ding (39$) heb je ook een PCI SATA kaartje