Toon posts:

[ROUTER] Us Robotics 8000 IP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb een heel vreemde situatie bij een vriend van me aangetroffen. Opstelling is gewoon model - router - 2 pcs. Alle kabels etc zijn juist. De opstelling heeft altijd gewerkt tot iemand van de provider daar was om wat te checken en zelf wat heeft zitten rommelen op alles... sinds toen is het volgende zo:
de eerste pc krijgt altijd het externe IP. Dus het IP dat de router van de modem krijgt zogezegd, de rest van de pcs krijgen geen IP. Koppel je de router van de modem af krijgt niemand nog een IP.

Ik kan de router dus ook niet meer aanspreken want ik heb geen ip meer van de router. Tracert, arps en resetten van de router, sniffen, scannen niets heeft geholpen tot nu toe... Weten jullie nog wat ik kan doen?

Groetjes,
Lex

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Die iemand van de ISP bij wijze van spreken de huid vol schelden! Waarom is vredesnaam is ie weggegaan zonder het werkend achter te laten? If it ain't broke, don't fix it!

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
omdat routers niet toegelaten zijn door de ISP in principe maar het wordt wel getolereerd ;-) maar in ieder geval het moet daarom niet aan de technieker liggen... ik bedoel wat kan het zijn van instellingen wat mis is want ja een reset helpt zelfs niet... de vuilbak in met dat ding doe ik liever ook niet...

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Het lijkt als of de router in een soort brigde mode staat.

Ik heb zelf de 8002 (of 8000a), hier mee kan je hem op een bepaalde manier terrug brengen naar de fabrieks instellingen. Haal de spanning van het apparaat, druk de reset in en houdt deze ingedrukt, doe nu de spanning weer op het apparaag en houd de reset in gedrukt tot dat het ststus ledje snel begint de flitsen. Haal dan weer de spanning er af en weer er op en als het goed is moet deze weer normaal werken. Nu kun je hem instellen.

Maar meestal maar je m.b.v. de router een intern netwerk. vaak een 192.168.x.x netwerk. De pc moeten elkaar via de router en de ingebouwde switch kunnen zien. De router krijgt het IP adres van van internet komt.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi en bedankt al voor je tip maar helaas werkt het dus niet... er gaat niets snel knipperen na een tijdje inhouden, zelfs niet na 10 sec inhouden of zo... Dus ik krijg hem precies gewoon niet gereset? Is er nog een andere manier mogelijk?

Bedankt al,
Lex

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Dit kwam ik tegen van de USR site, om de router te resetten naar de default waarden.
Restore the factory default settings of the broadband router by holding in the reset button for at least 3 seconds.
.

Kun je hem wel pingen? ALs ik het goed heb gelezen is de standaard IP adres 192.168.123.254. Anders moet je een IP sweep doen in die range, om te kijken op welk IP adres hij nu wel zit. Ik gebruik daar voor spuerscan 3.0 een goed proggie daar voor.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem dus ook niet pingen. Ik heb mij al in verschillende ranges gegooid maar dat helpt allemaal niets, hij ziet de router nooit en ik krijg geen ip zolang er geen wan is aangesloten. Vanaf het moment dat wan is aangesloten (bijv. als extern aders 195........ door mijn provider toegewezen) dan krijg ik dat adres van mijn router en dus geen intern... Resetten lukt echt niet om de een of andere reden...

• paella
Alsof de router idd helemaal niet doet, alleen maar doorgeeft (relayt)

Verwijderd

Topicstarter
klopt helemaal :-) Maar de reset haalt dus niets uit en als ik het hele netwerk afscan ziet hij geen andere alive apparaten...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou ja, hij staat dus in bridge mode, dat is duidelijk.. aan de topicstarter om even de manual down te loaden en te lezen hoe je'm terugzet van bridge naar router mode..

s-i-m-p-e-l.. Als dat niet lukt horen we het graag :)

edit: in de online manual staat niets over bridge mode, hier wel staat hoe je'm moet resetten:
Question: How do I use the Reset Button on my Broadband Router?

Answer:
Begin by unplugging the power cord. Hold the Reset button in and then plug the power cord back in. Hold the Reset button in for five seconds. The broadband router should now be reset. If it is not, repeat this procedure. Any custom settings you have made to your Broadband Router will be removed.
en anders:
Netherlands
0900 202 5857
emea_modemsupport@usr.com
9:00 A.M. - 6:00 P.M. Monday - Friday

[ Voor 58% gewijzigd door axis op 07-09-2003 01:23 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Hey axis, zoals gezegd heb ik dus die reset al x aantal keren geprobeerd... helaas helpt het allemaal niet en ik denk niet dat ik wat verkeerd doe want had iemand adners gevraagd om het voor mij te doen met daarbij de tekst van de site en hij deed exact het zelfde, hielp ook niet... Dus de reset wil gewoon niet lukken. Misschien toch maar tijd voor een mailtje dan... Tnx al

• paella
Bellen gaat sneller en kan je ze tenminste wat mee "onder druk zetten"

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Misschien domme opmerking hor, maar heeft die monteur niet stiekem gewoon aan de kabeltjes zitten rommelen? Als je de WAN kabel namelijk in 1 van de LAN poorten steekt dan krijg je ook de situatie die jij beschrijft (en dan gebruik je dus alleen het switch-gedeelte van je router).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga strax zoeken achter een nummer voor België... dan misschien eens bellen ja...
De kabeltjes zitten wel degelijk goed hoor, heb de router al volledig nagekeken dus ja... en de reset blijft mislukken... toch al merci :-)
Pagina: 1