Systeem valt luid piepend uit

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ey medetweakers,

Voor een vriend heb ik dit systeem gebouwd:

Abit NF7-S
AMD Athlon 3000+
Connect3D Ati Radeon 9800Pro 128mb
Maxtor DiamondMax 9 120GB 7200rpm
2x 256MB PC3200 Kingston ValueRAM
Enermax 431W Whisper
Creative SB Audigy 2
Zalman CNPS6000-CU
2x 80mm Enermax casefans
NEC 1300 DVD-brander
AOpen DVD-player
Sony FDD

Systeem geïnstalleerd (WinXP Pro), maar toen ik vandaag 3DMark 2001 (V1.0 :X ) draaide, viel hij steeds uit (dus geen reboot), dat ging gepaard met luide piepen (constant, geen variaties).
De enige manier om daar vanaf te komen, was door de powerbutton 5secs in te drukken of de powerswitch op de voeding uit te zetten (ging dan nog een paar seconden door met piepen :| )

Temperaturen:
Idle: 55C
Stressed: 58C

Na 3DMark was hij 57C.
De shutdown temperatuur staat in de bios uit en de waring temperature staat op 75C.

De voltages zijn prima in orde.
Het geheugen loopt op 333MHz 6-3-3-3.
De nieuwste Catalyst drivers zijn geïnstalleerd, van Ati zelf gedownloaded.

Heeft iemand enig idee waardoor hij zomaar luid piepend uitvalt? :?
Hij is alleen uitgevallen tijdens 3DMark 2001, voor de rest eigenlijk alleen MOHAA en CPU Burn kort gedraaid

T.net gallery | V&A ads

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Test eens of het ook gebeurt bij andere 3D Toepassingen

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22
voltages een beetje in orde? en hoe zit het met de temps van die radeon, maybe wordt die te warm als hij uitvalt onder 3dmark....

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Fanatic_FS schreef op 06 september 2003 @ 19:39:
voltages een beetje in orde? en hoe zit het met de temps van die radeon, maybe wordt die te warm als hij uitvalt onder 3dmark....
Misschien dat het aan de fan van de radeon ligt? Kijk eens of ie wel draait ;) Voor de rest is het een mooi systeempje dat je in elkaar hebt gezet :9

Aye aye captain

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer eens de 'boeren-truc': dus zijkantpaneel open en er een kamerventilator opzetten. Dan weer lekker stresstesten. Crasht hij nu niet -> temp probleem.

Verwijderd

Ben het met die lekkere kwal eens, censor zegt iets anders maar lijkt toch een temp probleem

Verwijderd

ik zei het al min of meer half ( ;) ) op msn tegen je, maar ik zou toch een van de laatste bios'en erin flashen.

volgens mij is er behoorlijk wat verandert op temp. sensor gebied t.o.v. de eerste bios'en ...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat 3DMark2001 gewoon problemen geeft met de Radeon 9800 Pro.
Alle andere 3D-applicaties werken gewoon perfect, behalve dat.
Door oa as3 is de temperatuur nog met 10 graden gezakt.
De temperatuur kan écht niet het probleem zijn, alles is nog gewoon vast te houden (zowel de heatsink van de videokaart als die van de cpu.

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1