Hoi
Ik wilde vandaag onze database server overzetten op nieuwe hardware.
Heb het hele filesystem overgezet (oude en nieuwe servers vanaf RescuCD geboot en toen via netwerk data gekopieerd, dus mysql draaide niet). NIeuwe server boot perfect, is 100% hetzelfde.
Voordat de zaak overgezet werd heb ik voor de zekerheid een full dump gemaakt met mysqldump:
Voor de duidelijkheid zonder die dump te gebruiken werkt alles al, alleen ik wilde het 'netjes' doen door te dumpen en daarna op neuwe machine weer te importeren.
Die dump begint zo:
Als ik hem nu probeer te importeren krijg ik:
Ehh zie ik nu wat over het hoofd of wat
Systeem = mysql-4.0.12 (met innodb tabellen, vandaar de foreign_key_checks)
Aangezien het importeren op hetzelfde systeem gebeurt als de dumps kan het geen versie conflict zijn dacht ik. Maar wat dan wel?
Ik wilde vandaag onze database server overzetten op nieuwe hardware.
Heb het hele filesystem overgezet (oude en nieuwe servers vanaf RescuCD geboot en toen via netwerk data gekopieerd, dus mysql draaide niet). NIeuwe server boot perfect, is 100% hetzelfde.
Voordat de zaak overgezet werd heb ik voor de zekerheid een full dump gemaakt met mysqldump:
code:
1
| mysqldump -A -a -Q --add-drop-table >> backup.sql |
Voor de duidelijkheid zonder die dump te gebruiken werkt alles al, alleen ik wilde het 'netjes' doen door te dumpen en daarna op neuwe machine weer te importeren.
Die dump begint zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0 -- MySQL dump 9.08 -- -- Host: localhost Database: --------------------------------------------------------- -- Server version 4.0.13 -- -- Current Database: compendium2003 -- CREATE DATABASE /*!32312 IF NOT EXISTS*/ compendium2003; USE compendium2003; -- -- Table structure for table 'basicinfo' -- DROP TABLE IF EXISTS `basicinfo`; CREATE TABLE `basicinfo` ( `nrenID` tinyint(3) unsigned NOT NULL auto_increment, enz enz |
Als ik hem nu probeer te importeren krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
| sandbox:~/backup# mysql -p < mysql.backup Enter password: ERROR 1064 at line 1: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'CREATE DATABASE /*!32312 IF NOT EXISTS*/ compendium2003' at lin |
Ehh zie ik nu wat over het hoofd of wat
Systeem = mysql-4.0.12 (met innodb tabellen, vandaar de foreign_key_checks)
Aangezien het importeren op hetzelfde systeem gebeurt als de dumps kan het geen versie conflict zijn dacht ik. Maar wat dan wel?