Hitler op de FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=847152

Microsoft wordt direct vergeleken met Hitler, omdat we volgens deze kerel blij mogen zijn dat we van die beiden de slechte kanten duidelijk te zien krijgen.

Ik vind deze reactie uiterst ongepast en daarom hoop ik dat er een PM z'n -2 uit de kast zal trekken.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O, het is Algabra maar, dit is ongeveer een reactie van zijn gebruikelijke niveau. Die gozer blaat bijna altijd bijzonder loos in de ruimte.

Mag idd naar de -2 ja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hij staat op de -2 en verdere stappen zijn al ondernomen. :/

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

Ik vind die -2 onterecht. Hij maakt een vergelijking tussen Hitler en Microsoft, en wat is daar mis mee? Hij doet het op een normale manier en uit deze post kan ik niet opmaken dat hij een Hitler-aanhanger is (Gelukkig zien we de slechte kant van hem...). Bovendien bevat zijn slotregel zeker de waarheid. Zijn post mag dan wel off-topic zijn, maar -2 vind ik dit niet waard. Jammer dat ik deze reactie niet meer kan modden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online
silentsnow schreef op 07 September 2003 @ 04:56:
Ik vind die -2 onterecht. Hij maakt een vergelijking tussen Hitler en Microsoft, en wat is daar mis mee? Hij doet het op een normale manier en uit deze post kan ik niet opmaken dat hij een Hitler-aanhanger is (Gelukkig zien we de slechte kant van hem...). Bovendien bevat zijn slotregel zeker de waarheid. Zijn post mag dan wel off-topic zijn, maar -2 vind ik dit niet waard. Jammer dat ik deze reactie niet meer kan modden.
Wat mij betreft is er geen normale manier om een vergelijking te trekken met Hitler. Wie denkt dat Microsoft wel met Hitler te vergelijken is, raad ik aan om toch nog eens de geschiedenis in te duiken.

Dergelijke vergelijkingen zijn op geen enkele wijze goed te praten vind ik. Daarnaast zou ik als T.net niet eens willen dat er zulk soort vuilspuiterij op m'n site verscheen.
Je moet toch met me eens zijn, dat als je je standpunt niet op een andere manier duidelijk kunt maken dan met zo'n vergelijking, dat je een kwalijk beperkt niveau van redeneren hebt.

Ik hoop toch echt dat ik niet hoef uit te leggen waarom zo'n vergelijking gewoonweg not done behoort te zijn... :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

De Romeinen en Napoleon waren vergelijkbare momenten in de geschiedenis, over hen kan er inmiddels normaal gesproken worden. Hitler's handelingen liggen nog te vers in het geheugen, en zijn (slechte) invloed is nog dagelijks te merken (neo-nazi's e.d.).

De goede dingen die hij gedaan heeft (eigenbelang!), zijn imo ondergeschikt aan de invloed die hij op deze wereld heeft.

We zullen domweg nog een 100-tal jaren moeten wachten voordat er over Hitler gesproken kan worden alsof het niet meer dan een stukje uit de geschiedenis is. Tot dan is de algemene mening dat het 'not done' is' om er vergelijkingen mee te maken, daarvoor zijn er te veel bijgedachtes die elke vorm van vergelijk (bv naar MS) volledig mank laten lopen.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

silentsnow schreef op 07 September 2003 @ 04:56:
Ik vind die -2 onterecht. Hij maakt een vergelijking tussen Hitler en Microsoft, en wat is daar mis mee?
Als jij deze vraag serieus meent, zou ik me maar eens zรฉรฉr diep gaan schamen. Om maar eens een voorbeeld te noemen: Waar is de Gates-versies van Mein Kampf? Waar staan de MS-concentratiekampen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Nou, hij lijkt mij toch niet echt Microsoft met Hitler te vergelijken. Hij zegt gewoon dat van bepaalde zaken altijd alleen de negatieve kanten belicht worden. De poster waar hij op reageert klaagt dat van MS altijd alleen de kwade kanten worden belicht. Algabra zegt met het voorbeeld van Hitler dat dat heus niet alleen bij MS zo is.

Ik vind het geen -2, niet eens een troll. Als mensen Hitler of de NSB is een post zien staan reageren ze altijd als door een adder gebeten met "Troll!", zonder echt goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
precies, hij haalt misschien wel hitler aan (dom ) maar hij zit niet specifiek hitler te vergelijken met microsoft. Hij laat alleen maar zien dat je niet alles van 1 kant moet bekijken. Dat hij daar hitler voor gebruikt had van mij ook niet gehoeven maar echt een ramp vind ik het niet (lees door de regels heen dan valt het allemaal nog wel mee)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online
polaris schreef op 07 september 2003 @ 10:22:
Algabra zegt met het voorbeeld van Hitler dat dat heus niet alleen bij MS zo is.

Ik vind het geen -2, niet eens een troll. Als mensen Hitler of de NSB is een post zien staan reageren ze altijd als door een adder gebeten met "Troll!", zonder echt goed te lezen.
Daar moet hij dan maar een ander voorbeeld voor kiezen. Ik ben het met botoo eens, misschien dat je over 100 jaar zo'n vergelijking kunt maken. Nu moet je je daar gewoon van onthouden. Als een user niet met andere voorbeelden duidelijk kan maken dat dat "heus niet alleen bij MS zo is", dan wil ik z'n stukje niet lezen en niet eens zien.

Ik snap best dat je met een uitgebreide tekstexegese wel een aannemelijke verklaring en verdediging voor het stukje tekst van Algabra kan vinden. Dat overigens neemt niet weg, dat het voor de doorsnee lezer (en zo probeer ik over het algemeen wel te modereren, omdat ik mezelf daar ook onder schaar) een aanstootgevend stukje tekst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Da Monkey schreef op 07 September 2003 @ 10:28:
precies, hij haalt misschien wel hitler aan (dom ) maar hij zit niet specifiek hitler te vergelijken met microsoft. Hij laat alleen maar zien dat je niet alles van 1 kant moet bekijken. Dat hij daar hitler voor gebruikt had van mij ook niet gehoeven maar echt een ramp vind ik het niet (lees door de regels heen dan valt het allemaal nog wel mee)
Daar bij moet vermeld worden dat deze user al een aantal keren voorheen gewaarschuwd is dat hij vergelijkingen trok die behoorlijk gevoelig lagen, en waarbij er ook gebruik werd gemaakt van Hitler, Osama Bin-Laden en zelfs complete oorlogen tegen bijvoorbeeld de USA. Hij is er al vaker op gewezen dat hij moest oppassen met zulke vergelijkingen en heeft er een sterke voorkeur voor (althans, zo lijkt het) om toch iedere keer dergelijke zaken erbij te halen terwijl je ook een minder beladen vergelijking zou kunnen maken en toch je punt duidelijk te maken.

Er is dus al een en ander aan vooraf gegaan. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Persoonlijk ben ik niet zo fel op Hitler. Dat omdat er nog veel meer onrecht in de wereld plaats vind dat blijkbaar wel als normaal wordt beschouwd. Mensen die zich druk maken over nazi-vergelijkingen zouden voor de grap eens moeten kijken in een batterijenfabriek ergens in China, durf dan alleen maar Hitler-dingen schandalig te vinden.

MS vergelijken met Hitler: lukt me. Hitler heeft een prima snelwegennet aangelegd, net zoals Bill Gates een prima digitale snelweg heeft aangelegd, prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ecteinascidin schreef op 07 September 2003 @ 15:11:

MS vergelijken met Hitler: lukt me. Hitler heeft een prima snelwegennet aangelegd, net zoals Bill Gates een prima digitale snelweg heeft aangelegd, prima toch.
Gates heeft nooit deze digitale snelweg neergezet, sterker nog hij heeft het links laten liggen totdat hij er niet omheenkon en toch groter bleek te worden dan hij gedacht had. dat even ter info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

[ff lekker kort door de bocht]:
* botoo ziet ook overeenkomsten tussen (noem eens iets) Bill Gates en een aap.
Kop aan de bovenkant, poten onder, kan rechtop lopen, en kan net als Gates vast wel over een stoel heen springen.
[/ff lekker kort door de bocht]

:+

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ecteinascidin schreef op 07 september 2003 @ 15:11:
Persoonlijk ben ik niet zo fel op Hitler. Dat omdat er nog veel meer onrecht in de wereld plaats vind dat blijkbaar wel als normaal wordt beschouwd.
Zeggen wij dat ergens? Het feit dat wij (ik in ieder geval) geen vergelijkingen met Hitler wil zien is omdat Adolf samen met de overige Nazi leiders erge dingen heeft gedaan. Maar ik zou precies hetzelfde voelen als ze er Stalin bij halen.
Mensen die zich druk maken over nazi-vergelijkingen zouden voor de grap eens moeten kijken in een batterijenfabriek ergens in China, durf dan alleen maar Hitler-dingen schandalig te vinden.
Nogmaals, waar zeggen wij dat wij dat alleen maar erg vinden? En om een batterij fabriek met het vermoorden van bijna alle joden te vergelijken gaat mij iets te ver...
Tuurlijk :Z

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheรฏst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik kan me er enigzins wel iets bij indenken...
Ik ben het absoluut niet met hem eens, maar er zijn wel wat dingen vergelijkbaar.
Bill Gates wilde een OS dat voor iedereen te gebruiken was, Hitler een auto die iedereen kon kopen. Bill maakte Windows, Hitler blies VOLKSWagen in het leven.
Mede dankzij Bill Gates is nu de halve wereld op internet te vinden, want laten we wel wezen, als hij niet met Windows was gekomen, was de computerbranche niet zo snel op gang gekomen dan dat nu is gebeurd. Hitler wilde dat zijn leger zich snel kon verplaatsen, en bedacht het idee snelweg, waar we nu nog iedere dag gezellig met zijn allen op in de files staan op bepaalde punten.

Het heeft niets met elkaar te maken, maar beide figuren hadden gewoon een bepaalde macht. Hitler heeft naast zijn slechte kant ook absoluut dingen gedaan waar we nu nog met zijn allen gebruik van maken (hoeveel mensen rijden er hier in een VW Golf 2 GTi ofzo, of rijden in een nieuwe VW Golf of Passat in de lease? Wel dankzij Hitler hoor, anders hadden we geen VW gehad. Als er geen VW was geweest, was er waarschijnlijk ook geen Porsche geweest, een merk dat voor veel jongens hier volgens mij toch een droomauto is.
Hiermee praat ik Hitler's acties uit WO2 niet goed, wil ik ook niet eens, maar naast die acties heeft hij wel goede dingen gedaan. De werkloosheid was weg, de economie was een stuk beter.
Bill Gates heeft met Windows, even buiten beschouwing latend dat het misschien gejat zou zijn, een OS neer gezet dat op dit moment door denk ik zo'n 90% van de thuisgebruikers wordt gebruikt. Als Windows niet had bestaan, waren we mijns inziens absoluut nog niet zo ver geweest in de computers, als dat nu het geval is. Echt petje af voor Bill daarvoor.

Maar daarmee houdt ook ieder vergelijk op. Ze hebben allebei iets betekend voor de mensheid. Hitler heeft echter ook een complete bevolking uitgeroeid, dus ik ben het verder absoluut niet met hem eens.
Bill Gates daarentegen doet genoeg voor de mensen, nog steeds. Hij stelt ieder jaar ongeveer 10 tot 15% van zijn vermogen beschikbaar aan goede doelen.
Ja, leuk zul je zeggen, hij verdient ook genoeg...Klopt, maar er zijn er genoeg die het niet doen. (OK, het is ook een leuke aftrekpost voor de belasting, maar goed).

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn punt is louter dat Hitler niet per definitie de overtreffende trap van slecht enz is.
Indien iemand een betoog van 20 kantjes post waarmee hij een vergelijking met Hitler onderbouwd, dan is het betoog de motivatie waard, niet louter de vergelijkking met die dooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het vergelijken van Hitler en Gates is gewoon een discussietruck. En als truck in deze post zeker geen slechte.
Het doel van vergelijkingen is om een overeenkomst aan te tonen. In deze post wordt er dmv een vergelijking gereageerd op de stelling dat mensen een eenzijdige negatieve blik op MS hebben.

Om deze stelling aan te vallen komt de user met een verhaal dat Hitler ook goede dingen gedaan heeft.

Wat is het gevolg van deze vergelijking? Hitler deed goede dingen, Gates doet goede dingen.... Hitler was een klootzak... dan zal dat goede van Gates ook wel niets waard zijn. De vergelijking is puur gebasseerd op het feit dat ze beiden wel goede dingen gedaan hebben. Het punt van de slechtheid wordt amper behandeld (Alleen van de kant van Hitler) Toch is de bedoeling van de post om MS in de beklaagdenbank te krijgen.

Dus zelfs al zou het toegestaan zijn om vergelijkingen met Hitler te maken, dan nog is dit een dikke troll. De vergelijking is namelijk niet echt een vergelijking maar alleen een discussietruck die door velen niet wordt doorzien.

Hiernaast is het natuurlijk ook zo dat een vergelijking tussen Hitler en MS gewoon alleen al not done is omdat de eerste moedwillig mensen vermoord en uitroeit en de tweede niet. Maar dat punt is door mijn voorgangers hier al wel genoeg verwoord :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op 07 September 2003 @ 15:11:
Persoonlijk ben ik niet zo fel op Hitler. Dat omdat er nog veel meer onrecht in de wereld plaats vind dat blijkbaar wel als normaal wordt beschouwd. Mensen die zich druk maken over nazi-vergelijkingen zouden voor de grap eens moeten kijken in een batterijenfabriek ergens in China, durf dan alleen maar Hitler-dingen schandalig te vinden.

Het concrete probleem dat ik heb met vergelijkingen van Microsoft met Hitler, is het systematische karakter van hun bezigheden. Van Hitler is bekend, dat hij stelselmatig getracht heeft een volk uit de weg te ruimen.

Aan Microsoft wordt ontegenzeggelijk nogal eens het verwijt gemaakt, dat het bewust en stelselmatig probeert kleine ondernemingen uit de weg te ruimen, om zo een monopolie te krijgen, danwel te behouden.

Juist het feit dat die beide dingen altijd zo onuitgesproken gesuggereerd lijken in een vergelijking, terwijl een vergelijking van die beide dingen gaat over twee dingen die volstrekt niet in verhouding tot elkaar staan, vind ik zo'n vergelijking niet kunnen. :)

Het zal inderdaad van persoon tot persoon verschillen of je aanstoot neemt aan zo'n vergelijking (dus eigenlijk, of je er een impliciete boodschap in leest) of niet. Zo geef jij, * Superdeboer aan, dat je vind dat er wel ernstiger vergelijkingen mogelijk zijn. Dat is je goed recht en daar heb ik ook begrip voor.

Persoonlijk vind ik dat een site als T.net voorzichtig moet zijn met het tolereren van content die bepaalde users disproportioneel voor het hoofd stoot. Eรฉn van de risico-onderwerpen wat dat betreft zijn voor mij dingen die met de Nazi's te maken hebben.

Pagina: 1