[digicam]Minolta Dimage E223: vermogen externe voeding?

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb nu dus een mooie digicam gekocht, en ben erg tevreden, maar loop tegen een probleem aan

hij vreet aardig wat stroom, dus batterijen zijn snel op. Nu zit er een mogenlijkheid op om gewoon 3V in te pluggen, dus ik voeding gepakt (verstelbaar van 1.5 tot 12V) en stekkertje gekocht.

maar telkens als ik een macro foto wil maken klapt de stroom er opeens af.
eerst dacht ik dat de kabel misschien niet goed was, maar omdat het alleen met het nemen van macro's was kon dit natuurlijk niet.
ik heb ook al een berichtje gehad dat de batterijen leeg zijn, of ik ze wil vervangen, terwijl er helemaal geen batterijen in zaten.

nu dacht ik dus dat me voeding het misschien niet aan kon. Het is een 650mA voeding.
Ik kon alleen nergens iets vinden over hoeveel de camera nodig heeft :?
weet een van jullie dit misschien?

en misschien een truckje om wat langer met je accu's te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 06-09-2003 15:44 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat de adapter het niet doet in een bepaalde stand kan inderdaad zijn omdat hij te weinig vermogen heeft. Als het LCD aan staat, je de zoom/autofocus/flitser gebruikt kan het energieverbruik voor korte periode enorm stijgen naar meer dan 1000 mAh.

Als je lang met je batterijen wilt doen, koop dan een setje NI-MH batterijen (minstens 1800 mAh) + lader, die gaan veel langer mee dan alkalines of Ni-cad. Meer daarover kun je vinden in de search.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
thanx me pa kan me dinsdag een 1A voeding lenen, dus dan ga ik even kijken of ie het wel doet.

en idd, met macro's heb je idd, zoom/autofocus/flitser/lcd dus dat vraagt wel wat ja :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.