Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje m.b.t iPAQ h1900 + tomtom navigator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een iPAQ h1900 met 64mb en wil hier graag een GPS navigatie systeem op. Nu weet ik sowieso niet of zijn model dit aankan (ik heb behoorlijk gezocht, maar met betrekking tot het zijn model kan ik er weinig over vinden). Wat echter sowieso een 'probleem' is is de grootte van zijn geheugen (64mb), want deze staat al voor de helft vol en zou de kaart van Nederland er niet meer bij kunnen hebben.

Mijn vraag dus: Zou ik zo'n extra geheugen (SD) kaart kunnen kopen, daarop TomTom installeren en het dan van die geheugenkaart kunnen laten lopen? Ik ben behoorlijk onbekend met PDA's en kan ook in de documentantie en op de site van HP hier niets over vinden. Als iemand mij hier een antwoord op zou kunnen geven: graag!

Dank u :)

Verwijderd

Ik weet niet of het op de iPAQ h1900 draait, zelf heb ik de HP iPAQ 2210 en daar draait TomTom2 vloeiend op.

De kaart van Nederland paste niet op het interne geheugen, dus had ik er zo'n Compact Flash kaartje ingestopt(aangezien ik die nog over had en m'n iPAQ kon dat geheugen ook aan) en daar draait het perfect op, duurde alleen wel een lange tijd met het erop zetten, maar dat kwam meer omdat die kaart gewoon zeer traag was, ik denk dat het met de SD kaart een stukken sneller zal gaan.

Blijft natuurlijk alleen de vraag voor jouw nog over of het op die iPAQ zal draaien, dat weet ik dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 15:47 ]

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

bille

Don't call me Buff

http://www.tomtom.com/pro...nguage=1&Platform=2&ID=31

lijkt erop van niet dus... maar wie niet waagt wie niet wint .. je kan het dus ff proberen en anders ga je naar een winkel (dynabyte ofzo) en dan vraag je of ze het daar ff kunnen proberen of al weten of het wel / niet kan.

[ Voor 61% gewijzigd door bille op 06-09-2003 15:54 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
Mooi het kan dus wel vanaf zo'n kaartje, daar was ik zeer benieuwd naar. En ja bille even kijken dan maar.. stuur die lui anders wel even een mailtje. Dat is dan tomtom navigator 2? Zou de eerste versie er misschien wel op draaien? Of is die een stuk slechter?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Het draaien van TOMTOM zal geen probleem zijn denk ik.
Gewoon een extra SD kaartje erin van 128 MB en het draait als een zonnetje.

Echter TOMTOM werkt niet zonder een GPS.
Dus zal er een GPS aan de IPaq gekoppeld moeten worden.
Dat kan op 2 manieren : serieel (=GPS muis) of een I/O kaartje (CF-GPS of SD-GPS).
Aangezien de SD slot al gebruikt wordt voor extra geheugen, blijft alleen een seriele GPS muis of CF-GPS over.

Kijk voor meer informatie op het forum van http://www.pocketpcclub.nl

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

het probleem bij de 19xx serie is dat er geen seriele verbinding was, last time I checked. Een GPS aansluiten gaat dus niet zomaar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

Arfman

Drome!

Bovendien is het niet handig om TT vanaf een SD kaart te draaien, levert erg veel problemen op. Ach, het pakket zelf en de GPS driver zijn maar 5 MB ofzo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

athlonkmf schreef op 07 September 2003 @ 15:30:
het probleem bij de 19xx serie is dat er geen seriele verbinding was, last time I checked. Een GPS aansluiten gaat dus niet zomaar.
Maar het kan wel; Verwijderd in "iPAQ H1915"

• IvoBerkhoff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11-2023
De oplossing voor GPS op je HP Ipaq 1915 op http://home.zonnet.nl/gpsnavigatie/gps-1915.htm ;) :P

ASUS P5ND2-Sli Deluxe, Pentium DualCore 3.0 Ghz. with 2 x ASUS EN6600GT Silencer 256 Mb., LG L194WT 19"wide". 2 x XP1900+ + TFT's 19"wide, Notebook BenQ 8100 Centrino 1,5. Specs: http://specs.tweak.to/8798

Pagina: 1