Toon posts:

[Win2k] Laten draaien van programma

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een egg op mijn win2k. Mijn computer staat altijd aan, alleen als er van user gechanged word gaat die offline en online.
Kan ik mijn eggdrop ergens een prioriteit geven of bij services zetten zodat deze aanblijft of iets dergelijks?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Er zijn wel programma's waarmee je proggies als service kunt laten draaien. HEt probleem is alleen vaak dat je de programma's niet netjes af kunt sluiten. Daardoor kun je weleens problemen krijgen. Ik weet echter niet hoe dat is met egg.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een .bat bestand en ik weet niet hoe ik dit toegevoegd krijgt als service

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.bat? wat houdt dat egg eigenlijk in? zegt me helemaal niets...

anyway op mn werk heb ik eens het volgende gedaan: met bat2exe of bat2com (zoeken op google) de .bat file omzetten naar een com of exe file. daarna zit er in de windows 2000 resource kit een proggie die deze als service kan laten draaien.

de naam van dat proggie ben ik even kwijt maar er is vast wel iemand die dat even aanvult :)

edit: SRVANY dus ...
zie ook bv http://www.tencorp.com/SA...6ce90074f9bc?OpenDocument

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 06-09-2003 19:10 ]

Verwijderd

srvany

Verwijderd

eggdrop is een IRC Bot voor de duidelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is beetje lastig, het is geen .exe en service kan alleen met .exe?

.bat is een file wat automatisch dos opstart en daarin automatisch commands geeft waardoor de eggdrop opstart. En daarna kan ik gewoon cmd.exe afsluiten en runt eggdrop.exe op de achtergrond, maar als je het programma eggdrop.exe zelf start doet ie het niet.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:42

DinX

Motormuis

Gaat dat niet met FireDaemon ?

[ Voor 39% gewijzigd door DinX op 07-09-2003 10:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Als het enkel de batchfile uitvoeren is, waarom zet je die dan gewoon niet in "sheduled tasks", zodat ie telkens moet geopend worden bij elk opstarten van je computer?

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 10:56:
Als het enkel de batchfile uitvoeren is, waarom zet je die dan gewoon niet in "sheduled tasks", zodat ie telkens moet geopend worden bij elk opstarten van je computer?
Dan moet je dat toch per gebruiker apart gaan instellen niet ? En dan gaat hij nog offline als je van gebruiker wisselt, uitlogt.

De bedoeling van een eggdrop is nu juist dat hij online blijft

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.
Omdat de eggdrop start met een start.bat maar die zorgt ervoor dat eggdrop.exe gaat draaien, dus hoe los ik dit op?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
1.1 What Is FireDaemon?
FireDaemon is a utility that allows you to install and run virtually any native Win32 application or script (eg. BAT/CMD, Perl, Java, Python) as a Windows NT/2K/XP service. FireDaemon features easy configuration (via GUI or XML), a low memory/CPU overhead, sub-process prioritisation, custom environments, CPU binding plus monitoring and logging to the event log and on-disk log files.
Het kan dus sowieso met FireDeamon, verder hebben ze de volgende pagina: http://www.firedaemon.com/documentation/1.6/ Waar je precies kunt vinden hoe dat allemaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende.
Ik heb eggdrop.exe bij de services gezet en bij gezet dat ik em handmatig opstart.
Zodat ik met start.bat hem laat opstarten en dat hij dan als services blijft draaien.
Zodra ik start.bat heb uitgevoerd staat hij ook als gestart bij services.
Maar zodra ik naar bijv de administrator switch staat hij weer uit?

Ik kan dit trouwens niet uit die ene pagina halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon een mirc als service gedaan en ben van de eggdrop afgestapt.
Deze werkt wel. Alleen als ik afmeld gaat hij aan en uit, ook al meld ik niet opnieuw aan, hij gaat toch weer aan.
Ik heb hem al toegevoegd met firedeamon, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij met afmelden niet 10 sec offline gaat?

• DinX

DinX

Motormuis

Verlies je je internet-verbinding niet even bij het uit en weeer inloggen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof het niet,
want dan gaat een irc-client ping timeout.
En nu is het gewoon een quit.

Maar het laten draaien van een programma moet zo in zo kunnen volgens jullie?

Verwijderd

firedaemon lite laat je maar 1 service per pc installeren

ik wil er een stuk of 10 :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pro versie kopen dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1