Sinds enige tijd zijn er willekeurig pc's met een erg trage connectie naar de Novell NW5.1 server. Ik heb ondertussen alle hubs vervangen door switches (ik dacht dat dit het probleem zou verhelpen) maar het probleem blijft onverandert. Het vreemde is dat het niet dezelfde machines zijn die een trage verbinding hebben; soms zijn het W2K, soms win98 machines op verschillende switches en op verschillende locaties in het gebouw.
Nu heb ik gezien dat op de twee NICs in de server niet dezelfde frametypes zijn gebind:
Server: ML370 compaq PIII 1Ghz
Nic1 (10/100): 802.2, 802.3, ethII
Nic2 (10/100): 802.2
Deze gaan naar een aparte switch (2 x IBM), welke onderling zijn gepatched. Alle switches (5 x 3Com) zijn op hun beurt weer met beide IBM's verbonden.
Op de switches (IBM en 3Com) alle instellingen gechecked. Geen noemenswaardige collisions en geen vreemde traffic te zien.
In het netwerk hangen DOS, Win95/98, NT4sp6, Win2K PC's.
Ik heb al enorm veel info op de Novell site gevonden, maar nog niet de oplossing gevonden... Alle NIC's op de pc's staan op 100Mb full duplex (net als op de server NIC's), frametype auto detect.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Nu heb ik gezien dat op de twee NICs in de server niet dezelfde frametypes zijn gebind:
Server: ML370 compaq PIII 1Ghz
Nic1 (10/100): 802.2, 802.3, ethII
Nic2 (10/100): 802.2
Deze gaan naar een aparte switch (2 x IBM), welke onderling zijn gepatched. Alle switches (5 x 3Com) zijn op hun beurt weer met beide IBM's verbonden.
Op de switches (IBM en 3Com) alle instellingen gechecked. Geen noemenswaardige collisions en geen vreemde traffic te zien.
In het netwerk hangen DOS, Win95/98, NT4sp6, Win2K PC's.
Ik heb al enorm veel info op de Novell site gevonden, maar nog niet de oplossing gevonden... Alle NIC's op de pc's staan op 100Mb full duplex (net als op de server NIC's), frametype auto detect.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 15:34 ]