[Win98] BSOD bij afspelen films

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:15

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Search gebruikt, geen resultaat.

Ok dit is het probleem: ik heb eergister mijn oude pc weer opgeknapt en er win98SE op gezet (vanwege mijn vortex 2 soundcard geen XP, die ondersteunt em niet). Nou werkt eigenlijk ALLES goed behalve films. Games kan ik spelen tot ik erbij neerval, browsen enz enz..

Ik kan een film opstarten en kijken, maar na een korte periode (van 1 seconde tot 3 minuten ong) krijg ik een BSOD.. OF alleen een fatal error OF een vxd error gevolgd door een fatal error.

Systeem:
Abit kt133a
athlon Tbird 1400@1450 (oe yeah :P)
Geforce 4ti 4200 64MB
45.23 detonator
VIA 4 in 1 435
392 mb SDR ram
win98SE

heeft iemand enig idee? Temp kan het niet aan liggen aangezien hij warmer word tijdens games. Power supply zat ik zelf aan te denken.. 300w is mayb een grensgeval bij een 1400 tbird, maar tis nogal onlogisch dat het tijdens films gebeurt...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Wat voor players gebruik je ervoor? Probeer eens BSplayer, Videolan etc, gewoon om uit te sluiten dat het geen fout is van bijv. windows mediaplayer...
En heb je dit probleem bij zwaar gecomprimeerde films onder divx/xvid codec, of ook al bij een gewoon normale mpeg...

En ik weet niet wat voor merk voeding je hebt, en wat daar het vermogen per v. lijn van is, maar 300w zou het gewoon moeten doen....

Ohjah en trouwens, heb je de BSOD code ook al even hier gechecked, of in de Microsoft Knowledge Base?

[ Voor 18% gewijzigd door cooolkast op 06-09-2003 15:08 ]

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
BSplayer en mplayer 2 zelfde fout...

de files zijn wel aardig gecomprimeerd, ik zal es ff een mpgje draaien dan.

300 watt voeding is echt uber el cheapo, maar dat het alleen tijdens films moeilijk doet is dan nog niet te volgen...

die BSOD codes zijn voor winXP helaas :( thx iig, knowledge base nog ff doorspitten...

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Het lijkt nu een beetje opgelost te zijn (wil nog niks concluderen want het kan net zo snel weer terugkomen). Het was dus de RAID controller.. ik heb die drivers geinstalleerd en daarna uitgeschakeld, anders bootte windows niet meer goed...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:05
Volgens mij is dit een redelijk bekend probleem, maar het ligt zover ik weet meer aan je moederbord dan je Vortex en/of Windows. Ik spreek uit ervaring want ik heb het zelfde moederbord en dezelfde geluidskaart gehad. Heeft iets te maken met timing in de PCI bus.

Ga maar eens naar deze site, staat een bult aan info over de Vortex 2:
http://www.quantex.tech.nu/

[new stuff:]
'k heb het opgelost door een sweex 5.1 kaartje te kopen voor 12 euro en de Vortex 2 in een oude pc (P-233mmx) met XP te duwen (XP ondersteund hem wel standaard, maar meer dan stereo geluid zullen de drivers niet weergeven).

[nog meer:]
Kijk ook hier eens:
meuktracker: VIA 686B data-corruption bug fix
meuktracker: VIA 686B data-corruption bios fix

[ Voor 35% gewijzigd door The Collector op 06-09-2003 17:44 ]

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Thx voor de handige info, maar de hele reden dat ik win98 draai is om a3d 2.0 te hebben. Ik ben gewoon helemaal verliefd op die geluidskaart en doe dus zo een beetje alles om em draaiende te kunnen houden :)

magoed, iig thx 4 the info :)
Pagina: 1