[suse 8.2] downloaden stalled

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gutentag,

Ik heb een raar probleem. Een paar weken geleden heb ik suse 8.2 geinstalleerd, alles werkt naar wens totdat ik probeer iets van het internet te downloaden.

Na een aantal sec zie ik de download rate teruglopen to 0 en de download stopt geheel. Dit gebeurt met elk programma, van Yast online update tot konqueror. Downloaden via andere poorten dan 80 (bv ftp) lopen wel gewoon door .

De connectie loopt via een e-smith server die d.m.v. adsl met het internet verbonden is. Aan deze machine hangt o.a. ook een windows machinedie geen enkel probleem ondervindt.

Ik heb geen flauw idee waar dit probleem in zou kunnen zitten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijlijk is het probleem een overbelasting van de ftp server van waar je downloadt.

Welke source gebruik je nu ? Probeer anders eens deze :

ftp://194.109.6.22
/pub/mirror/suse/i386/8.2

(Ik kan zo snel even niet achterhalen of eerste slash bij de servernaam of de drirectory moet staan.)

Dat is de XS4all server zijn adres... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh? :?

Erg aardig dat je reageert, maar volgens mji heb je niet goed gelezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niet vermeld waarvandaan je downloadt. Ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat b.v de online update en/of toevoegen van programma's er aan leed ... ;)

Misschien kwam het door de topic naam...........

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het doet er niet toe wat ik probeer te downloaden. Elke download 'stalled' . Bij een download via ftp of sftp is er niets aan de hand. Het lijkt wel of er iets met poort 80 aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel een idee opgooien, maar maar niet 1tje waar ik je ook mee kan helpen. Misschien is er een firewall op jouw linux systeem actief..? Eventueel met een webserver..?
Pagina: 1