Toon posts:

NEC-1100a - firmware upgrade mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde net mijn NEC-1100a upgraden van firmware 1.a naar 1.a1. Dus NEC flash tooltje gedownload en draaien maar. Echter halverwege de upgrade crashte mijn pc en nu is ie dus verrot. De drive wordt niet meer herkend, tray wil niet meer open en het lampje blijft nu continu flikkeren.

Iemand een oplossing hiervoor voordat ik hem terug ga sturen naar de winkel?

Verwijderd

Zoals je neem ik aan weet wordt er geen garantie verleend op apparaten die defect zijn geraakt door het flashen ervan, zou erg zwak zijn om de winkel hier mee op te zadelen

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
via dos updaten lukt ook niet meer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 14:08:
Ik wilde net mijn NEC-1100a upgraden van firmware 1.a naar 1.a1. Dus NEC flash tooltje gedownload en draaien maar. Echter halverwege de upgrade crashte mijn pc en nu is ie dus verrot. De drive wordt niet meer herkend, tray wil niet meer open en het lampje blijft nu continu flikkeren.

Iemand een oplossing hiervoor voordat ik hem terug ga sturen naar de winkel?
Ik beetje winkel heeft je zo door, dus ik zou maar flink duimen ;). Als het meganisme zelfs niet meer reageert ben ik bang dat de drive R.I.P. bestempeld mag worden.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Haal de binary van http://etna.rpc1.org en probeer m opnieuw te flashen in DOS d.m.v. de DOS Flashtool :) Werkt in 9/10 gevallen >:)

webOS all the way!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:03
Wat vaak ook helpt om zo'n ding te resetten zodat het flashprogsel er weer wat mee kan, is het indrukken van de eject knop, en dan de PC aanzetten. knop ingedrukt houden tot je in je BIOS initialisatie zit, meestal krijg je dan wel een vreemde drive string met 00000 ofzo erin en kan je opnieuw flashen.
Heb op die manier ooit een JVC fikker weten te herstellen (dat ding hadden we gekocht/geleend met een brakke firmware erin :P)
Pagina: 1