botoo schreef op 06 September 2003 @ 15:43:
[...]
Niet mee eensch. Het is een andere (lees ernstig gekleurde) invalshoek, maar er word een onderbouwing gegeven die je niet zomaar als onzin af mag doen.
De term indoctrineren is wmb wel wat 'over the top' maar in het geheel zit er imho beslist een waarheid in.
[...]
Ik kan niet modden, want ik heb gereageerd. Toch vind ik die reactie niet goed staan op +1 inzichtvol.
Wat mij betreft verdient de posting met recht de titel troll. Ik zal het je sterker vertellen, ik zie er werkelijk niets in de hele reactie die mij zou doen besluiten om het
niet als verborgen troll aan te merken.
Moet je dit stukje tekst eens zien:
De VS is toch maar een raar land. Ze vinden vrijheid belangrijk, maar nu is er toch een school overgeleverd aan de propaganda van MS. De kinderen die daar vanaf komen weten niets buiten MS om.
Ik vraag me af hoe men in die school om gaat met Linuxgebruikers? Eraf sturen?
Nee. Ik vind dit een erg slecht idee. Microsoft heeft veel te veel macht en invloed en te vaak laten zien dat het er misbruik van maakt.
Ten eerste krijgen de VS als land maar weer eens een offtopic veeg uit de pan. Vervolgens wordt er gesproken over propaganda, iets wat in mijn geschiedenislessen alleen werd gebruikt voor totalitaire regimes en niet voor commerciële ondernemingen. Dan heet het namelijk gewoon reclame. Verder de vrij suggestieve vraag of Linuxgebruikers van school gestuurd worden. Wat ik ook in mijn
eigen reactie gezegd heb, lees eerst het hele nieuwsitem eens, voor je begint te blaten. Daar schort het hier aan wat mij betreft. We praten hier over een middelbare school (highschool) zoals elke gewone Havo of scholengemeenschap in Nederland. Nix IT-onderwijs. Er wordt alleen een uitgebreide IT-infrastructuur aangeboden door Microsoft. Daar wordt de school beter van en Microsoft een ervaring rijker.
Nogmaals: een
middelbare school. Nu kan iedereen grote verhalen houden, maar als er bij 1 op de 100 middelbare scholen in Nederland een desktop-pc met Linux of iig een ander OS dan Windows te vinden is, dan is dat heel veel denk ik. Mijn vader zit in het onderwijs, ik ken wel aardig wat scholen, maar daar wagen ze zich echt niet aan OSS voor hun pc's, omdat het voor leraren al moeilijk genoeg is om van hun typmachine op het alomgebruikte Windows over te stappen. Op een middelbare school gaat het erom dat de dingen gedaan kunnen worden die gedaan moeten worden (leerlingadministratie, resultaatverwerking, leren om te gaan met bronnen van internet e.d.). Een dergelijke school zal in ieder geval in Nederland er niet over peinzen om op Linux over te stappen, omdat ze dan een stuk extra know-how in huis moeten halen, terwijl het verder geen enkel voordeel biedt. Het primaire leerdoel op een middelbare school is niet gericht op het kennis laten maken met verschillende software- en OS-vormen.
Microsoft voorziet de school van de infrastructuur en heeft daarna niets meer te zeggen op die school. Niet in ieder geval wat betreft de inhoud van het onderwijs. Geloof je het niet, dan moet je de brontekst maar eens nalezen. Twijfel je eraan, dan kan ik die twijfel natuurlijk niet wegnemen, maar dan zul je toch met sterkere argumenten moeten komen dan ik nu opgenoemd heb...
Als de reactie van Flipz dus geen -1 Troll is, dan toch in ieder geval een 0 Offtopic, want hij heeft gewoon niet goed gelezen waar het nieuwsitem nu eigenlijk over gaat. Dan had hij namelijk geweten dat de bemoeienis van Microsoft maar marginaal is, en niet verder reikt dan een samenwerking bij de inrichting van de infrastructuur.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.