Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Misschien zou je kunnen kijken naar een manier om de gebruiker een adressenbestand naar keuze te laten uppen naar jouw service, alwaar het serverside geparsed wordt tot een adressenlijst die op de server staat en blijft. Hoe dan ook krijg je vragen met privacy issues om je hoofd gegooid, want niemand wil graag z'n adressenlijst uit handen geven.
[ Voor 35% gewijzigd door MissingDog op 06-09-2003 13:56 ]
Moet je wel server side te werk gaan.... (maar dat was waarschijnlijk toch al de bedoeling)
Hum, volgens mij wil je het dus net andersom, dus client adres naar de server. Ik denk niet dat veel mensen dat (bewust) zullen toestaan.
[ Voor 22% gewijzigd door RSchellhorn op 06-09-2003 14:28 . Reden: 2e keer lezen.... ]
"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)
En dan zou ik met behulp van Extending the Context Menu er voor kunnen zorgen dat je contacten kan selecteren en verplaatsen naar een input veld. Maar helaas is het me niet helemaal duidelijk hoe ik het kan laten werken. Ik moet iets doen met Microsoft Exchange Server... maar wat?
[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 06-09-2003 15:20 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Je moet vanuit je script een databaseconnectie naar de Exchangeserver opzetten dmv de Exchange OLE DB provider bijvoorbeeld. Zie deze codesample:Johnny schreef op 06 September 2003 @ 15:20:
Ik moet iets doen met Microsoft Exchange Server... maar wat?
http://msdn.microsoft.com...ng_ado_vbs.asp?frame=true