Adressenbestand vanuit browser oproepen

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Is er een manier (ActiveX/VBscript?) om vanuit een website een standaard (email)adressenbestand / MSNMS contact lijst op te roepen zodat bezoekers een adres daar uit kunnen selecteren en dat in een input veld op de website wordt geplaatst?

Compatibiliteit is niet zo belangrijk, het is alleen bedoeld als extra feature zodat men niet alle e-maialdressen handmatig hoeft in te vullen. Ik heb het zelf nog nooit ergens gezien, en kon ook niets vinden op msdn.microsoft.com, maar ik wil toch zeker weten of zoiets wel/niet bestaat.

Technisch zou het best mogelijk moeten zijn, in MSIE kan je namelijk een applicatie voor (email)adressenbeheer opgeven. Vervolgens zou je op de website een speciale functie moeten hebben die het adressenbestand aanroept en dan de geselecteerde items weer verder kan bewerken.

Weet iemand hier iets over? (Een Mozilla specifieke functie mag natuurlijk ook)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat niemand dit wil, omdat je ActiveX control dan op de lokale computer in bestanden gaat lopen graven. 100% scheiding tussen externe en lokale data is juist wenselijk, omdat er dan minder wantrouwen zal zijn. En ik denk dat menig virusscanner een control als de jouwe ook als bedreiging zal zien & deze gelijk de nek om zal draaien.

Misschien zou je kunnen kijken naar een manier om de gebruiker een adressenbestand naar keuze te laten uppen naar jouw service, alwaar het serverside geparsed wordt tot een adressenlijst die op de server staat en blijft. Hoe dan ook krijg je vragen met privacy issues om je hoofd gegooid, want niemand wil graag z'n adressenlijst uit handen geven.

[ Voor 35% gewijzigd door MissingDog op 06-09-2003 13:56 ]

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Dmv Outlook zou dit eventueel te realiseren zijn. De class id van outlook is: "CLSID:0006F063-0000-0000-C000-000000000046" ook is er meer info te vinden in de msdn over outlook en activex.
Moet je wel server side te werk gaan.... (maar dat was waarschijnlijk toch al de bedoeling)

Hum, volgens mij wil je het dus net andersom, dus client adres naar de server. Ik denk niet dat veel mensen dat (bewust) zullen toestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door RSchellhorn op 06-09-2003 14:28 . Reden: 2e keer lezen.... ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
IK heb wat gevonden wat lijkt te doen wat ik wil: The Contact View Control.

En dan zou ik met behulp van Extending the Context Menu er voor kunnen zorgen dat je contacten kan selecteren en verplaatsen naar een input veld. Maar helaas is het me niet helemaal duidelijk hoe ik het kan laten werken. Ik moet iets doen met Microsoft Exchange Server... maar wat?

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 06-09-2003 15:20 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Johnny schreef op 06 September 2003 @ 15:20:

Ik moet iets doen met Microsoft Exchange Server... maar wat?
Je moet vanuit je script een databaseconnectie naar de Exchangeserver opzetten dmv de Exchange OLE DB provider bijvoorbeeld. Zie deze codesample:

http://msdn.microsoft.com...ng_ado_vbs.asp?frame=true