Toon posts:

Gebruik van twee inetverbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jajajaja, er zijn al zat topics over.. kep ze ook bijna almal gelezen (en ze zijn al meer dan een jaar oud)

Ik ben echter nergens het volgende tegengekomen:

Ik denk dat de meeste wel het progsel Download Accelerator Plus (DAP) kennen. Deze software maakt meerdere connecties naar 1 bestand en download op elke connectie een deel van dit bestand.

Zou het dan niet mogelijk zijn om elke connectie die die maakt over een andere internetverbinding te laten lopen? Op deze manier zou je toch wel dubbele snelheid op 1 bestand moeten halen?

nu snap ik ook wel dat dat met DAP nie kan, maar is het theoretisch mogelijk? Bestaat er al zulke software? Is dat makkelijk zelf te maken?
(ik snap uberhaupt nog niet hoe dap het voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld alleen het laatste deel van een bestand te downen, maar dat moet dan ook ergens te vinden zijn).

Het gaat mij dus niet om het sneller surfen, maar echt om het downloaden. Hiervoor hoef je dus geen server of router in te richten, je moet in de software dus gewoon naast je default gateway nog een tweede (of derde) gateway op kunnen geven.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Bestaat al: midpoint (o.a.)

[edit]
Crap! Ik zie net dat http://www.midcore.com/ een fout geeft! Naja, anyway... Progjes bestaan al. Zoek eens naar internet sharing connection teaming

[ Voor 86% gewijzigd door Battle Bunny op 06-09-2003 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is software dat je op de pc moet installeren waar beide internetverbindingen op zijn aangesloten... ten eerste zijn de adsl routers verdeeld over het netwerk, en hangen dus niet aan 1 pc...

ten tweede wil de software dus op de client draaien...

maar ik snap eik wel dat het onmogelijk is.. omdat je (ook al schrijf je het zelf) een verbinding niet over een bepaalde router kan laten lopen (anders dan de default gateway), am i right? om dit te doen zal je in de client software 2 proxy's (of 1 en de andere verbinding is dan gewoon de def. gateway) op moeten geven, en dan op een andere pc een proxy server installeren...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Volgens mij moet je eerst uberhaupt aan de buren vragen of je hun bandbreedte mag inpikken ;)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
:X

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:02 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jij hebt zo'n soort opstelling, alleen met minder connecties?
Afbeeldingslocatie: http://www.fordzaandam.nl/mp3/Default.jpg

Verwijderd

Denk dat niet alle websites dit graag zullen hebben ;)
Stel je voor dat je surft via 8 lijnen en je vraagt dus een pagina van got op:
lijn 1 maakt connectie, lijn 2,... allemaal met een ander ip.
lijn 1 vraagt het html bestand op, lijn 2, ... maar je krijgt dus 8 maal hetzelfde binnen...
Je moet rekening houden met ip's enzo, maar voor bestanden te downloaden moet het misschien lukken. Voor gewoon te internetten zie ik het nut niet in en lijkt het niet echt goed realiseerbaar (bv msn zal maar 1 ip per account tegelijk toelaten :))

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedoel echt dat als je een grote file gaat downen, dat je dan dat progseltje opstart en dat die dan 2 verbindingen maakt.. nie om te surfen natuurlijk, dat haalt nix uit

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 20:16:
nee, ik bedoel echt dat als je een grote file gaat downen, dat je dan dat progseltje opstart en dat die dan 2 verbindingen maakt.. nie om te surfen natuurlijk, dat haalt nix uit
Loadbalancer proxy ertussen die niets balanced behalve http en ftp uitgaand :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 20:11:
Dat is de fout van die websites dan. AOL doet zoiets al met proxies.

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 20:11:
Stel je voor dat je surft via 8 lijnen en je vraagt dus een pagina van got op:
lijn 1 maakt connectie, lijn 2,... allemaal met een ander ip.
lijn 1 vraagt het html bestand op, lijn 2, ... maar je krijgt dus 8 maal hetzelfde binnen...
Je moet rekening houden met ip's enzo, maar voor bestanden te downloaden moet het misschien lukken. Voor gewoon te internetten zie ik het nut niet in en lijkt het niet echt goed realiseerbaar (bv msn zal maar 1 ip per account tegelijk toelaten :))
Een slimme loadbalancer doet dit op basis van connectie en niet op basis van ip-pakketje. Dus zodra er een pagina opgevraagt wordt zal dit door dezelfde verbinding afgehandeld worden. Wanneer je nu een andere pagina opvraagt zal de loadbalancer op basis van jouw balance-regels een connectie maken over een van de verbindingen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat je dit bedoelt
http://www.vicomsoft.com/vig/vig.main.html

Iperf

Pagina: 1