[2k/XP] Probleem met RIS en nic driver

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb hier Gigabyte 8IG1000MK boardjes met onboard een Intel® PRO/100 VE netwerkadapter.
Booten vanaf het netwerk lukt, maar zodra ik de XP Home installatiekopie (geen image, maar gewoon de "cd" installatie) kies en het systeem reboot om de setup van XP Home te starten, stopt hij met de mededeling dat de installatiekopie niet beschikt over de juiste stuurprogramma's voor de netwerkadapter.

Toen heb ik dus volgens http://support.microsoft.com/?kbid=246184 de drivers erbij geplaatst, maar nog steeds krijg ik dezelfde melding.
Iemand enig idee?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Booten vanaf een netwerk is volgens mij met Windows XP Home niet mogelijk. Voor zover ik weet, heeft Windows XP Home geen mogelijkheden om op een netwerk in te loggen.
Windows XP Pro daarentegen heeft wel de functionaliteit om in te loggen op een netwerk. Probeer het eens met XP Pro.. volgens mij gaat het dan wel werken...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nextware schreef op 06 September 2003 @ 13:59:
Booten vanaf een netwerk is volgens mij met Windows XP Home niet mogelijk. Voor zover ik weet, heeft Windows XP Home geen mogelijkheden om op een netwerk in te loggen.
Windows XP Pro daarentegen heeft wel de functionaliteit om in te loggen op een netwerk. Probeer het eens met XP Pro.. volgens mij gaat het dan wel werken...
weet jij uberhaubt wel waar het over gaat :? ooit wel eens met ris gewerkt :?

het gaat erom dat je NIC kan booten vanaf het netwerk, en dat je dan vervolgens je OS kan installeren

en ja ris kan ook XP Home wel installeren,

overigens heb ik hetzelfde probleem als de topicstarter dus ik ben ook benieuwd naar een oplossing :9 (maar dan wel met XP pro..)

A wise man's life is based around fuck you

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb het nu even geprobeerd met een Asus P4C800 board (met onboard 3com nic) en ook daarmee hetzelfde probleem...

[ Voor 4% gewijzigd door Rene59 op 06-09-2003 16:57 ]