Toon posts:

[ADSL] aansluiten op 1 ISDN lijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een ASDL aansluiting nemen.
Heb zelf een ISDN aansluiting. Dit is dus 1 van de 4 nummers die voor mij is en de andere nummers zijn op de andere kamers in ons huis aangesloten. (wel eigen huisnummer)
Kan ik nu op dat ene nummer ASDL nemen?
Ik kan het nergens vinden.
Soms zie ik dat het bij een belbudget abbonnement niet kan.
Soms zie ik dat ik het hoofdtelefoonnummer moet opgeven en niet een subnummer zoals ik heb.
Moet er dan dus een ASDL ab. op alle ISDN lijnen worden aangesloten en heeft iedereen dan ASDL?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nee, dat kan niet

isdn komt via 1 lijn binnen, je kan deze lijn niet per telefoonnummer splitten voor adsl gebruik

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
ADSL sluit je aan op de hoofdlijn, dus voor de ISDN centrale.
je moet dus altijd een Xtra kabel trekken

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

De lijn wordt voor dat hij naar het NT1 kastje gaat opgesplits.
Daar gaat dan 1 lijn van naar je ADSL modem en 1 naar je NT1 kastje (Dat witte ISDN kastje).

Je zal toch wel op het hoofdnummer moeten aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik voor het hele huis ADSL zou aansluiten, dan komt dat alleen op het hoofdnummer te staan en zou ik het moeten gaan splitten voor de rest van het huis?

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

ADSL word afgetapt van je lijn voor dat de lijn verdeeld word in de verschillende nummers, je hebt op je splitter dan 1 aansluiting voor je modem, daar zou je een usb of ethernet modem op kunnen zetten naar je eigen computer of een multipc modem/ethernet modem met hub/switch zodat iedereen er gebruik van kan maken, let wel op hiervoor moet je dus wel apparte kabels trekken het gaat niet zoals met een isdn modem over de telefoonlijn.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Het gaat niet om "nummers". Je ISDN lijn werkt op het frequentiebereik van 0 - 80 KHz, dat is dus voor je 2 lijnen met 4 nummers en dat blijft ook zo als je ADSL neemt. Wat je met ADSL moet doen is een splitter op je hoofdaansluiting zetten, je ADSL modem kan dat alles boven de 80 KHz gebruiken om snel te kunnen internetten. Als je het hele huis van ADSL wil voorzien zal je een ADSL modem met router moeten nemen en een kabel naar elke kamer moeten trekken voor het netwerk.

• Mark Lor

Mark Lor

...

Ik kan je iig aanraden als je (later) adsl nog wilt delen geen usb modem te kopen maar een ethernet of mulitpc modem.

[ Voor 185% gewijzigd door Mark Lor op 06-09-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat dus een bult met werk opleveren, om die kabels naar 4 kamers te trekken..... Terwijl de andere bewoners er nog minder van af weten dan ik...... (dat zegt veel ;-))
Kabel internet aanvragen is dus de beste optie voor mij. Al zit ik wel op de 2e etage. Hoop dat ik het haal met de 20 meter kabel die ze maximaal door willen trekken....

• Mark Lor

Mark Lor

...

je kunt ook denken aan draadloos, gewoon een ethernetmodem met een wireless acces point er aan dan hoef je geen kabels te trekken

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 13:54:
dat gaat dus een bult met werk opleveren, om die kabels naar 4 kamers te trekken..
wil iedereen in huis dan internet of alleen jij?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
wil iedereen in huis dan internet of alleen jij?
2 wel en 2 niet 8)7

• Pc123
  • Laatst online: 19-05 22:13
Als slecht 2 mensen internet willen hebben hoef je maar 2 kabels te trekken, de bestaande telefoonkabels blijven gewoon, dan heb je alleen 2 netwerkkabels nodig, en als dat echt te moeilijk is en je het geld er voor over hebt is draadloos natuurlijk ook een optie. Het is zonde om alleen voor jezelf internet te nemen, als je het met 2 mensen kan delen scheelt dat de helft van het abbonementsgeld!

[ Voor 13% gewijzigd door Pc123 op 06-09-2003 14:14 ]

• Driek
dan moet je de router tactisch ergens neer zetten
1 kabel van de splitter naar de router, en vanaf de router naar de 2 pc's

• Mark Lor

Mark Lor

...

router tactisch neerzetten = 20 cm van de splitter af :) het beste is om de kabel van de splitter naar de router niet te lang te maken dat kan voor kwaliteitsverlies zorgen

Verwijderd

ASDL moet naar mijn weten toch echt ADSL zijn! :P

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bovendien is kabelinternet net zoveel werk als ADSL. Tel daarbij op dat er nu een ADSL oorlog gaande is (aanbieders verdubbelen snelheiden, verlagen prijzen, verwijderen datalimieten enz) en concludeer dat ADSL tenminste een interessante optie is.

Draadloos kost je voor 2 computers zo'n €250,- (1 wireless router + 2x wireless pci kaart). Dan heb je dus meteen een wireless verbinding tussen de twee computers met een snelheid van 11mbit.

Met een netwerk-kabelverbinding kost het je zo'n €120,- waarbij je meteen een netwerk hebt van 100mbit tussen de computers zelf.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01
BIj kabel-internet zit je inderdaad met dezelfde problemen: kan maar 1 kabelmodem per aansluiting (per huis dus). Dus iedere bewoner zijn eigen kabelmodem kan niet (er zijn uitzonderingen). Bovendien moet je kabelmodem ook voor evt. versterkers. Vervolgens moet je dus weer met routers en kabels aan de gang (of wireless netwerk nemen).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
Mark Lor schreef op 06 september 2003 @ 14:35:
router tactisch neerzetten = 20 cm van de splitter af :) het beste is om de kabel van de splitter naar de router niet te lang te maken dat kan voor kwaliteitsverlies zorgen
20meter is het max.
misschien als je power adsl neemt (2-8mbit) dat die afstand iets gaat uitmaken, maar anders niet. ken iemand met fast adsl en zo'n 15 meter telefoon draad tussen splitter en modem/router. draait als een trein.

• Driek
sharkzor schreef op 06 september 2003 @ 15:05:
[...]

20meter is het max.
misschien als je power adsl neemt (2-8mbit) dat die afstand iets gaat uitmaken, maar anders niet. ken iemand met fast adsl en zo'n 15 meter telefoon draad tussen splitter en modem/router. draait als een trein.
wij hebben hier de router op ongeveer 20 meter, bij downloaden hebben we gewoon de maximumbandbreedte

we hebben wel een lite abo dus bij meer bandbreedte zou t problemen kunnen geven

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Liggen er 2 aderige telefoonkabels of cat5 utp kabels met 8 aders? Met 8 aders is het probleem al opgelost, maar meestal ligt er 2 aderige kabel.

Ik zou gewoon 8 aderige UTP kabels gaan leggen, dan ben je meteen helemaal klaar. Ook heb je dan meteen een netwerkje waarmee je weer leuke dingen kunt doen.

• jkf
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Je idee om dan maar kabel te nemen zou ook fout kunnen gaan, als er een kabel aansluiting is in het huis, en deze vervolgens gesplit is naar meerdere kamers heb je precies hetzelfde probleem als met je ISDN aansluiting. Je kabelmodem zal waarschijnlijk ook niet werken na de splitter.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Dan koop je wat van die simpele "kroonsteentjes" voor telefoonkabels. Van die hele kleine blokjes waar je zo kabels in kunt duwen. Dat werkt heel goed. Je moet alleen even goed kijken hoe de bekabeling loopt, maar daar kun je wel achter komen.
Pagina: 1