Toon posts:

Hiteker HE-920

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vorige week een Hiteker HE-920 gekocht, da's een Hiteker DVD speler die ook DivX kan afspelen. Heb keuze gemaakt tussen Liteon LVD-2001, de KiSS DP-450, de Elta 8882 en de Brainwave DVD-V880.

Ben heel tevreden met mijn keuze voor de Hiteker:
- hij is buitengewoon stil, je hoort echt niets als er een CD of DVD speelt
- hij heeft YCrCb uitgangen
- de super-vhs uitgang geeft waanzinnig mooi beeld
- alle DVD functies ondersteunt hij goed (zoom, angle selection, etc)
- DivX 4 en 5 content speelt hij allemaal perfect af
- onafhankelijke zoommogelijkheden voor verticaal en horizontaal
- speelt ook MPG video bestanden
- mogelijkheid playlist te maken met mix van JPG, MPG en audio files op één CD
- geluidskwaliteit voor audio CD's en DVD's veel beter dan de Liteon

Echter wel een paar nadelen:
- De speler is niet regiovrij. Schijnt te kunnen met een toetscombinatie maar ik kom er niet achter wat die toetscombinatie is. Weet iemand deze combinatie?
- De speler kan geen DivX 3.11 afspelen. Hiteker adverteert daar wel mee op hun website! Schijnt dat er een firmware update bestaat, die kan ik echter nergens vinden. Heeft iemand die?
- De afstandbediening werkt tot een afstand van 2.5 meter en niet verder, zelfs met gloednieuwe Duracell batterijen
- Midden op het front zit een felblauw lampje; niet prettig als de speler naast of onder je TV staat en je vaak in het donker films kijkt

Hopelijk kan iemand me helpen met de firmware update of met regiovrij maken...

Verwijderd

Ik heb een firmwareupdate voor je:

http://members.ams.chello.nl/kleister/hitekerhe-920.rar

Veel Suc6 ermee!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-08 13:39
Op mijn Hiteker HE-1800 (het 'oude' zilveren model) kan ik hiermee in het factory settings menu komen:

- geen dvd in de speler
- druk op SETUP
- druk op STOP
- druk op Skip Back
- druk op Skip Forward

Misschien werkt dat bij jou ook :D

Verwijderd

Ik heb zelf die firmware update gedaan en het werkt gewoon! :D

kan nu gewoon DivX 3.11 afspelen

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Maar kan hij nu ook ondertitels afspelen met DivX? Wel zo prettig.
Ook jammer dat hij niet in de pricewatch voor komt en dat ik die ook niet kan toevoegen. Ik zag hem bij De Block staan voor € 179,- en dat is een zeeeer interesante prijs voor een dergelijke speler.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 15:06
Hij schijnt srt.bestand te kunnen lezen.
Las het op een site waar die nu 200 euro kost.

Hier:

http://www.ict-traders.nl/asp/hiteker_he-920.asp

[ Voor 65% gewijzigd door toastingnow op 26-09-2003 13:04 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Magnolia
  • Laatst online: 19:51
Vandaag heb ik de HE-920 binnen gekregen.
Wat mij ook meteen opviel was dat de afstandsbediening slecht reageert.
Eenmaal aangesloten op mijn versterker en Sony 63cm TV deed ik er meteen een 3.11 Divx film in, en heb die afgekeken maar was niet echt te spreken over de playback. Bij de 1e film (American History X) kwam het geregeld voor dat in wat drukkere scene's het geluid haperde/weg viel en het beeld een kleine 10sec stil stond om vervolgens door te gaan waar hij zou moeten zijn, dat was wel irritant om naar te kijken. Ook Memento die divx 3.11 was liep het geluid a-synchroon en de subs ook niet goed. Ik heb ook nog niet ontdekt hoe je bijv naar 1uur in de film gaat en hoe je moet doorspoelen (versneld afspelen dus)

Ik ga nu wat recentere films met xvid codec proberen (Solaris)

Ik zal mn bevindingen opnieuw posten hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Magnolia op 04-10-2003 17:32 ]

Ontspan.

• Magnolia
  • Laatst online: 19:51
De meer recentere films (dus ook met recentere codecs met name xivd) speelt de 920 nagenoeg perfect af. Een kanttekening, soms valt de ondertiteling (vooral bij lange zinnen) rechts en links buiten beeld dit komt waarschijnlijk doordat de TV overscan gebruikt. Iemand daar al een oplossing voor?

Ontspan.

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Apparaat is nu te koop bij de mediamarkt in duitsland. 99 euro. Zie www.mediamarkt.de in de online shop
:)

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Pagina: 1