Heb vorige week een Hiteker HE-920 gekocht, da's een Hiteker DVD speler die ook DivX kan afspelen. Heb keuze gemaakt tussen Liteon LVD-2001, de KiSS DP-450, de Elta 8882 en de Brainwave DVD-V880.
Ben heel tevreden met mijn keuze voor de Hiteker:
- hij is buitengewoon stil, je hoort echt niets als er een CD of DVD speelt
- hij heeft YCrCb uitgangen
- de super-vhs uitgang geeft waanzinnig mooi beeld
- alle DVD functies ondersteunt hij goed (zoom, angle selection, etc)
- DivX 4 en 5 content speelt hij allemaal perfect af
- onafhankelijke zoommogelijkheden voor verticaal en horizontaal
- speelt ook MPG video bestanden
- mogelijkheid playlist te maken met mix van JPG, MPG en audio files op één CD
- geluidskwaliteit voor audio CD's en DVD's veel beter dan de Liteon
Echter wel een paar nadelen:
- De speler is niet regiovrij. Schijnt te kunnen met een toetscombinatie maar ik kom er niet achter wat die toetscombinatie is. Weet iemand deze combinatie?
- De speler kan geen DivX 3.11 afspelen. Hiteker adverteert daar wel mee op hun website! Schijnt dat er een firmware update bestaat, die kan ik echter nergens vinden. Heeft iemand die?
- De afstandbediening werkt tot een afstand van 2.5 meter en niet verder, zelfs met gloednieuwe Duracell batterijen
- Midden op het front zit een felblauw lampje; niet prettig als de speler naast of onder je TV staat en je vaak in het donker films kijkt
Hopelijk kan iemand me helpen met de firmware update of met regiovrij maken...
Ben heel tevreden met mijn keuze voor de Hiteker:
- hij is buitengewoon stil, je hoort echt niets als er een CD of DVD speelt
- hij heeft YCrCb uitgangen
- de super-vhs uitgang geeft waanzinnig mooi beeld
- alle DVD functies ondersteunt hij goed (zoom, angle selection, etc)
- DivX 4 en 5 content speelt hij allemaal perfect af
- onafhankelijke zoommogelijkheden voor verticaal en horizontaal
- speelt ook MPG video bestanden
- mogelijkheid playlist te maken met mix van JPG, MPG en audio files op één CD
- geluidskwaliteit voor audio CD's en DVD's veel beter dan de Liteon
Echter wel een paar nadelen:
- De speler is niet regiovrij. Schijnt te kunnen met een toetscombinatie maar ik kom er niet achter wat die toetscombinatie is. Weet iemand deze combinatie?
- De speler kan geen DivX 3.11 afspelen. Hiteker adverteert daar wel mee op hun website! Schijnt dat er een firmware update bestaat, die kan ik echter nergens vinden. Heeft iemand die?
- De afstandbediening werkt tot een afstand van 2.5 meter en niet verder, zelfs met gloednieuwe Duracell batterijen
- Midden op het front zit een felblauw lampje; niet prettig als de speler naast of onder je TV staat en je vaak in het donker films kijkt
Hopelijk kan iemand me helpen met de firmware update of met regiovrij maken...