POP3 & SMTP doen vaag

Pagina: 1
Acties:

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi,

ik heb hier een paar maanden geleden een Draytek Vigor 2200USB geinstalleerd.
Alles werkte perfect, tot op 5 dagen geleden.
Ik weet dat mensen altijd zeggen "ik heb niets gedaan en het werkt ineens niet meer" en dat ze dan toch vaak iets hebben veranderd, maar ik heb serieus in geen 40 dagen aan de config gezeten.

sinds 5 dagen kan ik zowel in outlook als in thunderbird geen pop3 mail meer ophalen en verzenden kan ook niet meer. De mailservers staan goed ingesteld, weet ik 100% zeker (alle config klopt, heb het zelfs nog door de hoster laten controleren)
Ik krijg óf connection refused, of host not found. Als ik een andere PC pak die niet op de router zit werkt het wel.
Ik neem aan dat dit aan mijn router ligt. Maar ik snap er helemaal niets van HOE dit kan.
ik heb ook al een andere DNS server geprobeerd.
wie weet wat hier is?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je vermoed dat het het ej dns is die problemen geeft moet je het op het ip adres proberen (en dan liefst met het ip wat die werkende pc er voor geeft).

probeer anders eerst eens pingen, wat voro resultaat heb je dan ?
en dan via een telnet vebinding te verbinden lukt dat wel ?if not , wat voor error krijgej dan

Iperf

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Toevallig een virusscanner op die pc staan? Zo ja: ff de emailscanning uitzetten en weer proberen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lekkere Kwal schreef op 06 September 2003 @ 21:20:
Toevallig een virusscanner op die pc staan? Zo ja: ff de emailscanning uitzetten en weer proberen.
norton Antivirus heeft dat nog weleens dus inderdaad ff mailscan uitzetten en dan weer aanzetten... :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Anders telnet eens naar de betreffende IPs op poorten 25 en 110. Kijken wat ie evt. terugkoppelt...

No production networks were harmed during this posting

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Verrek jongens, jullie hadden nog gelijk ook. De Norton-Antivirus abonementen op alle pcs waren een week geleden verlopen en sindsdien deed hij het niet meer. Ik dacht er alleen niet bij na...

Mailscanner uitgezet, hij doet het weer.
Pagina: 1