Toon posts:

Probleem Hercules Game Theater XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, ik heb een probleem met mijn Game Theater XP (de oudere versie 5.1 of 6.1 weet nie de exacte naam)...

Zodra ik de kaart in me pc doe, geeft hij aan dat hij nieuwe hardware vindt (WinXP + SP1) Maar kan hij geen driver installeren. Nou ja oke dat kan gebeuren zou je denken.

Ik de driver geinstalleerd vanaf de hercules website, en gereboot. Ik weer laten zoeken op nieuwe hardware, en weer vindt hij de hardware, maar kan hij automatisch geen driver installeren. Ik dus handmatig de driver aangegeven van hercules. En ik krijg een 'code 10' nadat hij klaar is, met de melding dat hij het apparaat niet kan starten. Dit zou echt de goede driver moeten zijn, (heb ook al oudere drivers geprobeerd werkt ook niet). Dus nu aan mij de vraag, weet er iemand wat ik misschien fout doe ofzo???

Overigens ook zo, als ik het externe kastje aansluit op de kaart, doet de USB bay van het apparaat het wel gewoon, dus defect zal hij niet zijn lijkt mij???

Alvast bedankt voor alle reply's!

ps. ik heb de search gebruikt maar daar kwam dit probleem niet naar voren :( systeem wat ik gebruik is hetzelfde als hieronder aanstaat gegeven.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Wildfire

Joy to the world!

Deïnstalleer de driversoftware via de uninstall-functie en verwijder vervolgens alles wat met de geluidskaart te maken heeft uit Apparaatbeheer.

Download de driversoftware van Hercules - deze versie is met DLS soundbank en deze is zonder DLS soundbank. Herstart vervolgens de PC èn verbreek de internetverbinding (tsja, met internetverbinding weigert de software, ze waarschuwen er ook voor) voordat je in Windows zit.

Eventuele schermpjes dat hardware wordt herkend moet je gewoon annuleren / wegklikken.

Dan de drivers installeren.

Gaat het dan nog steeds fout?

Probeer eventueel bovenstaande procedure nog een keer, maar dan met de kaart in een ander PCI-slot (indien beschikbaar).

Dat de USB-bay het doet heeft trouwens niets met de geluidskaart zelf te maken, die USB-hub is gewoon losstaand van de geluidskaart zelf.

Daarnaast zijn alle GameTheater XP kaarten hetzelfde, de nieuwe drivers voegen gewoon de mogelijkheid van de "nieuwe" kaarten toe door geluidsingangen anders te laten functioneren.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2003 13:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd, helaas nog steeds geen resultaat, vindt het wel heel vreemd.....heb het probleem al een lange tijd, dus toen heb ik hem eruit gehaald, maar dacht vandaag toch nog eens kijken maar helaas nog steeds wil hij niet werken....ook andere pci sloten geprobeerd ook dat helpt niet :(

ben bang dat ik maar eens ga kijken naar een audigy 2

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:36:
heb het geprobeerd, helaas nog steeds geen resultaat, vindt het wel heel vreemd.....heb het probleem al een lange tijd, dus toen heb ik hem eruit gehaald, maar dacht vandaag toch nog eens kijken maar helaas nog steeds wil hij niet werken....ook andere pci sloten geprobeerd ook dat helpt niet :(
Damn. Wat weird. Ik hoop voor je dat de kaart het niet toevalligerwijs begeven heeft... dat zou :'( zijn...
ben bang dat ik maar eens ga kijken naar een audigy 2
Is dat wel zo'n goed idee? Ik lees hier op GoT juist veel over driver-troubles met Creative kaarten... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
haha tja denk toch dat hij het heeft begeven tis toen van de 1 op andere dag gebeurd dat hij niets meer deed, overigens heb ik hem nu al in meerdere pc's getest en nergens doet hij was....snap echt het probleem niet zooooo vreemd majah....

over die audigy 2...tis volgens mij wel een hele goede geluidskaart, ik wil digitaal geluid zetten naar me sony receiver dat is toch mogelijk met dat ding?