[WinXP] DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bij opstarten setup*

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:37
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL stop: 0X000000D1

deze foutmelding krijg ik na een tijdje de setup te runnen, eerst kijkt hij naar alle appareten etc zegmaar die in de computer zitten, dan kom ik bij het menu waar je kan kiezen uit het repareren van je xp install, of het installeren van xp of exit, en daar krijg ik deze bsod, soms kom ik iets verder, maar veel verder lukt me helaas niet :(. Volgens mij heb ik dit probleem niet bij de windows 98 setup, maar ik heb geen zin die helemaal te gaan installeren...
Ik heb al in de faq gekeken en alle linkjes gezocht die daar worden aangegeven naar de microsoft site, maar er is er geen een van toepassing op de windows xp setup, eentje slaat er wel op de windows 2000 setup, maar daar gaat het probleem over een 3com netwerk kaart, en die heb ik niet...

specs van mn systeem:
tbird 1400, asus A7N8X-X moederbord, 2 keer 512 mb ddr, radeon 9700, sb live!, realtek netwerk kaartje, 120 gig maxtor harddisk, en dat was het ongeveer

Is er iemand bekent met dit probleem? Ligt het aan de hardware of niet? Ik heb dit mobo net nieuw, het is de eerste keer dat ik hier mee opstart (vorige mobo ging dood)
Alvast bedankt :)

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
Ik heb dit probleem ook gehad alleen ik had het bij een bepaald spel. Heb toen video drivers opnieuw (en/of andere) geinstalleerd en daarmee werkte het wel iets beter... maar ik heb deze error nooit weg kunnen krijgen.
Probleem bij jou is dat je het tijdens de setup hebt dus voor zover ik weet word het een lastig probleem :?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Gebruik je de ata controller voor je harde schijf? Zet deze dan eerst eens terug op ide en probeer het dan nog eens

Localhost is where the heart is

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:08

Trek Y11

Eat my shorts

Heb dit ook gehad, met een nforce mobo, kijk eens naar de geheugen timings.

Bij mij was de oplossing een nieuw bios.

Kijk ook eens hiernaar is wel voor Windows XP

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314451

[ Voor 6% gewijzigd door Trek Y11 op 06-09-2003 14:02 . Reden: Aanvulling ]

What if this weren't a hypothetical question?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik zou ook zeggen, kijk maar es naar: Windows XP en 2000 BSOD guide

Hmm, verkeerd gelezen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door GGS_VR6 op 06-09-2003 13:07 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DarkShadow
hmm, ik kom nu verder in de installatie van windows xp, maar nu loopt hij tijdens de installatie vast, ik heb geheugen al verwisseld... wordt hier een beetje moe van, elke keer heb ik wel weer een probleem :(

trouwens, ik krijg als ik de setup nu weer opstart weer dezelfde error...

@treky11, eh dat linkje dat je geeft is naar een andere error...

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

Denk ook eens aan bokkende hardware: een (bijna) defecte harde schijf (ik had dit met een IBM-hd), RAM-geheugen, videokaart etc. Probeer met andere onderdelen of het beter gaat. Succes!

niet lopen spammen a.u.b. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Han op 06-09-2003 16:28 . Reden: ibm toegevoegd ]

https://www.avdg.nl

• DarkShadow
kheb alle onderdelen al getest toen mn mobo dood ging, alles werkte goed...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En hoe heb je die getest? Met welke software? Heb je al een setup gedraait zonder overbodige hardware? (geen modem, geleuidskaart, netwerkkaart) Heb je al een andere videokaart geprobeert?

Dit is toch echt iets wat je allemaal zelf moet uitproberen, wij kunnen vanaf hier niet voor je doen. Dit probleem is al zo vaak langs gekomen dat je veel info kunt halen uit de search: klik

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.