Asus WL-100g WPA support

Pagina: 1
Acties:

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

fv

-------------------> hiero

Topicstarter
Ik gebruik zelf de combo WL-100g PCMCIA en WL-300g AccessPoint. Deze werkt nu goed na wat (kleine) problemen.

Ter beveiliging gebruik ik WEP 128 bit en MAC adresfiltering, echter zoals bekend niet echt veilig. In het configuratie menu van de WL-300g wordt echter ook WPA-PSK met AES ondersteunt ipv. WEP. Dit zou een nieuwer beter security protocol zijn(?). Ik vraag mij af of de Asus WL-100g dit ook ondersteund? Ik krijg in ieder geval geen verbinding tot stand als ik dit activeer op de AP. Misschien is een firmware update nodig van de WL-100g, maar deze kan ik niet vinden.

Weet iemand hier meervan?

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

fv

-------------------> hiero

Topicstarter
Het blijkt dus dat het gewoon werkt; de WL-100g heeft standaard support hiervoor en heeft dus geen firmware update nodig... nice. Wel moet men onder WinXP een update draaien (Q815485) om WPA support te krijgen.

(Close this topic please)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• jimjimmus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2011
Wacht nog even met sluiten van het topic. Het is zeker mogelijk voor de WL-100g om met patch Q815485 een verbinding op te zetten met mijn AP (WL-300g) onder WPA-PSK (+TKIP), maar daarmee heb je nog geen verbinding met het netwerk.

Als ik dit toepas zie ik namelijk geen andere TCP-IP-adressen in mijn netwerk. Laat staan dat ik toegang heb tot mijn files, printers en internetrouter.

Mijn (draadloze) laptop draait XP SP1, Q815485 en de laatste asus-driver voor de pcmcia-kaart. Het lijkt op een network-authentication-probleem. Wat is er toch mis?