Ik heb onlangs een aantal J2ME-games gedownload en die wil ik graag installeren. Het probleem is dat hoewel windows 98 aangeeft dat er infrarood communicatie plaatsvindt en het toestel herkent als Nokia 6610, de Nokia connection manager aangeeft dat er geen telefoon is aangesloten. De enige knoppen waarop ik kan drukken (in connection manager) zijn OK en Annuleren. Ik kan dus niet het verbindingstype IrDA kiezen, want die knop werkt niet. mRouter geeft aan dat COM4 (dat zou de IrDA-poort moeten zijn) een onbekende verbinding is en als status niet verbonden. Het is me in het verleden wel gelukt om backups te maken van mijn telefoonboek via IrDA (PC Suite 5.0) en ik heb toen ook een spelletje kunnen installeren. Op een gegeven moment lukte dit laatste niet meer en heb ik PC Suite 5.0 gedeïnstalleerd en 5.1 gedownload en geïnstalleerd. Ik zou graag suggesties voor een mogelijke oplossing krijgen. Moet ik iets wijzigen in windows? Volgens de systeemvereisten in PC Suite 5.1 (en 5.0) voldoet windows 98, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Ja ik heb dus precies ut zelfde probleem alleen dan onder WinXP en een IrDA poort via USB, bij herkent Connection Manager wel mijn nokia 7250i, alleen als ik bijv, mijn telefoon boek wil laden kan Phone Editor mijn telefoon niet vinden
weet iemand wat ut probleem is want voor heen weet ik zkr dat dit gewoone werkte.....
Dit heb ik ook met m'n 8210!ruubruub schreef op 12 September 2003 @ 12:15:
Ja ik heb dus precies ut zelfde probleem alleen dan onder WinXP en een IrDA poort via USB, bij herkent Connection Manager wel mijn nokia 7250i, alleen als ik bijv, mijn telefoon boek wil laden kan Phone Editor mijn telefoon niet vindenweet iemand wat ut probleem is want voor heen weet ik zkr dat dit gewoone werkte.....
Een alternatief dat ik heb gevonden is Oxygen Phone Manager II. Bij mij werkt dit programma uitstekend, evenals MobiMB. Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak van de problemen die ik heb met de originele Nokia PC Suite.