Toon posts:

Network cable unplugged

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet dat dit onderwerp al vaker gepost is maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Mijn probleem is als volgt:

Ik was lekker aan het internetten onder winxp met mijn RTL8139. Toen ik een "blue screen error" kreeg en ik mijn computer opnieuw moest opstarten. Toen ik dat gedaan had starte hij helemaal op totdat alles geladen was en dan kapte hij ermee(in één keer helemaal dan begon ie weer op te starten(hij gaf ook nog een melding over register recovery)

Toen heb ik winxp opnieuw geistalleerd, dat ging allemaal goed maar hij geeft de "error" network cable unplugged. De lampjes van de netwerk kaart branden ook niet, wel herkent ie de kaart en installeerd m gewoon.

Het zelfde probleem doet zich voor onder win2000.

Nu is mijn vraag, kan dit aan mijn moederbord liggen(dat de pci sloten kapot zijn) en is er een manier om dit te testen?

Als het niet daar aan kan liggen, weet iemand dan een oplossing?

Alvast bedankt
Jan van veldhuizen

Amd athlon xp 1800+
ECS K7s5a
realtec RTL8139

ps ik heb al andere netwerk kaartjes geprobeerd

Verwijderd

PCI slot is niet stuk als hij hem herkent.

Wat gebeurde er trouwens met die andere netwerkkaarten? Deden die het wel? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee andere netwerkkaarten gaven hetzelfde probleem

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1) Je hebt niet toevallig de FSB (Front size bus: voor het overklokken van je processor) computer overklokt :?
2) Zoneej, kijk na of je ip adres en andere instellingen wel goed staan.
3) Probeer anders je netwerkkaart eens in een ander slot.
4) Download drivers voor de RTL8139 (zoeken op google, tis een realtek 100/10MBit kaartje).
Tot zo ver houdt mijn inspiratie een beetje op :).

Verwijderd

Topicstarter
1)kan ik dat checken?
2)staat allemaal goed
3)ik heb ze allemaal geprobeerd:(
4) is al gebeurd

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Lampjes branden niet, ziet er niet goed uit... Er is nog een kans dat je switch/router/hub stuk is (krijg je zelfde melding en geen groene lampjes). Anders ben ik bang dat je in de pricewatch naar nieuw Mobo mag zoeken. Hoewel, hij wordt wel herkend :? probeer eens een bootdisk te maken voor je kaartje, misschien werkt het uit DOS wel (en is er iets stuk in windows).

Maar, probeer eerst of je HUB/Router/Switch goed werkt, levert vaak problemen op.

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

1) (overklokken van FSB) Kan je checken door de instellingen in je BIOS weer op "default" te zetten. (Kijk voor uitleg over de verschillende opties evt. in de handleiding van je MoBo).

[ Voor 11% gewijzigd door ericding op 06-09-2003 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat bootdisk maken voor je netwerkkaart? gewoon winopstartdiskette met driver voor netwerk kaart?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., kijk even ofdat je netwerk stekker wel goed in je kaart/switch zit,
ik heb het probleem namelijk bij 1 poort van mijn switch de stekker er niet helemaal lekker in past waardoor als ik kabel aanraak hij een "Connection Lost" aangeeft.

Misschien heeft die van jou op zo'n soort manier kortsluiting gemaakt op je switch/netwerkkaart ofzo...?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 16:32
en test is een nieuwe kabel (netwerk) dan branden lampjes ook niet en ook unplugged cable in je taskbar

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik dat niet eerder vermeld heb, maar ik heb ook al een nieuwe netwerk kabel geprobeerd, wertk ook niet

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

kan je de netwerkkaarten niet in andere computers proberen?
heb je de kabel al op andere porten geplugged als je in hub/switch/router prikt
(als het direct op je modem is, heeft dit geen zin)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

heb je toevallig je pc laten hibernaten of in standby mode gehad??

ik herken namelijk dit probleem zelfde netwerk kaart hier, zodra ik dus hibernate of de pc in standby zet en start pc weer opnieuw op komt me netwerkkaart in een soort slaapmode ofzo met andere woorden hij ziet hem gewoon op het moederbord maar er staat geen stroom meer op.

oplossing hier kast openmaken kaart er ff uit en er weer in, daarna opstarten en kaart werkt weer naar behoren, fsb loopt trouwens standaard 133 mhz hier want rond 138 mhz begon het kaartje vreemde dingen tedoen.

ik hoop dat je hier wat aan heb waarschijnlijk werkt je kaart dan wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk kaarten doen het wel in andere computer, ik heb de kabel ook al op andere poorten geprikt en ik heb m niet in hibernate of standby gehad:'(

Is er een mogelijkheid om te checken of je pci sloten nog geod werken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 13:25 ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 12:54:
hoe doe je dat bootdisk maken voor je netwerkkaart? gewoon winopstartdiskette met driver voor netwerk kaart?
www.bootdisk.com staan helehoop

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 13:11:
Netwerk kaarten doen het wel in andere computer, ik heb de kabel ook al op andere poorten geprikt en ik heb m niet in hibernate of standby gehad:'(

Is er een mogelijkheid om te checken of je pci sloten nog geod werken?
Als zelfs op een andere pc alles goed werkt, is het al wat treuriger. Heb je enkelt je netwerkkaart getest, of heb je de netwerkkaart in de andere pc gedaan en hier meteen een netwerkkabel ingedaan die er altijd al in zat?

Probeer nog wat drivers te vinden voor je moederbord en installeer deze. Wanneer ook dit niet meer helpt is er wel iets heel vreemds aan de hand. Je zou bijna denken dat het moederbord kapot is, maarja, dan zou die hem ook niet moeten herkennen.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

wwillem schreef op 06 September 2003 @ 13:44:
[...]

Als zelfs op een andere pc alles goed werkt, is het al wat treuriger. Heb je enkelt je netwerkkaart getest, of heb je de netwerkkaart in de andere pc gedaan en hier meteen een netwerkkabel ingedaan die er altijd al in zat?

Probeer nog wat drivers te vinden voor je moederbord en installeer deze. Wanneer ook dit niet meer helpt is er wel iets heel vreemds aan de hand. Je zou bijna denken dat het moederbord kapot is, maarja, dan zou die hem ook niet moeten herkennen.
Heb je niet ander PCI-kaartje? (modem/tvkaart/usb/etc)

Verwijderd

Topicstarter
nee das beetje probleem kan ff niks vinden

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 13:08:
heb je toevallig je pc laten hibernaten of in standby mode gehad??

ik herken namelijk dit probleem zelfde netwerk kaart hier, zodra ik dus hibernate of de pc in standby zet en start pc weer opnieuw op komt me netwerkkaart in een soort slaapmode ofzo met andere woorden hij ziet hem gewoon op het moederbord maar er staat geen stroom meer op.
offtopic:
Hmm.., heb jij de optie "Allow the computer to turn off this device to save power" nog aan staan...?

Die optie is te vinden onder..:

Computer Management -> Device Manager -> Netwerk Adapters -> Je Netwerkkaart -> TabBlad Power Management -> en dan de bovengenoemde optie uitschakelen...

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 06-09-2003 14:56 . Reden: typo... :P ]

Verwijderd

digital8 schreef op 06 September 2003 @ 14:55:
[...]

offtopic:
Hmm.., heb jij de optie "Allow the computer to turn off this device to save power" nog aan staan...?

Die optie is te vinden onder..:

Computer Management -> Device Manager -> Netwerk Adapters -> Je Netwerkkaart -> TabBlad Power Management -> en dan de bovengenoemde optie uitschakelen...
yep stond nog aan moet ie nu dan normaal werken? ga het zo proberen bedankt gozer! _/-\o_

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Zit er ook onboard netwerk op je mobo? Zo ja : zet dat uit in je bios (of ga de onboard gebruiken). Win2K/XP is naar mijn ervaring niet altijd even dol op 2 netwerkkaarten :P.

Verder, hoewel je misschien het mobo verdenkt vind ik het (ook aangezien de kaart nog wel herkend word) niet al te waarschijnlijk dat het daar aan ligt. Subtiel schopje naar NT dus :)

Al een ander PCI slot geprobeerd trouwens?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
download anders even de laatste drivers van de realtek site en probeer die. Op een andere oude pc die ik bouwde werd de kaart (eentje van sweex overigens zonder een RTL chip) de kaart wel herkend maar werd een andere driver geinstalleerd en werd de kaart dus uitgeschakeld. Ik kon het zien omdat als de pc aanging de link led brandde en als de driver werd geladen deze uit ging. Andere driver er over en het werkte weer.

Boot anders met een dos schijf naar een echte dos, en draai de driver setup, te vinden op die driverdisk, daar kan je ook een en ander vaak instellen en vinden. Ik heb op deze manier ook een oude isa rtl8019 chip in ene pnp gekregen, anders moest ik de kaart handmatig installeren.

offtopic:
Dit is meer hardware georienteerd dan NT

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1