[Java] MS Virtual Machine en Java2 SDK probleem.

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Sinds kort ben ik begonnen met Java dus ik heb Java2 SDK 1.4.2 geinstalleerd en ben daarmee (Textpad) wat applets mee aan het maken, als ik ze compile en run dan werkt het wel.
Wil ik ze starten via Internet Explorer dan krijg ik een grijs scherm te zien met de mededeling: Class [naam] not found.
Volgens mij heb ik alles wel goed ingesteld in de html:
code:
1
<APPLET CODE="Dartbord.class" CODEBASE="." WIDTH=501 HEIGHT=501></APPLET>

Alles staat in dezelfde map, dan moet het toch gewoon werken?
(Het vreemde is dat als ik op internet een applet bekijk het (meestal) wel werkt (heb MS VM geinstalleerd))

Verwijderd

Zou het zijn dat er een conflict is tussen de Java2 JRE en de MS VM ?
Als je de SDK installeerd krijg je er automatisch de JRE bij van Sun.

Verwijderd

Zeker ook met een HBO opleiding informatica begonnen ; ?

De classnaam is case-sensitive oftwel hoofdlettergevoelig.

• mvddonk
Ik gebruik wel gewoon MS VM in IE want als je dat Sun ding gebruikt dan is alles super sloom, maar hoe kan ik wisselen van programma (dan kan ik voor dev. die van Sun gebruiken en bij het surfen die van MS)?

Nee ben met de opleiding Mediatechnologie begonnen en daar moet ik (helaas :P) Java kennen

ps. is het niet mogelijk om Sun alleen te gebruiken om te compileren en dan met VM de applets te bekijken in IE? (dat doe je als je gewoon surft toch ook???)

Ik zie net dat de demo's die bij Java2SDK het ook niet doen dus de html die ik gemaakt hebt is goed, wat kan ik fout gedaan hebben :? ?

[ Voor 55% gewijzigd door mvddonk op 06-09-2003 14:48 ]

Verwijderd

Probeer het applet dan eens te bekijken met de tools van Sun zelf in /bin

En het is aan te raden een IDE te nemen, zoals NetBeans.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Probeer bij de "Applet code=" de volledige pathnaam in te vullen. Misschien werkt dat wel :). Het is heel vaag soms heb ik ook dat hij de class niet kan vinden, maar hij staat wel in dezelfde directory als de html-file 8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 06-09-2003 17:36 ]

• mvddonk
Mr_UnAnimouS schreef op 06 September 2003 @ 17:36:
Probeer bij de "Applet code=" de volledige pathnaam in te vullen. Misschien werkt dat wel :). Het is heel vaag soms heb ik ook dat hij de class niet kan vinden, maar hij staat wel in dezelfde directory als de html-file 8)7.
Werkt ook niet, ik kan 'm wel gewoon runnen als ik (na compile) run doe via Textpad (dan krijg je die appletviewer van Sun) en als ik zeg dat Sun mijn java moet behandelen in IE dan werkt het ook alleen ik wil eigenlijk gewoon VM gebruiken omdat die sneller is, waarom werkt dit niet?
Bij sommige demo's werkt het wel met VM namelijk in de map: ./Demos/Plugin/Applets die werken wel allemaal maar de demo's in de map: ./Demos/Applets werken niet. Wat is het verschil?

Verwijderd

Je moet dan je je VM laten verwijzen naar je j2sdk map.

Als dat kan tenminste....

Kben ok net bezig met java en na eindelijk heb ik nu een applet draaiend !

Het programmeren was niet zo'n probleem, want de taal lijkt erg op de vele talen die ik al machtig ben ;). Echter mijn IDE schijnt standaard te compileren als application ipv applet en daarin moet een main() methode zitten. Met een aantal diep verborgen opties in het menu moest je dus execution mode applet kiezen 8)7 !

Ik ben nu uit aant zoeken hoe ik dit applet in een VM van in mijn geval Mozilla draai. Het zal wel werken met de plugin die ik al heb, maar ik wil de VM graag uit de nieuwste java sdk hebben ipv de crappy zooi die ik ooit al automatisch heb gedownload...

Weet er iemand of dat kan, of is een VM gewoon een apart iets en staat het los van alles in de sdk. Kortom ik ben dan afhankelijk of er al een VM is de Java 1.4 beta 2 ondersteund voor mozilla ???

P.S. aan de topicstarter: de officiele HTML code om een applet aan de praat te krijgen is volgens mijn boek:

code:
1
2
<title>Web page with applet</title>
<applet code="naam.class" width=300 height=200 </applet>
Pagina: 1