Toon posts:

XP loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een vaag probleem, iedere keer wanneer mijn systeempje is opgestart dan loopt hij vast op et moment dat ik bv, het configuratie scherm, internet of ander proggies opstart, ik kan hem dan alleen nog met de reset knop herstarten..

Het is een wat ouder P3 systeempje, 288 Mb mem erin 1 harddisk, ik gebruik de onboard VGA kaart, heb er alleen een netwerk kaartje inzitten, en heb die al in verschillende sloten geprobeert, heb ook al rond gezocht op GOT maar kan niets vinden wat mijn probleem aanduid..

Mvg, Jochem

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heb ik ook wel is ooit problemen mee gehad.
Meestal lag het aan de netwerk kaart. Het was dan meestal verholpen door de utp stekker er uit te trekken en te booten.
Misschien gwoon even uit je pci slot trekken

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
HElpt idd wel, ik heb de UTP stekker er uit gehaald en nu loopt ie gewoon door, maar nu kan ik niet meer op het i-net komen hoe kan ik het probleem nu oplossen

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

hmmm. bij mij was het zo dat ik na de reboot windows opstarte -> aflsuiten -> netwerk er weer in en het probleem was opgelost.
Misschien een oplossing; IP instellingen veranderen. Het kan namelijk zijn dat de pc een netwerkbron aan het zoeken is. Dus eerst alle netwerk bronnen sluiten voor de reboot.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Probeer eens je netwerkkaart in een ander pci slot te zetten. WinXP houdt gegevens per slot bij, dus als er iets verkeerd staat, heb je daar nu geen last meer van. Kijk of er nieuwe drivers zijn voor je kaart op de site van de fabrikant: www.3com.com www.realtek.com www.via.com www.intel.com

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de netwerk kaart in een ander slot geprobeert, maar steeds als hij de eerste pagina geladen heeft loopt hij vast en dan moet ik de pc restarten met de reset knop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:31:
Ik heb de netwerk kaart in een ander slot geprobeert, maar steeds als hij de eerste pagina geladen heeft loopt hij vast en dan moet ik de pc restarten met de reset knop
tja, je kunt denk ik beter een ander netwerkkaartje proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Andere netwerkkaart geprobeert, precies hetzelfde probleem, zodra de pagina MSN.NL is uitgeladen dan hangt het gehele systeem..

strange

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Heb je service pack 1 er al overheen? anders die downloaden met een andere computer (deze?) en vervolgens op cd aan je andere computer voeren (sp1 kun je ook op cd bestellen bij microsoft. Gratis).

Localhost is where the heart is

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft dus niks met Windows Operated Systems te maken :)

Dit ligt dus aan je netwerkkaart. Probeer even een andere netwerkkaart te lenen van iemand en kijk dan of je probleem is opgelost, ik denk van wel, je netwerkkaart is brak :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.