Ik heb hier een pc staan met Win95b. Er zit een 3Com Etherlink III ISA kaart in die automatisch wordt het herkend door Windows 95 in PnP Mode.
Nu heb ik daar een LAN kabel ingestopt om te kunnen internetten met die bak, maar dat lukt niet.
Hij zit aangesloten op een Linksys router met ingebouwde DHCP server. Dat werkt met elke andere computer als een zonnetje, maar de Win95 computer geeft een foutmelding bij het opstarten:
Deze DHCP-client kan geen IP-netwerkadres krijgen van de DHCP-server.
Wilt u DHCP berichten in het vervolg weergeven?
[ja] [nee]
De netwerkkaart is zonder fouten geinstalleerd en is gebonden aan het TCP/IP protocol.
Ik heb ook geprobeerd om als Gateway 192.168.1.1 in te stellen (dat is de router) en een vast IP toe te kennen in dezelfde reeks.
Deze config geeft geen foutmeldingen maar ik krijg er geen verbinding mee.
Wat kan ik nog proberen? De GoT search en google hebben niets opgeleverd over dit probleem.
Nu heb ik daar een LAN kabel ingestopt om te kunnen internetten met die bak, maar dat lukt niet.
Hij zit aangesloten op een Linksys router met ingebouwde DHCP server. Dat werkt met elke andere computer als een zonnetje, maar de Win95 computer geeft een foutmelding bij het opstarten:
Deze DHCP-client kan geen IP-netwerkadres krijgen van de DHCP-server.
Wilt u DHCP berichten in het vervolg weergeven?
[ja] [nee]
De netwerkkaart is zonder fouten geinstalleerd en is gebonden aan het TCP/IP protocol.
Ik heb ook geprobeerd om als Gateway 192.168.1.1 in te stellen (dat is de router) en een vast IP toe te kennen in dezelfde reeks.
Deze config geeft geen foutmeldingen maar ik krijg er geen verbinding mee.
Wat kan ik nog proberen? De GoT search en google hebben niets opgeleverd over dit probleem.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.