Logitech Momo Force "Speling" Prob.

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi all,

OK. Search gebruikt zowel op tweakers alsook wereldwijd (google), maar neits en niemand schijnt mijn probleem te kennen.

Situatie.

Ik heb hier twee systemen, bijna identiek, XP, SP1, beiden 512 MB, 2400+ Gf4200i etc... en beiden een Logitech MOMO Force stuurtje (de rode mét leer) met dezelfde driver. Voor de duidelijkheid: BAK1 heeft het probleem(stuurtje).

Wanneer ik (-al dan niet tegen-) iemand aan het racen ben, en ik maak in het spel een klapper tegen de vangrail, of andere auto, dan heeft mijn stuurtje opeens een soort van speling. De eerste 20-25 graden van het beriek reageert ie niet, of nauwelijks. Pas wanneer ik voorbij dat bereik kom "pakt" ie opeens wel sturing, maar dan heel abrupt. Eerst dacht ik dat dat een force feedback effect was als gevolg van de botsing, totdat ik een keer op die andere bak (ps) reed. Niets geen problemen met dezelfde situatie.

Ik heb ook een keer de stuurtjes omgewisseld, maar het effect bleef zich op BAK1 voordoen. Ah. Conclusie: zit hem in die PC, de driver, software.
Dus driver verwijderd inclusief alles wat ik in het register kon vinden van Momo etc. Opnieuw geinstalleerd. Zelfde prob.

Stuur i.p.v. in USB HUB direct in USB poort gestoken - same thing.

Oh ja, wanneer ik stuur uitzet en opnieuw aan doet ie het weer wel goed (is dus calibratie-item)

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Logitech vertelde zoiets als stuur maar op Maar aan het stuur licht het niet, omdat ik ze heb omgeruild en het probleem zich dan ook voordoet (zie boven).

Anybody?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• ijzer7
*kick*

Niemand die hier een verhelderende blik over kan laten schijnen?

"k weet dattut een apart probleem is, maar, hell, we zijn toch Tweakers hier? :*)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nou ja je kan er wel de zelfde videokaart/proc in hebben, maar op het moment dat je een andere moederbord als basis hebt, heb je ook een hele andere PC.

Kan je in de config van het stuurtje niet de deadzone instellen? Ik dacht even dat je die bij de eerste bak te groot had ingesteld (20-25 graden is nogal wat) maar aangezien je een driver reinstall hebt gedaan, ligt het daar ook nie aan.

Maar heb je die optie ueberhaupt, en kan je er iets mee?

Ook vraag ik me af of je dit in alle spellen hebt? Dat heb je niet vermeld. Wat speel je er eigenlijk mee? (Gaaf trouwens, met zijn tweeën tegen elkaar racen met stuur :9)

Wat ik persoonlijk ervaar trouwens, met mijn Ferrari FFB, is dat ik elke keer dat ik een willekeuig spel opstart, even mijn stuur helemaal naar links en rechts moet draaien, want anders is hij te gevoelig. Kennelijk calibreert hij zich dan automatisch, ondanks dat ik dat al eerder (bij een vorige keer dat ik het spel startte) in het spel zelf heb gedaan...

[ Voor 23% gewijzigd door Captain Pervert op 07-09-2003 14:20 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ijzer7
Stuur werkt prima totdat ik bots met iets in het spel. deadzones kan ik in spellen instellen, maar hebben volgens mij geen effect (Deadzone staat op 0, lekker strak).

En ja, gaaf racen tegen elkaar met die stuurtjes. :) Heb ook een tweede gekocht omdat anders een van mijn racematen dan gaat zeuren dat ik win door zo'n stuurtje. Door een tweede te kopen heb ik ze dat excuus alvast ontnomen! O-)

Maar niemand die hier ooit mee te maken heeft gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door ijzer7 op 07-09-2003 18:43 ]

• ijzer7
Is er echt NIEMAND die het probleem kent? Awww c'mon.

Verwijderd

neem aan dat je http://www.wingmanteam.com/ hier al geweest bent? Zelf wel ooit dat probleem gehad, maar alleen bij need for speed porsche, bij andere spellen gelukkig geen last van.

• ijzer7
Goeie tip! Meteen ff checke. Thx!

• ijzer7
Solved! Staan onder downloads aldaar paar proggies, en op basis van beschrijving aldaar meteen de juiste gedowned. Thx Moondance (anderen ook natuurlijk :) )

Pagina: 1