kan OEM geheugen in MSI mobo?

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik heb laatst Gistron gemaild, om te vragen of 128 of 256 MB OEM geheugen geen problemen gaf met mijn moederbord (MSI K7T Pro (MS-6330)). Nu zeiden ze dat ze dat niet aanbevolen omdat OEM geheugen vaak problemen geeft in een MSI computer.

Ik had na dit mailtje de search even gebruikt en kon niet veel vinden over die problemen waar zij over praatte. Dus nu is mijn vraag: hebben ze gelijk, of kan ik dat gewoon kopen?

Er zit nu 128 MB OEM in, als ik nou 128 MB Dane-Elec erbij zet, werkt dat zeker niet?

alvast bedankt :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 18:00

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ik zou niet weten waarom de combi 128 Mb Dane-Elec en 128 Mb OEM niet zou werken.
In ieder geval vertelt de MSI-site bij dit moederboard niets over eventuele problemen aangaande memory.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de reden dat OEM niet aangeraden wordt is:
1. het geeft meer compatibility probs dan brand
2. het is goedkoper (en wat wil een winkel, juist meer winst).

Maar als er al OEM in zit kun je er toch gewoon wat bijvrotten. Neem anders gewoon Dane-Elec geheugen als je dat wilt. je kunt merken gewoon mixen hoor
heb hier in mijn celeron 256MB kingston en 128 wokkietokkie tm zitten en in mijn andere bak 512MB Dane-Elec en 512MB Kingston. allemaal zonder probs gemixed.

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37
Ow dat is mooi, ik dacht dat 2 verschillende merken niet bij elkaar paste. Dan zal het dus wel 128 MB voor 23 euro worden, ik vind 256 extra voor een servertje een beetje veel :)

tnx

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Terw_Dan schreef op 06 September 2003 @ 11:08:
offtopic:
De prijs van een product heeft weinig met de marge te maken hoor... A-merk producten zit vaak juist minder marge op omdat er grotere concurrentie is. Bij B-merken/OEM spul zijn de marges vaak groter...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 06 September 2003 @ 11:08:
de reden dat OEM niet aangeraden wordt is:
1. het geeft meer compatibility probs dan brand
Ahum, OEM kan ook brand zijn. Dit is typisch Gistron die hun 'Wokkietokkie tm' geheugen 'OEM' noemt om het nog anoniemer te laten lijken. Iig getuigt het van gebrek aan kennis van waar OEM eigenlijk voor staat (spullen die bedoeld zijn om in een kant-en-klare PC ingebouwd te worden, itt 'retail' dus- wat niets zegt over kwaliteit of merk, hooguit over garantievoorwaarden)

* dion_b heeft hier een reepje liggen dat zich trots Micron OEM noemt- niks wokkietokkie daaraan :)
Maar als er al OEM in zit kun je er toch gewoon wat bijvrotten. Neem anders gewoon Dane-Elec geheugen als je dat wilt. je kunt merken gewoon mixen hoor
heb hier in mijn celeron 256MB kingston en 128 wokkietokkie tm zitten en in mijn andere bak 512MB Dane-Elec en 512MB Kingston. allemaal zonder probs gemixed.
Tja, Gistron 'OEM'' geheugen staat erom bekend bijzonder brak te zijn (meestal is het VT relabled spul), wat sowieso af te raden is. Vraag gewoon aan Gistron (of welk ander bedrijf dan ook) wat voor chips er op die 'OEM' repen zitten. Als dat chips zijn van een betrouwbare bakker (Hynix, Infineon, Samsung, Twinmos, Elpida etc.) is het niet an sich slechter dan pakweg Dane-Elec of Kingston (al heb je dan wel maar 1j garantie ipv levenslang), maar als het onbekende of niet bestaande chipbakkers zijn (VT had ik al genoemd...), danwel dat ze dat niet willen zeggen: koop je spullen ergens waar ze wel kennis van zaken hebben en zich niet schamen om de shit die ze verkopen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Mijn K7T Turbo deed bar weinig meer nadat ik een OEM reepje (256MB) erin stoptje, naast mijn al erin zittende twee repen retail (allebei 256MB). Hij liep om de 5 minuten vast... reepje eruit gehaald: zoeperstabiel.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cavorka schreef op 06 September 2003 @ 14:40:
Mijn K7T Turbo deed bar weinig meer nadat ik een OEM reepje (256MB) erin stoptje, naast mijn al erin zittende twee repen retail (allebei 256MB). Hij liep om de 5 minuten vast... reepje eruit gehaald: zoeperstabiel.
Het is ook voor een groot deel wat voor OEM mem het is.
zoals dion_b al zei zit er best goed spul tussen, maar ook cheap ass wokkietokkie tmspul. Het is dus vaak mazzel hebben met wat je krijgt (of gewoon vragen wat voor spul dat het is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar OEM officiëel ook voor mag staan, naar mijn ervaring komt het er op neer dat als je geheugen koopt bij een webshop of groothandel wat 'OEM' heet, je maar moet afwachten of het wat is.

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

OEM geheugen is goedkoper, maar kan gewoon van een merkfabrikant komen. Alleen...... de kwaliteit KAN minder zijn. Als het werkt: dan werkt het :)

https://www.avdg.nl

Verwijderd

Feit is gewoon dat het regelmatig voorkomt dat een reep geheugen (OEM/non-oem) niet werkt op een bord. Gistron heeft dus gelijk dat ze geen garanties gaan geven.

Wat betreft het verhaaltje dat juist MSI hier problemen mee zou hebben: Stierepoep. Ik draai tegenwoordig met een Asus bord, maar heb denk ik zo'n 10 MSI borden versleten, alleemaal met OEM geheugen en zonder problemen.
Pagina: 1