Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe stil is jou kast? Maak een geluidssample!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he tweakers,

Ik ben de laatste tijd weer eens bezig met verschillende casen, koelingen, en stilte. Ik ga namelijk binnen een paar daagjes de pc naar mijn kamer halen :) , en aangezien ik soms eens een videootje op wil nemen met mijn tvkaart als ik lig te slapen zou ik graag een stille case enzo hebben. (zo dat was weer de inleiding :) )

Ik heb dit topic opgezet omdat ik nogal verwarring heb over de dB-ellen. Ik kan me namelijk niks van het geluid voorstellen, en aangezien ik denk dat meer tweakers daar last van zullen hebben staat dit topic er dus nu :) .

Ik vraag in dit topic het volgende:

Wat voor case heb je ?(eventueel dB van voeding)
Welke koelingen heb je allemaal in je kast zitten? (dB en merk)
Gebruik je geluidsdempers? Zo ja, hielpen deze veel, en zo ja waartegen? (trilling, geluid) en welk merk?
Gebruik je intel of AMD?
Hoeveel dB maakt dat in totaal? en ben je er tevreden over?

Tenslotte vraag ik aan de mensen die in het bezit zijn van een microfoon een klein sampletje te maken van het geluid van je pc, zodat tweakers weten hoeveel dB zich vergelijkt met een gepaald aantal herrie/stilte...

Alvast hardstikke bedankt! , ook namens andere die zitten te piekeren over hoeveel dB ze zouden willen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 10:59 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
als je een stille PC wilt neem je toch gewoon watercooling icm een stille pomp. Geen fan op je rad. Je clockt je CPU een paar Mhz terug, Neemt 5400rpm schiven en een Zalman HP-80 voor je videokaart. Een enermax Whisper erbij en klaar is..

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat geluidmaken lijkt me dus niks. Je weet niet hoe luid die volume moet staan bij je, de microfoon kan je luider of zachter opnemen. Dus het preciese geluid kan je niet bepalen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ehm, dit leidt niet echt ergens toe volgens mij. Over het effectief dempen van geluid is heel veel te vinden in de search, doe er je voordeel mee :)
Verder zullen er weinig tweakers met een dB-meter zijn, dus dat wordt niets en op geluidssamples is het zo goed als onmogelijk te vergelijken welke pc nou luider is dan de ander.

Het sleutelwoord tot een stille PC is vaak Papst-fannetjes, zalman cpu/gpu koelers e.d.., maar je kan natuurlijk ook voor waterkoeling gaan.

JvS heeft bijvoorbeeld een redelijk stille PC in elkaar geflanst :)

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 06-09-2003 11:05 ]

Dit topic is gesloten.