XP start niet op, zit in een loop

Pagina: 1
Acties:

• PaRaPenT
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 18:01
Bij een vriend van mij start zijn pc op, vervolgens krijg je het opstartscherm.
Na een poosje zie je in een flits een blauw scherm.
Je kan niet lezen wat er staat, want de computer herstart zich zelf.
Dit alles gebeurd ook,
*bij het terugzetten naar eerdere instellingen die werkte
*in de veilige modus
*en alle andere opties

heeft iemand een idee?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Klinkt mij als een herinstallatie. Waarschijnlijk is er iets corrupt in het register ofzo, maar meestal zie je die melding dan dat dat zo is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, nooit opgelost gekregen toen maar opnieuw geinstalleerd en toen werkte het weer. Anders gebruik de search, er zijn een hoop topics over windows die niet meer opstarten.

• PaRaPenT
Met herinstalleren wil de setup de harde schijf formateren!
Maar de schijf is niet onleesbaar, want hij start wel gedeeltelijk op.
Op de harde schijf staat 50gb aan data die niet we niet kwijt willen.

Is er een mogelijkheid de schijf van af een mijn eigen pc in het thuisnetwerk te benaderen en te bewerken?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
resconsole van XP misschien een oplossing met fixboot?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

kun je hem wel met een bootflop benaderen?
Moet je eventueel wel iets hebben wat met ntfs kan werken

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Je kan XP "repareren" vanaf de CD (volgens mij worden alle systeembestanden dan gewoon overschreven, uiteraard wel met behoud van niet-windows bestanden).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 12:00 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Probeer hem op te starten met behulp van je windows xp cd. (Deze is bootable). Vervolgens kies je in het menu voor de repairconsole (r). Vervolgens doe je een 'fixboot' (hierboven ook genoemd). Werkt dit niet, pas dan in diezelfde repairconsole je boot.ini aan. Maak een optie aan met de /sos switch.
Displays the name of each driver as it loads and gives descriptions of what is occurring during the boot process. It also offers other information, including the XP build number, the service pack number, the number of processors on the system, and the amount of installed memory.
Mocht het aan bijvoorbeeld je display liggen, dan kun je ook opstarten met /noguiboot of /basevideo.

Een ander onderdeel dat hiermee kan samenhangen, is brak geheugen. Controleer dit eens met memtest86 (link staat in de faq).

Kijk verder ook nog even de faq door voor

Localhost is where the heart is

• PaRaPenT
fixboot repareerd de opstartsector wel, het probleem blijft hetzelfde
Als ik windows opnieuw wil installeren, zegt ie deze partitie is te vol,beschadigd of niet geformateerd.
Ik kan wel met een bootflop van partion magic de schijf benaderen over het netwerk maar er verder weinig mee doen.
:'(

Verwijderd

Probeer eens KNOPPIX (distro van linux) die volledig van CD draait .. kan je de bestanden van de schijf trekken.. of je zet de schijf slave naast een normaal werkende windows versie.. en kijk dan of je de data kan benaderen..

als je in een netwerkje zit kan je dus ook onder KNOPPIX een netwerk 'mapping' maken... ik heb op deze manier wel eens eerder data weten te redden..werkt perfect

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 14:32 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
PaRaPenT schreef op 06 september 2003 @ 12:36:
fixboot repareerd de opstartsector wel, het probleem blijft hetzelfde
Als ik windows opnieuw wil installeren, zegt ie deze partitie is te vol,beschadigd of niet geformateerd.
Ik kan wel met een bootflop van partion magic de schijf benaderen over het netwerk maar er verder weinig mee doen.
:'(
Waarschijnlijk is je hd dan half-dood.. probeer hem eens in een andere pc te hangen en haal vervolgens je data er af.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Evil M@V schreef op 06 September 2003 @ 14:36:
[...]

Waarschijnlijk is je hd dan half-dood.. probeer hem eens in een andere pc te hangen en haal vervolgens je data er af.
kijk ff bij de fabrikant van je harde schijfje...ff zon diagnostic tool er overheen knallen....

Ik zit te denken aan systeemfout (daardoor start hij auto op, vinkje in mycomputer, startup tabblad)....

Verwijderd

snel in een andere pc hangen en data overpompen, heb je dat tenminste veilig, dan kun je met allerlei tooltjes gaan stoeien

• PaRaPenT
Ik heb het knoppix net ff gedownd, daar ga ik het eens mee proberen

tnnx voor the reply

• PaRaPenT
Knoppix is een leuk programma kan de harde schijf mooi benaderen en alles bestanden bekijken.
Maar nu dan weer verder:
Welke files worden er aangeroepen bij het opstarten?
Of zijn er standard instellingen die ik dan in die (ini?) files kan zetten ?

• PaRaPenT
8)7 Ok even verder gezocht en gevonden ;)
Pagina: 1