XP wil niet installen op Dual P2 Mobo

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Goedenmorgen,

Ik heb sinds kort een dual p2/p3 mobotje weten te bemachtigen (een Asus P2B-DS). En dus wilde ik er eens vrolijk mee gaan experimenteren.

Helaas voor mij wilde mijn eerste poging (om XP Pro te installeren) niet echt lukken. Win98 is geen probleem, maar XP weigert dienst. Zodra ik de install CD in de CDRom gooi en er van boot krijg ik meteen het scherm "Setup is inspecting your computer's hardware configuration". Dit scherm blijft staan, en de setup gaat nooit verder.

Ik dacht, nou dan doe ik het anders! Ik boot win98 en zorg dat hij de files vooraf kopieerd. Maar nee, na de eerste reboot komt hij weer bij dat scherm, en hangt...

Volgende poging: HDD in andere PC stoppen setup draaien, files laten kopieren door de setup (dus dat je al de partitie gekozen hebt en de default files gekopieerd hebt) wachten tot hij wil rebooten, als hij reboot hdd in andere PC zetten. Maar nee. Doe ik dat, dan gaat hij, na het keuze scherm voor win9x of winxp instalation op blank en doet niets meer.

Zelf heb ik al wat gewisseld met geheugen modules, geprobeerd om het met 1 processor te doen, met de SMP instellingen in de bios geklooid, maar nee.. niets..

Iemand enig idee?

Sys Speccs:

Asus P2B-DS Dual P2/P3 moederbord
2x Pentium 2 233Mhz (@233Mhz, ook getest @350)
128 tot 512mb ram (verschillende dimmetjes geprobeerd)
Geforce1 Videokaart (asus v6600DLX)
Realtek Netwerkkaart
Seagate 17Gb hdd

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Raar,

Heb hier min of meer een zelfde bak staan:

Asus P2B-D [scsi-loos dus]
2 x PII-350 @ 392 MHz
512 SDRAM van Mushkin
2 x 30 GB Seagate
Aopen 40x CDrom.
Geforce 256 DDR (met het bekende vagere beeld op een BX plank)
3Com 10/100 Nbit NIC

Deze setup heeft succesvol Win2k server, WinXP Pro gedraaid en inmiddels doet hij dienst als ftp/http/ssh server onder een linux distro.

Heb je al t laatste beta bios er in geflashed =
P2B-DS Beta BIOS 1014.003 (t is inmiddels wel wat belegen ;) dat bios)???

Download de Knoppix CD (linux bootable vanaf de CD zonder je HDD te vernagelen) en kijk eens of die zegt dat hij 2 CPU's vindt en SMP enabled.

Is je Win XP Pro cd goed ?? (in de zin van heb je al eens eerder met die cd een pc geinstalleerd)

Als je deja.com doorzoekt op windows xp on p2b-ds krijg je flink wat hits mbt ACPI problemen ( http://groups.google.com/...F-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N ) welke bios versie gerelateerd zijn.

Zet er eens Windows 2000 Pro of server op, die heeft geen problemen met de P2B* serie ACPI bios problemen, werkt dat wel goed (qua installatie en verder) dan gaat t waarschijnlijk ergens mis bij een hardware init die XP wil doen (gezien de hanger bij de detecting fase.

hobby ze.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XP is ook niet bepaald ontworpen voor een pII. Mijn advies: Hou het gewoon bij 2000.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
svdmeer schreef op 06 September 2003 @ 10:17:
XP is ook niet bepaald ontworpen voor een pII. Mijn advies: Hou het gewoon bij 2000.
En Windows Xp is gebaseerd op Win2K.
Anders zou ik net als hier boven zeggen, probeer eens een bios update.
ftp://ftp.asuscom.de

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

svdmeer schreef op 06 September 2003 @ 10:17:
Op een dual bakkie zou je gewoon XP moeten kunnen draaien zonder dat het traag wordt.
XP op een Pentium 90 werkt al, dus zie niet in waarom het op zo''n monstermachine niet zou moeten werken.

* TERW_DAN draait op zijn P2B-DSen 2000 en nooit problemen. Kan XP evt wel eens proberen als ik er zin in heb ;)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Dan ga ik vanavond maar even een biosflash doen en hopen dat het dan wel werkt :)

Bedankt voor de tips

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

misschien probleem apm vs acpi ?
Laatste (beta) bios es installeren, heb iets gelijkaardigs hier getest met een dual P2 en windows 2003, na de laatste bios werkte het wel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1