Toon posts:

HD Piept?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik af en toe dat als ik m'n systeem aanzet dat 1 van m'n schijven twee keer zacht piept... deze spint dan niet op..

ik denk dat het piepje van mij schijf komt daar het anders en zachter klinkt dan m'n pc speaker.

Als ik mijn pc reset, dan hoor ik de schijf opspinnen... Kep in speedfan gekeken naar de SMART waarden, maar deze schijnen almal goed te zijn.

Is dit een voeding probleem? of ligt het toch bij me schijf?
Kep een 300Watt voeding met 4 schijven en GeForce 3, wellicht iets te weinig, maar kijg je dan dit soort symptomen?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35
wat voor merk schijf? heb je al zo'n test progje van de fabrikant erover heen laten racen?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
maxtor, nee nonnie

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Haal dan eerst PowerMAX er even overheen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Maak anders effe een bootcdtje met wat tools en boot ervan...kies je merk en testen....

Dat is het makelijkste.

edit:

Wat XanderH post is nog makelijker :9

[ Voor 19% gewijzigd door Graham op 06-09-2003 11:00 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat heb ik ook met een maxtor 40GB 7200rpm schijf. Het piepje komt volgens mij wel uit de pc speaker, maar omdat de schijf niet kan opspinnen maakt dat een heel zacht krakend geluid. Zie ook dit topic: HD spint soms wat later op . Komt dat overeen met jouw klachten?

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd het zelfde probleem denk ik... alleen hang die schijf bij mij aan een ATA100 kaartje van promise... deze detecteerd op dat moment geen enkele schijf die er aanhangt... windows daar en tegen ziet ze gewoon allemaal :? ik dacht dat daar altijd nog een bios tussen zat... kennelijk niet
Pagina: 1