Breedbeeld TV's

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Na lang zoeken op internet naar merken, meningen, reviews en prijzen ben ik er nog steeds niet uit.
De search op GoT geeft heel weinig informatie weer over mijn doel. Ik heb 2000 eur te besteden aan een breedbeeld tv.

Nu is de vraag, zou je daarvoor een 92 cm tv kunnen kopen, of een super de luxe 82 cm tv :9 .

Ik weet het allemaal niet, vooral omdat er bijna geen prijzen over 92 cm tv's gegeven worden.

Rede voor aanschaf van de tv:
- Ik wil dvd's kijken
- Ik wil xboxen op een breedbeeld

Ik zou graag willen weten hoeveel mensen voor een bepaalde tv hebben betaalt. Is het zinvol om in Duitsland ofzo tegaan kopen? Scheelt dat veel?

w00t

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als je een Philips Matchline III 82 CM breedbeeld neemt dan ben je ongeveer een 1600 euro kwijt. Dit is de TV van het jaar 2003, een zeer goede keuze. Kijk op de site van philips voor meer info. Trouwens een 92 cm ben ik in mijn vak (tv verkoper) nog praktische niet voor dat geld tegen gekomen. Geen kwalitatief goede imho.

Oh ja, hou er wel rekening mee dat zo'n tv niet makkelijk te vervoeren is, mocht je hem in duitsland willen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door RawPeanut op 06-09-2003 08:26 ]

Canon Digital Ixus V3

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14
kieskeurig.nl vind maar 1 breedbeeldtelevisie >82cm en <2000 euro.

Van 82cm zijn er meer, kijk zelf maar even op http://www.kieskeurig.nl/...f/search?readform&code=tv. Je moet wat meer eisen opgeven om onder de 100 resultaten uit te komen, wat verplicht is op die site.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 06-09-2003 08:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:57
Begin dit jaar zat ik met het zelfde probleem.. Wilde ook een breedbeeld, nagenoeg zelfde budget. Na uren zoeken op het internet was ik er uit... tenminste dat d8 ik :)
Het zou ook voor mij de Philips 82cm Matchline worden... Tot ik in de winkel kwam en een 82cm JV zag staan, de AV-32Z25EU. Heb in de winkel iets van 5 tv's met elkaar vergeleken en kwam tot de conclusie dat de Philips zekers een zeer mooie tv was, maar de JVC was bijna 500 euro goedkoper en het beeld naar mijn idee niet veel slechter... Heb deze tv nu een half jaar en ben zeer tevreden. Mijn conclusie is dus ook dat er voor een stuk minder geld ook een prima TV te krijgen is! In de praktijk zul je heel veel functies die een duurder model bied nagenoeg niet gebruiken, de meeste filters die het beeld mooier zouden moeten maken zorgen er eerder voor dat je een minder natuurlijk beeld krijgt. Mijn advies is dus ook: gewoon naar een winkel gaan en zelf vergelijken! 92cm breedbeeld's ben ik eigenlijk nergens tegen gekomen, moet ook zeggen dat 82cm al een gigantisch ding is..... :p

Verwijderd

Xboxen op een breedbeeld? Volgens mij geeft een Xbox geen breedbeeldsignaal, of heb ik het mis?

Verwijderd

maakt niet uit als je de tv op automatisch zet komt het goed
tenzij er dan veel biuten beeld valt

mja het blijf rot gamen op een breedbeeld

Verwijderd

Ja maar dan heeft het geen zin om een breedbeeld te kopen om te Xboxen he.

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een jaar ongeveer een JVC AV32L2GY en ik moet zeggen dat ie zeer bevalt, heb er toen ongeveer 1500 euro voor betaald maar het nieuwere model is nu wel voor minder te koop. En gewoon afdingen in de winkel, kan je zo een paar dvd's en een gratis meubel opleveren :)

Omdat je er dvd wil mee bekijken is het misschien een optie om een tv te kopen voor rond de 1300-1400 euro en de rest te besteden aan een mooie dvd home theatre set om naast goed beeld ook goed geluid te hebben.

En als je naar duitsland wil rijden om de tv te kopen heb je zeker een bestelbusje nodig, heb zelf de tv en het bijbehorende meubel apart moeten vervoeren omdat de dozen echt extreem groot zijn en het scheelt misschien wel iets in de prijs maar bedenk wel dat je dan als er iets mis is met de tv terug moet naar duitsland voor je garantie en de euro's die je bespaard hebt ben je zo kwijt aan benzine.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

een xbox kun je zeker wel instellen op breedbeeld! Dat is juist het mooie van het apparaat.. gamen met breedbeeld en dolby digital ;)

Wij hebben zelf de 70cm philips matchline en hij is echt prachtig hoor. Ik zou dan ook zeker eens naar de 82cm versie kijken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
voor 2099 euro heb je een Loewe 82cm tv (loewe=topkwaliteit, en design)

* Zwelgje heeft ook zon ding thuis staan, en is er zeeeer content mee

A wise man's life is based around fuck you

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Ik weet uit eigen ervaring dat het zeker zin heeft om in Duitsland te gaan kijken. Tv's en elektronica in het algemeen zijn daar vaak goedkoper als hier, al is het soms misschien alleen al vanwege de lagere btw. van 16,5%.

En tsja... een 'luxe' 82'er of een 'el cheapo kale' 92'er ligt helemaal aan jezelf. Beetje het fully loaded Volkswagen of een kale Audi verhaal.

Ik persoonlijk zou in dit geval, met dit budget voor een 'luxe' 82'er gaan.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Wat jejezelf ook af moet vragen is, is het het wel waard een 92cm te nemen? Hoever zit je van je TV af, bedoel als je maar 2 meter van je TV af zit ofzo, lijkt een 92cm mij een beetje overkill, tuurlijk is dit slechts mijn mening, maar ik weet wel dat het niets is om bijvoorbeeld voorin de bioscoop te zitten voor een 13meter breed scherm zodat je steeds je hoofd heen en weer moet bewegen om het hele scherm te zien :)

Ookal zit je er dus ver genoeg vanaf om een 92cm te nemen, zou ik toch nog voor een 82 gaan aangezien je daar dan gewoon een veel luxer model van kunt nemen.

fotoblog

Verwijderd

Ik heb zelf 1000 euro besteedt aan een breedbeeld tv van sony, waarvan ik geen picture heb, maar ik ben er erg blij mee, de games van ps2 zien er goed uit en de tv kan ntsc / 100hz aan, (handig voor divx!). 2000 euro is wel erg veel voor een tv maar als je het echt wil moet je het zelf weten.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 13:15
xbox "switchen" naar 16:9.... Tjah sorry de bron is of wel 4:3 of wel 16:9 of 2.35:1. Dat switchen is gewoon een kunstmatig truukje. Zo kan je alles wel 16:9 krijgen. Mits op het doosje van het spel staat 16:9 etc is het gewoon 4:3...

• ViolatoR
menn0 schreef op 06 September 2003 @ 18:35:
xbox "switchen" naar 16:9.... Tjah sorry de bron is of wel 4:3 of wel 16:9 of 2.35:1. Dat switchen is gewoon een kunstmatig truukje. Zo kan je alles wel 16:9 krijgen. Mits op het doosje van het spel staat 16:9 etc is het gewoon 4:3...
Klopt, heb je met PS2 ook, hakt ie gewoon stuk van de boven en onderkant af, zuigt ... :(

fotoblog

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

menn0 schreef op 06 september 2003 @ 18:35:
Ja de bron kun je dus switchen. Blijkbaar hebben die spellen een 4:3 en een 16:9 modus, want ik heb met beide modi nog geen "wegvallende" zaken gezien.

Groetjes, FaceDown.

• ViolatoR
FaceDown schreef op 06 September 2003 @ 19:15:
[...]

Ja de bron kun je dus switchen. Blijkbaar hebben die spellen een 4:3 en een 16:9 modus, want ik heb met beide modi nog geen "wegvallende" zaken gezien.
Moet haast wel, want anders zou het nooit passen

fotoblog

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 13:15
Ohh neeee, de bron valt niet te switchen, tenzij je dat echt in een menu in het spel doet. Anders is dat gewoon niet te doen. Anders ben je niet aan het bron switchen maar aan het bron manipuleren. Dat niks wegvalt kan ook maar dan wordt het gewoon berekend naar 16:9 zeg maar. Volgens mij is geen enkel console spel native 16:9....
Pagina: 1