THUNDERDOME TILL WE DIE !!!
Grote kans namelijk dat je spy/ad-ware op je computer hebt die voor de pop-ups zorgen.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
ik heb bij bijde nog nooit een pop-up gezien mits ik hetzelf toestond.
i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels
Dat hangt er vanaf.GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 06:43:
Ik bedoel de ongewenste dialers, sex pop ups, hacker pop ups en dergelijken. Die ontsnappen altijd aan de gangbare pop up stoppers!
Als je AdAware download en de update functie niet uitvoert, dan kunnen er uiteraard wat dialers en popups doorheen glippen.
Download de laatste AdAware en als je het eenmaal hebt klik je op 'Check for updates' om de laatste updates binnen te halen.
Wat voor sites bezoek jij meestal....?GuidoHuis schreef op 06 september 2003 @ 06:43:
Ik bedoel de ongewenste dialers, sex pop ups, hacker pop ups en dergelijken. Die ontsnappen altijd aan de gangbare pop up stoppers!
Wees consequent, maar niet altijd

Zoiets krijg je te zien zeker, en dan klik je op JA denk ik
Want als jij een popup-killer gebruikt, of je gebruikt bv. avantbrowser of slimbrowser dan komt er echt geen popupje tussendoor hoor.
[ Voor 24% gewijzigd door Br@m op 06-09-2003 09:17 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
[ ] Inhoud van XXX -nooit- vertrouwen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Zoef
JIJ begrijpt het! Dit is écht een (haast ongeloofwaardig) gemis...Trinsec schreef op 06 September 2003 @ 09:52:
Wat wij desperately nodig hebben is een:
[ ] Inhoud van XXX -nooit- vertrouwen.
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Of klik niet altijd blindelings op JA..Zpottr schreef op 06 september 2003 @ 09:57:
Dump IE en stap in de wereld die Mozilla Firebird heet. Pop-up blocking, bescherming tegen al die irritante "features" van IE waar sites je startpagina kunnen veranderen, gratis, volledig aan te passen aan je wensen, tabbed browsing, exact dezelfde browser voor je neus als je ook af en toe een Mac of Linux systeem gebruikt, etc. etc.
Je bedoelt als antwoord op de vraag: "weet u zeker dat u Windows op de C-partitie wilt installeren?"
Maar http://www.mozilla.org is inderdaad zeker een bezoekje waard, ff pielen aan de privacy-settings, en weg pop-ups
Ik weet het. Ik zit ook reglmatig met Firebird of Mozilla te werken. Maar somige site werken toch lekkerder/beter met IE-base webbrowsersIva_Bigone schreef op 06 September 2003 @ 10:33:
[...]
Je bedoelt als antwoord op de vraag: "weet u zeker dat u Windows op de C-partitie wilt installeren?"
Maar http://www.mozilla.org is inderdaad zeker een bezoekje waard, ff pielen aan de privacy-settings, en weg pop-ups
En als je toch bij IE wilt blijven dan zijn er zat browsers die popup standaard blokken. Neem bv. Myie, Avantbrowser of Slimbrowser. Die werken allemaal heel goed.
[ Voor 17% gewijzigd door Br@m op 06-09-2003 10:45 ]
Niet zo'n goed plan.. de Google toolbar bevat o.a. een cookie tracking systeem en spyware. Voor meer info zie: http://www.google-watch.org/bigbro.htmlTum|mut schreef op 06 September 2003 @ 06:40:
Of de google toolbar installeren, die stopt ook ongewenste popups.
Br@m schreef op 06 September 2003 @ 10:42:
[...]
Ik weet het. Ik zit ook reglmatig met Firebird of Mozilla te werken. Maar somige site werken toch lekkerder/beter met IE-base webbrowsers
En hoe komt dat? juist omdat veel opdrachtgevers (voor websites) geen nut zien in andere browsers, en juist door die mensen te mailen dat de site niet werkt... (althans dat doe ik regelmatig, helpt niet echt natuurlijk, maar wel als iedereen dat doet
Erkens schreef op 06 September 2003 @ 10:49:
[...]
offtopic:
En hoe komt dat? juist omdat veel opdrachtgevers (voor websites) geen nut zien in andere browsers, en juist door die mensen te mailen dat de site niet werkt... (althans dat doe ik regelmatig, helpt niet echt natuurlijk, maar wel als iedereen dat doet)
En hoe komt dat weer? Omdat 90% van de mensen die op internet zitten te surfen nog nooit gehoord hebben van Mozilla/Firebird of wat dan ook. Dus die blijven lekker bij IE. en das toch nog steeds het meeste wat gebruikt wordt. Dus daar kijken die webbouwers ook weer naar denk ik
warp schreef op 06 September 2003 @ 10:43:
[...]
Niet zo'n goed plan.. de Google toolbar bevat o.a. een cookie tracking systeem en spyware. Voor meer info zie: http://www.google-watch.org/bigbro.html
Nou, die site waar jij naar verwijst, is wel heel erg ontevreden over google. Er zijn ook een hoop positieve dingen over google te melden hoor
Volgens krijg je de optie om (een deel van) die zaken uit te schakelen bij de google toolbar (bij de advanced features).
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Daar heb je gelijk in: maar vaak werken ze niet 100% omdat ze 'rare' dingen proberen (bijv. met java/javascript, ook te configgen in mozilla), of omdat ze van Microsoft zijn, en dan heb ik zoiets van, jammer danBr@m schreef op 06 September 2003 @ 10:42:
[...]
Ik weet het. Ik zit ook reglmatig met Firebird of Mozilla te werken. Maar somige site werken toch lekkerder/beter met IE-base webbrowsers
Zoals bijv. zone.msn.com,
Sites die mij 'verplichten' de macromedia flash-plugin te installen (zowel onder IE als Mozilla), sla ik trouwens ook over: dan ga ik wel naar de concurrent.Browser not fully supported
If you are seeing this page, we have detected that the browser you are using is unable to render Zone.com correctly.
Geen behoefte aan knipperende logo's, over het scherm dansende figuurtjes en irritante reclameboodschappen...
[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 06-09-2003 10:56 ]
Oh, maar dat is niet de enige site (wel de bekendste).s441558 schreef op 06 September 2003 @ 10:53:
offtopic:
Nou, die site waar jij naar verwijst, is wel heel erg ontevreden over google. Er zijn ook een hoop positieve dingen over google te melden hoor
Positieve dingen? Zoals?
Precies... en daar zit hem nu net de catch. De dingen die je eigenlijk wilt / zou moeten uitschakelen kun je helemaal niet uitschakelen.Volgens krijg je de optie om (een deel van) die zaken uit te schakelen bij de google toolbar (bij de advanced features).
Nog meer Google (toolbar) leesvoer:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/2786761.stm
http://www.wired.com/wired/archive/11.01/google_pr.html
http://www.theregus.com/content/55/25909.html
http://www.indymedia.org.uk/en/2003/06/272769.html
http://www.webmasterworld.com/forum3/12250-5-15.htm
Inderdaad, een programma is useless, is een achterafoplossing. Wat je moet hebben is heropvoeding van de gebruiker. Security settings iets omhoog, de gebruiker vertellen dat hij niet altijd zomaar op Yes moet klikken, maar eerst moet lezen wat hij doet. Cookie settings beter instellen etc. Dat helpt pas echt.GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 05:52:
Nee, ik draai dat soort programma's al jaren en het is er nooit door opgehouden!
Daarnaast zou je 'spyware blaster' kunnen proberen, die schijnt spyware wel tegen te gaan (waar ad aware / spybot search & destroy achterafoplossingen zijn).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Na de grote schoonmaak de Immunize-functie draaien, erg handig want veel bekende spy-/adware wordt dan al geblokkeerd. Verder kun je ook nog aangeven dat je host-files geblokkeerd moet worden èn dat je startpagina gelocked moet worden. Erg handig!
Nadeel is dat je dan ook geen gewilde popups krijgt, dus als je op tweakers.net op een link voor het forum klikt word die meteen weer afgeschoten.
[Toevoeging aan Quote]Solomo schreef op 06 September 2003 @ 13:45:
probeer bulletproof spyware remover eens, daar zit een popupkiller ie en die schiet alles af wat niet in het bestaande venster komt.
Nadeel is dat je dan ook geen gewilde popups krijgt, dus als je op tweakers.net op een link voor het forum klikt word die meteen weer afgeschoten.
Als je dan nog de optie hebt om bijvoorbeeld alles in het zelfde internet expllorer scherm te kunnen openen. Dus bij een link geen nieuw scherm, maar in de pagina openen in het zelfde scherm!
Moet toch kunnen, weet alleen niet hoe
BTW1: Ik heb heel soms een probleem met een Active X pagina. Weet iemand waar je een patch of plug-in hiervooro kan downloaden?
BTW2: Ik heb Sun Java geinstalleerd maar toch vraagt internet explorer om de microsoft virtual machine, weet iemand waar dit aan ligt?
[ Voor 19% gewijzigd door stylezzz99 op 06-09-2003 16:34 ]
Verwijderd
Dat is dus echt waardeloos...Nadeel is dat je dan ook geen gewilde popups krijgt, dus als je op tweakers.net op een link voor het forum klikt word die meteen weer afgeschoten.
Gebruik Mozilla Firebird, Spy Search and Destroy en als het nog niet weg is zou ik alleen daarom al windows opnieuw installen.
Wat voor probleem met welke ActiveX control?GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 16:32:
[edit]
BTW1: Ik heb heel soms een probleem met een Active X pagina. Weet iemand waar je een patch of plug-in hiervooro kan downloaden?
Sun Java != MS Java.BTW2: Ik heb Sun Java geinstalleerd maar toch vraagt internet explorer om de microsoft virtual machine, weet iemand waar dit aan ligt?
[/edit]
Een MS javaVM applet die specifieke MS JavaVM functies aanspreekt werkt idd niet met de Sun JavaVM.
Iets wat o.a. in de FAQ staat en met een beetje zoekwerk ook wel te vinden was.
Alleen krijg ik stellig de indruk dat je daar nog niet echt iets mee gedaan hebt gezien je eerdere topics.....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik krijg nog steeds Active X fouten. Weet iemand een goed plug-in om deze goed te kunnen weergeven zonder fouten of moet ik de oplossing ergens anders zoeken? Waar dan? Ik heb helemaal geen ervaring met Active X, het deed het voorheen gewoon!
klein doch belangrijk verschil:GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 18:14:
Microsoft Virutal Machine geinstalleerd en al het java spul werkt nu. Ik vraag mij dan af waarom er uberhaupt sun java is en waarom iedereen dat download, terwijl je met de ms virtual machine dus beter af bent. Want dan doet alle het!
die bewuste site met een ms-javaVM applet werkt nu.
Dat is niet "alles".
Nogmaals, ik stel voor dat je eens wat meer gaat zoeken en lezen over het hoe en waarom van Sun Java <> MS Java.
Een beetje kennis voordat je wat roept kan geen kwaad, en er is zat nieuws geweest hierover.
Als je vind dat je met een brakke verouderde lekke JavaVM van een bedrijf uit Redmond die niet eens meer geleverd mag worden (en dus ook niet meer gedownload kan worden bij het desbetreffende bedrijf) beter af bent, prima.
cross-platform werken is er iig niet bij.
Welke ActiveX meuk bedoel je nou?Ik krijg nog steeds Active X fouten. Weet iemand een goed plug-in om deze goed te kunnen weergeven zonder fouten of moet ik de oplossing ergens anders zoeken? Waar dan? Ik heb helemaal geen ervaring met Active X, het deed het voorheen gewoon!
Wees duidelijk !
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 06-09-2003 18:31 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Om maar even aan de amusementswaarde van je vraag voorbij te gaan: er zijn verschillende implementaties van Java en het het is zeker niet zo dat die van MS "the one" is.GuidoHuis schreef op 06 september 2003 @ 18:14:
Ik vraag mij dan af waarom er uberhaupt sun java is (...)
In tegendeel, het feit dat er specifieke functies zijn die in MS 'java' wel werken is een prima voorbeeld van de manier waarop MS standaarden die het niet zelf controleert, probeert te verzwakken. Overigens zijn er ook genoeg applets te vinden die het in de MS-versie juist niet doen, dus:
is ook onzin. Zonder het initiatief van Sun was er zelfs helemaal geen Java geweest.Want dan doet alle het!
[edit: wederom te traaaag...]
[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 06-09-2003 18:31 ]
Zoef
Hier een screengrap van de fout. link
Ik heb de MS java Active X debugger al aangezet en de screengrap was het resultaat. Normaal krijg ik een melding van dit Active X component kan niet worden uitgevoerd of iets dergelijks.
Zou het met de RPC en DCOM fouten te maken kunnen hebben met de MS-Blast worm?
Verwijderd
Kom dan ook niet hier uithuilen.GuidoHuis schreef op 06 September 2003 @ 23:58:
Niet nader te noemen sites...
Je haalt nu dingen door elkaar. Java != ActiveX.Ik heb de MS java Active X debugger al aangezet en de screengrap was het resultaat. Normaal krijg ik een melding van dit Active X component kan niet worden uitgevoerd of iets dergelijks.
Heb je die dan binnengehad? zou me iig niks verbazen.Zou het met de RPC en DCOM fouten te maken kunnen hebben met de MS-Blast worm?
WindowsUpdate doet het zeker ook niet bij je? Probeer dat eens, aangezien je daar een duidelijker foutmelding bij krijgt dan jouw " niet nader te noemen sites ".
Probleem 1: Active X kan niet worden uitgevoerd door een beveiligingsinstelling. Ik kan de instelling in internet explorer niet vinden.
Probleem 2: Ik ben de ziek van de pop ups van niet nader te noemen sites. Ik wil hier graag een oplossing voor, aangezien ik al een jaar of twee zoek naar zo een progamma. Nooit gevonden dus.
Java probleem opgelost, ms java is beter compatible.
Gescand met Kaspersky anti-virus (100% detectie) geen MSblaster worm oid gevonden. Wel zijn er meer fouten in het systeem log gekomen. Service manger en nog een paar. Nier geregistreerde DCOM objecten?
[ Voor 21% gewijzigd door stylezzz99 op 07-09-2003 03:40 ]
Ik zie het al aan de screenshot: warez sites.GuidoHuis schreef op 06 september 2003 @ 23:58:
Niet nader te noemen sites...
Hier een screengrap van de fout. link
Ik heb de MS java Active X debugger al aangezet en de screengrap was het resultaat. Normaal krijg ik een melding van dit Active X component kan niet worden uitgevoerd of iets dergelijks.
Zou het met de RPC en DCOM fouten te maken kunnen hebben met de MS-Blast worm?
Dat houd in : spyware en popup bronnen.
Hoe hou je dat tegen:
1- niet naar die sites gaan.
2- als je popup's krijgt: lees ze en klick ze niet domweg weg of gebruik ALT+F4
Hou je dat aan heb je nergens last van: probleem opgelost.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dit topic is gesloten.
![]()