Toon posts:

3C905CX-TX-M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zo'n mooie 3com netwerkkaart gekocht omdat je hiermee zonder WOl kabel je pc kan wake on lannen :) mijn mobo is een Asus A7V266, hier zit dus geen aansluiting voor zo'n stekkertje op.

Ik had eerst een realtek kaart waarmee het niet wou lukken en met deze 3Com wil het nog steeds niet werken.

Waken on lan staat aan in bios kabel en alles zitten goed. ik heb een tooltje vanaf linux gebruik etherwake en amd's magic packet. Hiermee kan ik wel een andere pc aan zetten die wel met dat kabeltje verbonden is.

Ik heb al de nieuwste versie van bios op me mobo gezet maakt ook niks uit. Waarom wil dit nog steeds niet werken.

Of kan deze 3Com het toch niet, zonder dat kabeltje. Maar als ik de documentatie van 3Com goed begrepen heb moet dit werken op pci 2.2 en dat zit op me mobo volgens het boekje :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 02:01:
Ik heb dus zo'n mooie 3com netwerkkaart gekocht omdat je hiermee zonder WOl kabel je pc kan wake on lannen :) mijn mobo is een Asus A7V266, hier zit dus geen aansluiting voor zo'n stekkertje op.

Ik had eerst een realtek kaart waarmee het niet wou lukken en met deze 3Com wil het nog steeds niet werken.

Waken on lan staat aan in bios kabel en alles zitten goed. ik heb een tooltje vanaf linux gebruik etherwake en amd's magic packet. Hiermee kan ik wel een andere pc aan zetten die wel met dat kabeltje verbonden is.

Ik heb al de nieuwste versie van bios op me mobo gezet maakt ook niks uit. Waarom wil dit nog steeds niet werken.

Of kan deze 3Com het toch niet, zonder dat kabeltje. Maar als ik de documentatie van 3Com goed begrepen heb moet dit werken op pci 2.2 en dat zit op me mobo volgens het boekje :)
Volgens mij heb je dat kabeltje gewoon nodig hoor ;)

:o

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet want het mobo ondersteund WOL en er zit toch echt geen connector op het mobo

moet toch echt via PCI-slot

Verwijderd

Uit de helpfile van mijn 3commetjes software:
Remote Wake-Up

Enables or disables Remote Wake-Up, the ability of the NIC to remotely turn on the PC.

NOTE: This option appears on the Configuration screen only if the NIC installed in the PC supports Remote Wake-Up.

The following 3Com NICs support Remote Wake-Up:

· 3C995

· 3CR990

· 3C905CX

· 3C905C

· 3C905B-TX, -TX-M, -COMBO, -FX

· 3C900B-FL

Installeer de 3Com software (als je dat nog niet gedaan had) en start de 3Com NIC Doctor 'ns op. Daar zou je het moeten kunnen instellen. Weet niet of het echt werkt, gebruik 't zelf niet nl.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Weezer-DC schreef op 06 september 2003 @ 02:04:
[...]

Volgens mij heb je dat kabeltje gewoon nodig hoor ;)

:o
Dat is niet noodzakelijk.

Staat in je BIOS: wake-on-PCI aan ? (niet wake-on-lan)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die nieuwste driver van 3Com er op gezet en nu werkt het wel, je kan dan bij de eigenschappen van de NIC in je windows instellen of je RWU ARP, RWU PING, of RWU MAGIC PCKT wil aan of uit zetten.

bedankt voor de tips
Pagina: 1