Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pocket pc nodig en mijn oog is gevallen op de h1935 van HP.

Review:

- http://www.pdaavenue.com/showthread/t-3045.html

Info:
- specs @ hp.com
- nieuws: HP lanceert goedkope iPaq

Ik zou natuurlijk de h1915 kunnen kopen maar dat vind ik zonde als deze binnenkort in nederland verkrijgbaar gaat zijn.. Zonde omdat het een investering is voor 1 à 2 jaar en niet na een paar maanden al met een verouderd besturings systeem zitten. Op de h1935 zit namelijk windows mobile 2003.
Ook is ie een aardig stukje sneller en gaat de batterij langer mee..

Maar goed, ik wil eigenlijk ook niet maanden wachten en de prijs moet rond de 200 euro zitten. Daar de h1930 hier nu nog €350 kost is dat ook niet echt hoopgevend.. Wel hoopgevend is de prijs in amerika maar hij zou hier sowieso duurder zijn vanwege de langere garantie termijn die hier gegeven moet worden?

Dilemma, dilemma, dilemma :Y).. Wie weet hier meer over en wat luidt het advies?

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat je je vraag hier eens kan voorleggen :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik zit ook te denken over een nieuwe PDA, maar voor mij is het erg belangrijk dat de PDA dan een zeer goede geluidsafdeling heeft, aangezien ik mijn 5gb ipod dan wil verkopen namelijk :)

Helaas zie ik maar weinig info over de geluidsmogelijkheden van de hedendaagse PDA's.
Ik lees af en toe eens dat de DAC van de meeste PDA's te wensen overlaat maar verder vind ik er maar bar weinig over.

Misschien iemand die zowel de ipod als een recente PDA wil en een persoonlijke impressie kan neertikken ?

ik vond het niet de moeite waard om hier een nieuw topic voor te openen, daarom leun ik even op dit topic :)

@TS: waarom niet gewoon vanuit de VS kopen?
ik heb recentelijk een pay-pal account geopend en dat werkt pefect voor betalingen. Heel veel amerikaanse shops die pay-pal accepteren.
Als je een CC hebt hoef je helemaal niet lastig te doen natuurlijk :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Atgast schreef op 07 September 2003 @ 16:40:
Ik zit ook te denken over een nieuwe PDA, maar voor mij is het erg belangrijk dat de PDA dan een zeer goede geluidsafdeling heeft, aangezien ik mijn 5gb ipod dan wil verkopen namelijk :)

Helaas zie ik maar weinig info over de geluidsmogelijkheden van de hedendaagse PDA's.
Ik lees af en toe eens dat de DAC van de meeste PDA's te wensen overlaat maar verder vind ik er maar bar weinig over.

Misschien iemand die zowel de ipod als een recente PDA wil en een persoonlijke impressie kan neertikken ?

ik vond het niet de moeite waard om hier een nieuw topic voor te openen, daarom leun ik even op dit topic :)

@TS: waarom niet gewoon vanuit de VS kopen?
ik heb recentelijk een pay-pal account geopend en dat werkt pefect voor betalingen. Heel veel amerikaanse shops die pay-pal accepteren.
Als je een CC hebt hoef je helemaal niet lastig te doen natuurlijk :)
Garantie is vaak een heel stuk minder goed geregeld dan in Nederland. Daarmee bedoel ik niet eens dat je het terug zou moeten sturen naar Amerika, omdat de garantieafhandeling van bijvoorbeeld HP, Fujitsu Siemens en Palm via de fabriek zelf gaat. Het gaat meer om de service die je zult krijgen... standaard krijg je in de VS vaak maar negentig dagen fabrieksgarantie, terwijl dat in Nederland bijna altijd een jaar is. Dit geldt ook voor de iPAQ 1935. Nou kun je in Nederland een CarePaq kopen voor je iPAQ, zodat je de garantie kunt verlengen, maar daar ben je minstens 150 euro voor kwijt, als ik het goed heb.

Daarnaast kun je rekenen op invoerheffing, extra BTW, hoge shipping, lange levertijden en géén recht om hem binnen 7 werkdagen terug te sturen naar de webwinkel waar je hem hebt gekocht, zoals dat in Nederland is geregeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een ipaq 3630 en sennheiser mx400 koptelefoontjes en daar komt zuiver geluid uit. Je kan het naar mijn weten alleen niet configureren. Een equalizer zou wel fijn zijn..

Verder weet ik het nog niet. Ik kan idd met een creditcard de h1935 kopen, alleen heb ik idd slecht garantie/service.. Maar ik zou ook de toshiba e310 of de h1915 (2ehands) kunnen kopen in afwachting van een prijsdaling in nederland van de h1935.. Mijn eisen zijn namelijk:

-SD slot geintegreerd
-infrarood poort (gprs'en via mobiel)
-emailen/msn'en
-synchronisatie met outlook
-zo klein en goedkoop mogelijk

De vraag is dus hoe erg ik windows mobile 2003 nodig heb eigenlijk.. Zullen de programma makers zich massaal er op richten of trekt pocket pc 2002 het nog wel een jaartje?

(wat me btw opviel is dat de prijzen voor pocket pc's in duitsland zo enorm hoog zijn. Hoe komt dat?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 21:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 21:09:
De vraag is dus hoe erg ik windows mobile 2003 nodig heb eigenlijk.. Zullen de programma makers zich massaal er op richten of trekt pocket pc 2002 het nog wel een jaartje?
Ik zit er zelf aan te denken om een HP 1915 te halen, aangezien deze nog iets van 200 euro kost is het een leuk dingetje.
Wat ik er mee wil doen is agenda bijhouden, taken, contacten & mp3 (op extend sd-kaartje). Nu denk ik zelf dat ik voor deze dingen, en jij dus ook niet zo'n uptodate os nodig hebt, zijn allemaal standaard formaten en die kun je dus blijven syncen met je pc, net zoals je foon. Naja, dit denk ik dus en hoop ik :)

Verwijderd

Wat is er minder aan PPC 2002 dan aan 2003? De 1935 en 1915 ondersteunen toch geen waln en Bluetooth. Voor gpsgebruik zijn ze ook niet optimaal. Gezien de geringe verschillen (206 samsung proc, ipv intell X255 EN 56 ipv 46 mb intern EN SDIO/niet SDIO) zou ik voor de 1915 gaan. Als je later bluetooth en wlan wil, kan je toch beter een een andere palmtop kopen. Want een uitbreidingskaart kost zo 80€ en daarnaast ben je je geheugenslot kwijt.

Ik heb de 1915 genomen omdat ik nog geen GPSnavigatie nodig heb, en net zo goed een kabeltje gebruik. Ik bevind me niet in een omgeving met WLAN.

IMHO zijn alle ipaqs te duur, behalve de 1915 :D

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 19:40:
Wat is er minder aan PPC 2002 dan aan 2003? De 1935 en 1915 ondersteunen toch geen waln en Bluetooth. Voor gpsgebruik zijn ze ook niet optimaal. Gezien de geringe verschillen (206 samsung proc, ipv intell X255 EN 56 ipv 46 mb intern EN SDIO/niet SDIO) zou ik voor de 1915 gaan. Als je later bluetooth en wlan wil, kan je toch beter een een andere palmtop kopen. Want een uitbreidingskaart kost zo 80€ en daarnaast ben je je geheugenslot kwijt.

Ik heb de 1915 genomen omdat ik nog geen GPSnavigatie nodig heb, en net zo goed een kabeltje gebruik. Ik bevind me niet in een omgeving met WLAN.

IMHO zijn alle ipaqs te duur, behalve de 1915 :D
Je vergeet het belangrijkste voordeel. PPC 2k3 gaat een stuk efficienter met xscale cpu's om--> meer snelheid en vooral langere standbytijd/workingtime.

@Atgast. De ipaq's leveren superieur geluid. De bass en trebble kunne beiden afgesteld worden en bijna elk media programma bezit een equalizer. I.c.m 256SD en sennheiser mx400 dopjes ben ik meer dan tevreden over de geluidskwaliteit. (ipaq 3970).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

MaDLiVe schreef op 08 September 2003 @ 20:58:
[...]

Je vergeet het belangrijkste voordeel. PPC 2k3 gaat een stuk efficienter met xscale cpu's om--> meer snelheid en vooral langere standbytijd/workingtime.

@Atgast. De ipaq's leveren superieur geluid. De bass en trebble kunne beiden afgesteld worden en bijna elk media programma bezit een equalizer. I.c.m 256SD en sennheiser mx400 dopjes ben ik meer dan tevreden over de geluidskwaliteit. (ipaq 3970).
superieur geluid lijkt me wat over the top ;)

maar ik denk dat ik eens wat liedjes op een sdkaartje zet en es ga vragen of ik ergens mag luisteren :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 08 september 2003 @ 20:58:
Hoelang gaat een iPaq ongeveer mee als je af en toe is kijkt wat je in de agenda hebt staan en hoelang als je mp3's draait zonder het scherm aan?

Verwijderd

Ik heb vandaag gemeten hoelang mijn (zeer inefficiente) Ipaq 1915 (heb ik nu 4 dagen) het volhield met mp3's spelen. Ik heb bijna 7 uur (6:43) achter elkaar een MP3tje afgespeeld (getimed met BatMemTime) met MS mediaplayer 8. De battarij gaf nog 10% aan. Hij gaf de melding dat hij geen mp3s wilde afspelen, omdat de accu leeg zou zijn. Scherm was AAN (kan weluit, had ik geen zin in), maar backlight was voor het grootste deel van de tijd uit. Volume stond op 33% (anders hoor ik de oordopjes ^_^) af en toe een klein beetje gebruikt tussendoor voor adobe. Nu heeft hij ook een backup-battery, dus ik weet niet hoelang hij het echt zou volhouden. Ik schat zon 8 uur in totaal.

Dit resultaat was voor mij een verrassing, ik had NL 3-4 uur verwacht, nadat ik reviews had gelezen. Ik heb wel het idee dat de battarij sneller opgaat bij het huiswerk maken (veel typen enzo). En als je visualisation wil gebruiken zallie ook wel snel op zijn.. :~)...
Voor mij is het een ideale MP3speler: verrassend goede geluidskwaliteit (ook de mic) (met meegeleverde fonto's) en een lange batterijleven.

Verwijderd

Kan je ook je data kwijtraken met zo'n ding ?

Verwijderd

yup, als er een hard reset nodig is of spontaan optreed, ik had em in de carkit toen dat gebeurde, alles kwijt :( door een piekspanning, nieuwe batterij, maar toch vanzelf hard reset :(

Verwijderd

Gelukkig kan je nog wat synchroniseren met je pc toch ? dan heb je welliswaar wel een oude backup, maar beter dan niks.
Pagina: 1