Toon posts:

Geforce2 MX naar de kloten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huy,

Ik heb al 2 jaar de volgende pc:
AMD Athlon 1,4
Biostar m7v1b mobo
Geforce2 MX 200 64 mb Daytona
AC '97 Audio
Windows XP Pro NL
DirectX 9.0b
Detonator 45.23

Nou heb ik sinds een paar maanden de volgende 2 problemen:
1. Als ik de pc uit zet en hem na een tijdje weer aan zet dan zie ik allemaal strepen over het beeld lopen en is dus het beeld vaag. Na een paar keer rebooten is alles weer normaal, maar dit is niet echt normaal, al zeg ik het zelf.
2. Ik kan geen spelletjes meer spelen. CS hapert als de tering, MOHAA loop bij het eerste framepje vast, en bij THPS4 gaat het menu al niet normaal sloom, spelen heb ik nog niet eens geprobeerd.

Ik heb nix aan de kaart gekloot en alles wat ik hierboven heb beschreven deed het een half jaar allemaal nog wel... Er zit geen koeler op de heatsink, hier zou het aan kunnen liggen, maar dat weet ik niet zeker want hij heeft het altijd zonder goed gedaan. Andere kaarten zitten er minstens 2 poorten vanaf dus daar heeft hij niet zo veel last van. Ook heb ik het idee dat het niet aan de software ligt. Heb namelijk net geformateerd en die strepen over het beeld na het aanzetten van de pc geeft hij ook hetzelfde in het bios.

Moet ik er een heatsink opzetten, zou hij nog garantie hebben of moet ik een nieuwe vidkaart kopen? Wie kan mij helpen :).

bvd,
AxePlode

Verwijderd

Wat heb je nu als koeling erop heatsink zonder koeler of helemaal niks?
Als de kaart zonder fan gekocht is zou hij gewoon moeten werken zonder.

Ze zou kunnen proberen een 8cm fan ofzo er naast te hangen/leggen weet ik het.
Maar denk niet dat dat helpt want als je het meteen met booten hebt is de kaart nog helemaal niet warm.

Probeer eens met een pci/andere vidkaart als je het daar ook mee hebt ligt het dus niet aan de geforce 2, anders ben ik bang dat kaartje beetje dood aan het gaan is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 02:46:
Wat heb je nu als koeling erop heatsink zonder koeler of helemaal niks?
Als de kaart zonder fan gekocht is zou hij gewoon moeten werken zonder.

Ze zou kunnen proberen een 8cm fan ofzo er naast te hangen/leggen weet ik het.
Maar denk niet dat dat helpt want als je het meteen met booten hebt is de kaart nog helemaal niet warm.

Probeer eens met een pci/andere vidkaart als je het daar ook mee hebt ligt het dus niet aan de geforce 2, anders ben ik bang dat kaartje beetje dood aan het gaan is.
Hij heeft alleen een heatsink.

Probeer het geheugen + core eens flink onder te klokken met Powerstrip. Als dit niet helpt is je kaart gewoon kapot.

Verwijderd

Misschien heb je gewoon last van stof op je kaart en in je AGP slot. FF schoonmaken kan geen kwaad.
Je procesor wordt steeds warmer door verouderde koeling (fan minder hard lopen, koelpasta uitgedroogd) die verwarmt weer de lucht in de kast en dus ook je kaart. Check zulke dingen eerst ff...

Verwijderd

Topicstarter
nou je het over stof hebt, ik heb het ding een keer op zijn kop gehouden en er toen met een compressortje al het stof uitgeblazen. sindsdien doet hij dat... het kan dus zijn dat er erges op de verkeerde plaats een beetje stof zit. zal het es nakijken. alvast bedankt voor de reacties