Toon posts:

geforce 2 go probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een nieuw spel maar zodra ik een new game maak en hij aan het laden is krijg ik een blauw scherm (nv4_disp.dll error). Ben toen naar de site van dell geweest en heb de nieuwe geforce 2 go drivers gedownload (4425) samen met een nieuwe bios en de directx 9.0a drivers. Nu kan ik het spel wel spelen maar ik kan de resolutie niet lager zetten dan 1024x768 want dan gaat het beelt de hele tijd flikkeren. Heb alle drivers voor mijn videokaart geprobeert die op de dell site zijn te vinden, maar dan geeft hij dat blauwe scherm weer aan :( .

Dell inspiron 2650
P4 1.2g
512mb ddr ram
Nvidia geforce go 32mb

Heb de search al een aantal keren gebruikt maar kan hierover niet veel vinden.
Kan iemand mij misschien verder helpen?

Alvast bedankt, :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ehm Geforce 2 Go Drivers = Nvidia Detonator? Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat die hetzelfde zijn.. Probeer eens de nieuwste Detonator Drivers (ik zou even een officiele nemen..geen beta). 44.25 is namelijk niet de nieuwste.
We zitten ergens bij 45.23 geloof ik.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
zijn als het goed is niet hetzelfde :(

Alvast bedankt,

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 02:29:
zijn als het goed is niet hetzelfde :(

Alvast bedankt,
AFAIK kunnen Alle videokaart producten overweg met Detonator drivers. Behalve de Professionele lijn dan ... die hebben hun eigen toegespitste drivers.
Je Go zal ook in die markt vallen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

das vervelend maar probleem is met laptops dat je niet gewoon drivers van nvidia kunt installen en dat je de van de leverancier moet hebben in jou geval dus Dell.

En die leveranciers hebben niet zoeen goede driversupport als nvidia. Brengen ook niet zo vaak updates uit.

Heb je het alleen bij dit spel (welk spel is het eigenlijk) of ook bij andere?
Als het alleen bij dit spel is denk ik dat je gewoon pech hebt of je moet wachten op patch van spelfabricant of dell.

Verwijderd

Topicstarter
Bij sommige spellen heb ik het niet en en draaien ze verder gewoon goeg, maar bij andere spellen blijf ik dit probleem dus houden.

Alvast bedankt,

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Misschien moet je anders ff een mailtje sturen naar Dell..
Misschien dat zij dr een mooie oplossing voor hebben.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Direct x 9.0 op Geforce 2? hmmm, werkt niet hoor denk ik :) Hij grijpt terug naar de laatste direct x die er daar voor op was. Probeer eens direct X 8.1b

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 18:06:
Direct x 9.0 op Geforce 2? hmmm, werkt niet hoor denk ik :) Hij grijpt terug naar de laatste direct x die er daar voor op was. Probeer eens direct X 8.1b
Dat was DirectX 8 zonder toevoeging. Een Geforce 2 heeft een hele zooi shader technieken niet, das vanaf Geforce 3
Neemt niet weg dat ik met mijn Geforce 2 Ti gewoon DirectX 9 games kan spelen door de compensatie die de drivers softwarematig voor hun rekening kunnen nemen. Maar je moet wel de goede drivers hebben. afaik Detonators, maar als je een laptop heb die toevallig van die aangepaste hardware heeft en een beetje bitchy is met de algemene drivers, dan wordt het een lastig verhaal.

Ik weet uit een grijs verleden dat Dell er vaak een handje van had om hardware net iets aan te passen zodat hun eigen drivers alleen maar konden werken op de apparatuur. (zoek dus effe op de site van je fabrikant, verder weet ik het ook niet)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Heb de lijn van dell al gebelt en die hebben mij geadviseert bios update te doen en de nieuwe drivers voor mijn videokaart te gebruiken en nog steeds heb ik dit probleem.

Bedankt voor alle reply's,
Pagina: 1