Toon posts:

divx meuk geluid en audio loopt niet gelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik heb een paar divx films (legaal) maar steeds moeten ze ff laden en dan loopt het geluid door maar hangt het beeld ff . ik denk dat dit komt omdat de compressie nogal veel is. zou het helpen als ik de divx filsm convert naar mpeg ?

of heeft iemand andere oplossingen.

het gaat hier om goede kwaliteit divx en het geluid hoort goed te zijn. mijn compu is een dual xeon 450 met 1 gig ram dus ik denk niet echt dat mijn compu te sloom is.

iemand ervaring/oplossing(en)

greetz
kaas

Verwijderd

Als je eerst even vermeldt welk OS en welke player je gebruikt, dan kan ik je wellicht vertellen of je systeem inderdaad niet te sloom is.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment gebruik ik windows 2000 met de standaart media player .

sry , was vergeten dit te melden

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die player gebruikt maar 1 processor, dus je pc is te traag.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

probeer deze eens:

Media Player Classic
en reclock filter

beide staan op mijn website bij bronnen: htpc.tmfweb.nl

Verwijderd

Ik heb hier nog een single PII450 op een BX-bordje en daar lopen ook niet alle Divx-gecodeerde films even goed op. Ik denk dat het verschil tussen een Xeon en een normale PII bijna niet te merken zal zijn als het gaat om de meeste playertjes.

Maar ja, MP onder 2000, dan zou je inderdaad verwachten dat het systeem snel genoeg is. MP gebruikt, bij mijn weten, beide processors. Wellicht kan iemand anders daar uitsluitsel over geven.

Edit: hmmm te laat. Ik laat het toch maar staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 00:34 ]

Verwijderd

Het zou goed kunnen dat je systeem te sloom is om die divx films af te spelen.

Een oplossing zou dan inderdaad kunnen zijn om hem te converten naar mpeg omdat de compressie daar veel minder is.

Ik kan op mijn oude pc ook geen divx films kijken ( p 233), maar als ik ze convert naar mpeg geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ok , dan probeer ik dat maar , ff snel 12 gig aan filmpjes deformen ;-(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
MadMarky schreef op 06 September 2003 @ 00:31:
Die player gebruikt maar 1 processor, dus je pc is te traag.
idd, als je divx film te zwaar gecompressed is dan kan je 450mhz het niet verwerken. Probeer zelf anders met virtual dub de films in 2en te delen en te weer te encoden naar divx 3.11.

dikzak

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:47
Ik heb ook zown dergelijk probleem gehad en bij mij lag het de beta versie van divx 5
Pagina: 1