Toon posts:

Nero Boot CD > NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik ben wat aan het experimenteren met boot-cd's. Ik wil graag het volgende
een CD waarmee ik een computer kan booten en dat ik vervolgens FAT32 & NTFS partities kan benaderen. De inhoud van de CD wil ik zelf bepalen met NERO... Een super-opstart-cd met de installatie van Windows 98 & Windows ME.

Ik heb nu van Microsoft.com een bestand gedownload (winxpsp1_nl_hom_bf.exe)
waarmee ik een opstart diskette (6 stuks) kan maken zodat ik NTFS partities kan maken.

Nu het volgende. Kan ik deze 6 diskettes in één map gooien om vervolgens deze bestanden (waarmee ik dus op een NTFS partitie kan komen) zo krijgen dat ik daarmee kan opstarten.

Het zou wel heel wijs zijn... ff een CD er in. Data op de NTFS partitie even kopieeren naar een andere schijf... leeg halen.. windows 98 er op.. en voila.

Wie ó wie?

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je wil bereiken met het 'maken van een NTFS partitie' want dat doen die diskette's niet helemaal zoals jij zou willen.
Dat zijn volgens mij de opstartdiskette's om WinXP te kunnen installaren als je niet van cd-rom kunt booten.

Verwijderd

Inderdaad. Je slaat de plank een beetje mis ;)

Deze diskettes dienen voor een installatie:
Overzicht
Met een Windows XP-opstartdiskette kunt u op computers zonder zelfstartend cd-rom-station een volledig nieuwe installatie van Windows XP uitvoeren. De opstartdiskette
laadt automatisch de juiste stuurprogramma’s voor het cd-rom-station waardoor Setup wordt gestart. U kunt met de opstartdiskette geen upgrade van een Windows-besturingssysteem uitvoeren.
De opstartdiskette voor Windows XP Home Edition kan niet worden gebruikt voor een
installatie van Windows XP Professional en andersom werkt dit ook niet.
Wat jij wilt kan prima met Winternals DOS NTFS of gewoon ERD Commander 200x.

Zie hun website: www.winternals.com

Verwijderd

Topicstarter
zijn die ook bootable dan ?
't gaat er om dat Nero die bootable diskette aan het begin van de CD-ROM brand namelijk.
Als dat kan...

't gaat er mij om dat ik van een CD wil opstarten om vervolgens een FAT32 of NTFS partitie kan benaderen..

En wat ik er mee wil..
ik heb zelf 2 computerwinkels.
run daar de technische dienst.

nu wil ik een cd waarmee ik alle pc's kan opstarten en gelijk aan de slag kan gaan zonder dat ik eerst 1001 cd's moet gaan zoeken met windows versies en balblal... gewoon één

Verwijderd

Wat wil je PRECIES?

verschillende windows versies kunnen installeren?
veel drivers op de cd?
test tools? welke?

Voor zover ik weet is er geen freeware tool om NTFS voledig te benaderen onder DOS. (wel read-only---> zie systernals.com)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

windows 98 en ME op eeen NTFS partitie... ik denk niet dat dat goed gaat

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 00:14:
zijn die ook bootable dan ?
't gaat er om dat Nero die bootable diskette aan het begin van de CD-ROM brand namelijk.
Als dat kan...

't gaat er mij om dat ik van een CD wil opstarten om vervolgens een FAT32 of NTFS partitie kan benaderen..

En wat ik er mee wil..
ik heb zelf 2 computerwinkels.
run daar de technische dienst.

nu wil ik een cd waarmee ik alle pc's kan opstarten en gelijk aan de slag kan gaan zonder dat ik eerst 1001 cd's moet gaan zoeken met windows versies en balblal... gewoon één
Om computers te testen of alle hardware draait en dergelijke zonder OS erop zou ik gewoon KNOPPIX downloaden. Dit is een bootable OS die zich in het geheugen laat en dan kun je alles doen als schijven mounten films kijken etc.

Verwijderd

mutsje schreef op 06 September 2003 @ 12:04:
[...]

Om computers te testen of alle hardware draait en dergelijke zonder OS erop zou ik gewoon KNOPPIX downloaden. Dit is een bootable OS die zich in het geheugen laat en dan kun je alles doen als schijven mounten films kijken etc.
Dit lijkt me niet de 'juiste' manier om hardware te testen. Dat doe je beter door testtools te gebruiken, liefst van de fabrikant van de betreffende hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

vragen als "Wat wil je er mee" ... schiet ik niet echt wat mee op.
Ik wil (zoals al eerder gezegd) één bootable CD met daarop meerdere windows installaties.
Aangezien ik per dag 10 keer windows installeer ofzo :-(

Op deze CD wil ik ook graag een tool waarmee ik bijvoorbeeld op een NFTS partitie kan komen. Maar het liefst wil ik dat hij dit al laadt bij het opstarten van de CD-ROM. Zodat ik
gewoon E: kan typen en dan op een NFTS partitie kom.

Dat is wat ik wil... en dan kopieeren vanaf die partitie naar bijvoorbeeld een andere...
Pagina: 1